De la 1 ianuarie 2016, impozitul pentru proprietăţile imobiliare va fi stabilit în funcţie de destinaţia clădirii, şi anume: rezidenţială (pentru locuit) sau nerezidenţială (folosită în scop economic: sedii de firme sau PFA, spaţii comerciale, cabinete etc.), şi nu în funcţie de proprietarul ei, persoană fizică sau juridică. Anul viitorul va fi primul din ultimii 25 de ani în care impozitarea locuinţelor se va face în acest mod.
Potrivit dispoziţiilor din noul Cod fiscal, autorităţile locale au avut obligaţia că până pe 8 noiembrie să adopte, prin intermediul unor hotărâri, nivelurile impozitelor şi taxelor locale din 2016.
De la anul, în Bucureşti, impozitul pe clădirile folosite ca locuinţe va creşte cu 25% faţă de anul acesta.
Informaţii despre subiect în acest articol.
Nedepunerea declarațiilor fiscale este considerată o contravenție și se sancționează cu o amendă cuprinsă între 1.000 și 14.000 de lei, în funcție de declarație. Există însă situații în care firma poate scăpa doar cu avertisment.
În funcţie de perioada de întârziere, de modul de completare (corect sau incorect), denumărul de abateri (dacă este prima abatere sau nu pentru aceeași faptă), procedura de aplicare a sanctiunilor este diferită. Conform procedurii, se aplică doar avertisment, fără amendă, dacă declarația este depusă din proprie initiațivă, în cel mult 15 zile de la expirarea termenului legal.
În plus, mai există alte trei situații în care nedepunerea declarațiilor se sancționează cu avertisment.
Informaţii despre subiect în acest articol.
Preţul rovinietei ar putea să fie modificat de autorităţi, potrivit unui proiect de act normativ iniţiat de Ministerul Transporturilor (MT).
Preţul rovinietei ar putea creşte semnificativ pentru anumite vehicule de transport de marfă cu masa totală maximă autorizată (MTMA) mai mare de 3,5 tone, în timp ce pentru altele ar putea să scadă.
Potrivit propunerii de act normativ a MT, în cazul vehiculelor de transport de marfă care au MTMA cuprinsă între 3,5 şi 7,5 tone, rovinieta va fi mai scumpă. Mai exact, tariful pentru o zi va fi de 11 euro (faţă de 4 euro, cât este în prezent), cel pentru şapte zile - 27 de euro(faţă de 20), cel pentru 30 de zile - 55 de euro (faţă de 52), cel pentru 90 de zile - 155 de euro (faţă de 120) şi cel pentru 12 luni - 550 de euro (faţă de 320).
Informaţii despre subiect în acest articol.
Familia fiecărei persoane grav afectate în urma incendiului din clubul bucureştean Colectiv, transferată într-o clinică din străinătate, va primi, la cerere, un ajutor de urgenţă de 7.500 de euro.
Rudele răniţilor internaţi în spitalele din ţară vor primi şi ele un ajutor de urgenţă în cuantum de 6.000 de lei pe lună.
Informaţii despre subiect în acest articol.
Pentru semestrul al doilea al anului 2015, începând cu luna noiembrie, valoarea unui tichet de masă rămâne neschimbată faţă de primul semestru, adică 9,41 de lei. Situația este aceeași și în cazul tichetelor de creșă, a căror valoare rămâne la 440 de lei.
Informaţii despre subiect în acest articol.
Legislaţia în vigoare stabileşte că faptele de natură contravenţională pot fi sancţionate de autorităţi într-o perioadă de timp limitată de la săvârşirea efectivă a acestora. De asemenea, comunicarea amenzilor trebuie făcută cu respectarea unui termen strict.
Atunci când autorităţile aplică sau comunică amenzi deşi termenele legale sunt depăşite, contravenienţii pot cere în instanţă anularea sancţiunilor, invocând prescripţia.
Informaţii despre subiect în acest articol.
Salariile mai multor categorii de bugetari, care nu au beneficiat de nicio creştere salarială în anul 2015, vor fi majorate cu 10% de la 1 decembrie, potrivit unui proiect de lege adoptat miercuri de deputaţi. Practic, aceştia au oferit azi votul final actului normativ care, în forma adoptată de Senat, prevedea doar creşteri salariale cu 25% pentru personalul din sistemul sanitar şi cel de asistenţă socială.
Schimbările au fost incluse în amendamentele admise la propunerea legislativă.
Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat documentul cu 319 voturi "pentru", un vot "împotrivă" şi şapte abţineri, ceea ce înseamnă că, pentru a se aplica, actul mai are nevoie de semnătura preşedintelui ţării şi de publicarea în Monitorul Oficial.
Informaţii despre subiect în acest articol.
Proprietarii de apartamente vor putea să ceară în scris o adeverinţă cu situaţia defalcată a cheltuielilor de întreţinere, se arată într-un act normativ promulgat miercuri prin decret prezidenţial. Preşedintele şi administratorul asociaţiei de proprietari vor fi, practic, obligaţi să elibereze acest document.
Informaţii despre subiect în acest articol.
Începând din 2016, casele de marcat dotate cu role jurnal pe suport hârtie vor fi înlocuite, treptat, cu aparate de marcat echipate cu jurnal electronic, stabileşte un act normativ aprobat de parlamentari. Firmele care nu se vor conforma noilor dispoziţii vor risca amenzi de mii de lei şi suspendarea activităţii.
Pentru a nu crea disfuncţionalităţi în activitatea comercianţilor, Guvernul a hotărât să existe perioade tranzitorii pentru dotarea operatorilor economici cu case de marcat cu jurnal electronic.
Mai exact, marii contribuabili vor utiliza noile aparate începând cu data de 1 octombrie 2016, în timp ce de la 1 ianuarie 2017 aceeaşi obligaţie va reveni şi contribuabililor mijlocii. În ceea ce-i priveşte pe contribuabilii mici, aceştia vor fi obligaţi să folosească aparate de marcat cu jurnal electronic începând cu data de 1 mai 2017.
Informaţii despre subiect în acest articol.
Până în anul 2023, în cadrul unui program naţional, imobilele din toată ţara vor fi înregistrate gratuit în Sistemul integrat de cadastru şi carte funciară. Pentru început, lucrările de cadastrare vor începe în 63 de localități.
Lucrările de cadastrare se vor face la nivel de localitate, nu individual, se arată în informaţiile puse la dispoziţie de către ANCPI. Asta înseamnă că nici persoanele fizice şi nici cele juridice nu sunt nevoite să ceară autorităţilor efectuarea cadastrului.
Informaţii despre subiect în acest articol.
Comentarii articol (0)