Ordinul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice nr. 3158/2016 privind aprobarea Calendarului şi a Metodologiei de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2016-2017 a fost publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 132 din 19 februarie 2016.
- Potrivit actului normativ, înscrierea copiilor în clasa pregătitoare, în cadrul învăţământului primar, pentru anul şcolar 2016-2017, se va realiza în perioada 29 februarie - 18 martie, în cadrul unei primei etape, şi în perioada 30 martie - 8 aprilie, în cadrul unei a doua etape.
- Astfel, începând de lunea viitoare, copiii care împlinesc vârsta de şase ani înainte de 31 august pot fi înscrişi în învăţământul primar, în timp ce, pentru cei care împlinesc această vârstă în perioada 1 septembrie - 31 decembrie (sau chiar după aceasta), înscrierea în clasa pregătitoare se poate face numai dacă dezvoltarea lor psihosomatică este corespunzătoare, la solicitarea expresă a părinţilor.
- Totodată, documentul apărut vineri stabileşte că niciun copil nu va mai putea fi înscris în clasa I fără să fi urmat clasa pregătitoare mai întâi. În anii şcolari anteriori, autorităţile au permis, prin excepţie, şi înscrierea copiilor direct în clasa I.
- Detalii suplimentare, aici.
- Termen de intrare în vigoare: 19 februarie.
Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 13/2016 pentru modificarea şi completarea Normei ASF nr. 23/2014 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule a apărut în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 127 din 18 februarie 2016.
- Documentul intrat joi în vigoare prevede că societăţile de asigurare sunt obligate să se ocupe de constatarea pagubelor rezultate în urma unui accident auto în cel mult cinci zile lucrătoare după ce sunt informate în acest sens.
- Cum până la publicarea acestui act normativ, legislaţia românească nu prevedea niciun termen în care asigurătorii trebuiau să efectueze constatarea pagubelor, existau situaţii în care acest termen ajungea chiar şi la o lună de zile, motiv pentru care a fost necesară introducerea unor reglementări care să clarifice acest aspect.
- Mai multe informaţii găsiţi aici.
- Termen de intrare în vigoare: 18 februarie.
Ordinul comun al Ministerului Apărării Naţionale, al Ministerului Afacerilor Interne şi al Serviciului Român de Informaţii nr. 24/30/8147/2016 pentru aprobarea Metodologiei de întocmire a dosarului de pensionare a apărut în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 130 din 19 februarie 2016.
- Regulile pentru întocmirea dosarului de pensionare pentru militari, poliţişti şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare au fost schimbate recent, prin intermediul actului normativ intrat în vigoare la data publicării, adică vineri.
- Concret, conform noilor dispoziţii, dosarul de pensionare trebuie să includă, în principiu, următoarele acte: cererea de pensionare, fişa de pensie completată, adeverinţa/fişa cu locurile de muncă în care a lucrat solicitantul, care îi dau dreptul la încadrare în locuri de muncă şi activităţi cu condiţii deosebite, speciale şi alte condiţii, în original, formularul tipizat denumit Situaţia veniturilor realizate lunar, acte din care să rezulte calitatea de tutore sau curator al persoanei îndreptăţite să solicite dreptul la pensie militară de stat şi orice alte documente şi date necesare stabilirii drepturilor de pensie de serviciu, invaliditate sau urmaş, după caz.
- Aflaţi din acest articol care sunt actele necesare pentru pensia de serviciu, cea de invaliditate şi cea de urmaş, dar şi unde se depun cererile de pensionare.
- Termen de intrare în vigoare: 19 februarie.
Hotărârea Guvernului nr. 92/2016 pentru aplicarea dispozițiilor Legii nr. 288/2015 privind votul prin corespondență, precum și modificarea și completarea Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 133 din 19 februarie 2016.
- La o zi după ce normele privind aplicarea votului prin corespondenţă au fost aprobate de Executiv, actul normativ în acest sens a apărut în Monitor. Astfel, cetățenii români cu drept de vot, care au domiciliul sau reședința în străinătate, își vor putea exercita dreptul electoral prin corespondență la alegerile parlamentare din toamna acestui an.
- Pentru ca exercitarea votului prin corespondenţă să fie posibilă, autorităţile vor transmite alegătorilor anumite documente, printre care certificatul de alegător, buletinul de vot prin corespondenţă sau instrucţiunile pentru exprimarea votului prin modalitatea amintită.
- Vă reamintim că, în baza prevederilor Legii nr. 288/2015, în vigoare din noiembrie 2015, românii care locuiesc în afara graniţelor ţării vor putea vota şi prin corespondenţă la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor, dar nu şi la cele prezidenţiale şi cele europarlamentare.
- Detalii suplimentare sunt aici.
- Termen de intrare în vigoare: 19 februarie.
Ordinul comun al ministrului finanţelor publice şi al ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice nr. 94/137/2016 privind aprobarea unor formulare tipizate în scopul obținerii informațiilor necesare realizării schimbului automat obligatoriu de informații potrivit art. 291 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală a apărut în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 122 din 17 februarie 2016.
- Actul normativ citat introduce în circuitul fiscal patru noi formulare privind impozitul pe clădiri şi terenuri, în scopul realizării schimbului automat obligatoriu de informații între administrațiile fiscale din România și cele din statele membre ale Uniunii Europene.
- Vizate de depunerea documentelor sunt persoanele rezidente într-un stat membru UE (fizice şi juridice), care dețin proprietăți imobiliare în România. Concret, aceşti contribuabili vor avea obligaţia depunerii, pe lângă declaraţiile fiscale obligatorii, a următoarelor formulare: Anexă la declaraţia fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe clădirile rezidenţiale/nerezidenţiale/cu destinaţie mixtă şi Anexă la declaraţia fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe teren.
- Mai multe informaţii despre subiect citiţi aici.
- Termen de intrare în vigoare: 17 februarie.
Hotărârea Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 78/2015 privind aprobarea Listei cuprinzând auditorii financiari care au fost autorizați în alte state membre ale Uniunii Europene sau aparținând Spațiului Economic European ori Confederației Elveției a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 118 din 16 februarie 2016.
- Actul normativ citat aprobă lista ce cuprinde auditorii financiari care au fost autorizați în alte state membre ale Uniunii Europene sau aparținând Spațiului Economic European ori Confederației Elveției și au dobândit calitatea și dreptul de exercitare a profesiei de auditor financiar în România, în urma testului de aptitudini organizat în data de 26 noiembrie 2015.
- Lista auditorilor financiari autorizați în state membre UE ce pot profesa și în România poate fi consultată în acest articol.
- Termen de intrare în vigoare: 16 februarie.
Comentarii articol (0)