În temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare, și având în vedere prevederile art. 1 alin. (2) din Ordonanța d e urgența a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilități fiscale,
ministrul finanțelor publice emite următorul ordin:
Art. I. - (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2016 și până la data de 31 decembrie 2016 se suspendă prevederile Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 1.870/2004 pentru aprobarea Instrucțiunilor de completare a numărului de evidență a plății, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.256 din 27 decembrie 2004, cu modificările și completările ulterioare
(2) De la data intrării în vigoare a prezentului ordin, prin excepție de la prevederile alin. (1), pentru contribuabilii care aleg să plătească o obligație fiscală stabilită de organele de inspecție fiscală, precum și amenzi de orice fel stabilite potrivit legii, pentru contribuabilii care plătesc timbru de mediu pentru autovehicule, pentru contribuabilii care aleg să plătească o obligație fiscală cuprinsă într-o decizie de amânare la plată a obligațiilor fiscale, emisă în temeiul prevederilor art. V din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscale, aprobată prin Legea nr. 267/2013, pentru contribuabilii care aleg să plătească o obligație fiscală accesorie cuprinsă într-o decizie referitoare la obligațiile de plată accesorii comunicată potrivit legii, dispozițiile Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 1.870/2004, cu modificările și completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător.
Art. II. - Instrucțiunile de completare a numărului de evidență a plății, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.870/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.256 din 27 decembrie 2004, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:
1. Subpunctul 1.2 se modifică și va avea următorul cuprins: „1.2. Cod obligație bugetară - se completează în conformitate cu nomenclatorul obligațiilor de plată prevăzut la pct. 6. În cazul deciziilor de impunere privind obligațiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecția fiscală, al documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces-verbal de constatare și sancționare a contravenției, ordonanța procurorului, hotărâre judecătorească, precum și alte documente), al deciziilor privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule, al deciziilor de amânare la plată a obligațiilor fiscale, emise în temeiul prevederilor art. V din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2013, aprobată prin Legea nr. 267/2013, al deciziilor referitoare la obligațiile de plată accesorii, codul obligației bugetare se completează cu ajutorul programului de asistență selectând tipul de obligație fiscală pe care o alege contribuabilul sau poate fi solicitat de la organul fiscal.”
2. Subpunctul 1.4 se modifică și va avea următorul cuprins: „1.4. Perioada de raportare - se completează cu luna și anul pentru care se face declarația: llaa. În cazul deciziilor de impunere privind obligațiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecția fiscală, al documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces-verbal de constatare și sancționare a contravenției, ordonanța procurorului, hotărâre judecătorească, precum și alte documente), al deciziilor privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule, al deciziilor de amânare la plată a obligațiilor fiscale, emise în temeiul prevederilor art. V din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2013, aprobată prin Legea nr. 267/2013, al deciziilor referitoare la obligațiile de plată accesorii, se înscrie 0000.”
3. Subpunctul 1.6 se modifică și va avea următorul cuprins: „1.6. Scadența obligației bugetare - se completează cu ziua, luna și anul, în formatul zzllaa. În cazul deciziilor de impunere privind obligațiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecția fiscală, al documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces-verbal de constatare și sancționare a contravenției, ordonanța procurorului, hotărâre judecătorească, precum și alte documente), al deciziilor privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule, al deciziilor de amânare la plată a obligațiilor fiscale, emise în temeiul prevederilor art. V din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2013, aprobată prin Legea nr. 267/2013, al deciziilor referitoare la obligațiile de plată accesorii, se completează ziua, luna și anul emiterii acestora.”
4. În anexa B, după subpunctul 4.4 se introduce un nou subpunct, subpunctul 4.5, cu următorul cuprins: „4.5. Modul de completare a numărului de evidență a plății pentru achitarea unei obligații fiscale accesorii, reprezentând dobândă sau majorare de întârziere, după caz, aferentă impozitului pe profit datorat de o persoană juridică română, înscrisă în Decizia referitoare la obligațiile de plată accesorii nr. 123 din 30 iunie 2014, este următorul: Prin accesarea programului de asistență se afișează o fereastră în care contribuabilul selectează «decizie referitoare la obligațiile de plată accesorii» și completează data acestui document, respectiv 300614. Se alege tipul obligației fiscale care se dorește a fi achitată, respectiv impozit pe profit datorat de o persoană juridică română și apoi categoria de obligație fiscală, respectiv dobândă/majorare de întârziere. După introducerea acestor date, programul de asistență formează numărul de evidență a plății, alcătuit din:
a) La rubrica «cod document fiscal» se înscrie 24 - codul corespunzător documentului fiscal reprezentând decizie referitoare la obligațiile de plată accesorii.
b) La rubrica «cod obligație bugetară» se înscrie codul corespunzător obligației fiscale reprezentând impozit pe profit datorat de persoane juridice române, selectată de contribuabil.
c) La rubrica «categorie fiscală» se înscrie 03 - codul corespunzător categoriei fiscale reprezentând dobândă/majorare de întârziere. d) La rubrica «perioada de raportare» se înscrie 0000.
e) La rubrica «scadența obligației bugetare» se înscrie 300614 - corespunzător datei de 30 iunie 2014, care reprezintă data emiterii deciziei referitoare la obligațiile de plată accesorii.
f) La rubrica «tip document» se înscrie 0 - întrucât documentul de plată nu constituie și declarație fiscală.
g) La rubrica «secvența» se înscrie 000 - valoarea corespunzătoare pentru numărul de evidență a plății generat cu ajutorul programului de asistență.
h) Rubrica «cifrele de control» se generează de către aplicația informatică potrivit algoritmului propriu. Numărul de evidență a plății astfel format se înscrie de către contribuabil în ordinul de plată la rubrica «Număr de evidență a plății» sau se comunică de către contribuabil unității Trezoreriei Statului în vederea înscrierii în chitanța pentru încasarea de impozite, taxe și contribuții la rubrica «Număr de evidență a plății», în cazul plăților în numerar efectuate la ghișeele unităților Trezoreriei Statului. Pentru documentele de plată, altele decât ordine de plată sau chitanță pentru încasarea de impozite, taxe și contribuții, numărul de evidență a plății se înscrie de contribuabil la rubrica «Explicații».”
Art. III. - Direcția generală de reglementare a colectării creanțelor bugetare, Direcția generală de tehnologia informației, precum și Direcția Generală de Administrare a Marilor Contribuabili, direcțiile generale regionale ale finanțelor publice și unitățile fiscale subordonate acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. IV. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul finanțelor publice, Eugen Orlando Teodorovici
București, 16 noiembrie 2015.
Nr. 3.832.
Comentarii articol (0)