Potrivit datelor de pe site-ul ANAF, programul de asistență pentru întocmirea electronică a declarației 710 a fost actualizat pe 15 aprilie:
Declarația 710 se utilizează la corectarea impozitelor şi taxelor declarate în formularul 100 „Declarație privind obligațiile de plată la bugetul de stat”, stabilite de către plătitori prin autoimpunere sau cu regim de reţinere la sursă. Concret, orice contribuabil care dorește să rectifice un impozit declarat inițial prin formularul 100 poate să depună la Fisc acest document.
Potrivit instrucțiunilor de completare a formularului 710, în cazul în care se corectează obligații fiscale care se referă la aceeași perioadă de raportare, pentru fiecare obligație se completează în același formular câte un tabel generat cu ajutorul programului de asistență de pe site-ul ANAF.
Totodată, pentru obligații fiscale care privesc perioade diferite de raportare se va completa câte un formular pentru obligațiile fiscale aferente fiecărei perioade de raportare.
Declaraţia rectificativă se depune la organul fiscal în a cărui evidenţă fiscală contribuabilul este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe.
Formularul 710 „Declarație rectificativă” se completează cu ajutorul programului de asistență amintit mai sus și se depune în format PDF, cu fișier XML atașat, pe suport CD, însoțit de formatul hârtie, semnat, sau se transmite prin e-mail.
Declarația rectificativă a fost modificată la începutul anului
Ordinul ANAF nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului și conținutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor și taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reținere la sursă, care a apărut în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 94 din 8 februarie 2016 și a intrat în vigoare la data publicării, a modificat formularul 710 „Declarație rectificativă”.
Concret, din document au dispărut rândurile „Suma de recuperat” și „Impozit minim”. În schimb, se regăsesc acum informații privind situațiile în care declarația se corectează după anularea rezervei verificării ulterioare.
Codul de procedură fiscală stabilește, la art. 94, că rezerva verificării ulterioare se anulează atunci când se împlinește termenul de prescripție a dreptului de a stabili creanțe fiscale sau după o inspecție fiscală sau o verificare a situației fiscale personale.
Concret, începând din luna februarie, declarația rectificativă 710 nu poate fi depusă după anularea rezervei verificării ulterioare. Există totuși două excepții, și anume:
- în cazul în care corecția este cerută de existența unei condiții prevăzute de lege care impune corectarea bazei de impozitare și/sau a creanței fiscale aferente;
- în cazul în care prin hotărâri judecătorești definitive s-au stabilit în sarcina plătitorului obligații de plată reprezentând venituri sau diferențe de venituri către beneficiarii acestora care generează obligații fiscale aferente unor perioade pentru care s-a anulat rezerva verificării ulterioare.
Atunci când formularul 710 este depus după anularea rezervei verificării ulterioare, se bifează rubrica „Declarație depusă după anularea rezervei verificării ulterioare” și se completează temeiul legal pentru corectarea creanței fiscale.
AvocatNet.ro a scris pe larg despre rectificarea declarațiilor fiscale și cum se corectează erorile din fiecare formular în parte, printre care amintim formularul 200, deconturile de TVA și declarația privind impozitul pe profit, AICI.