Aplicația „DSU”, ce a fost lansată marți, are rolul de a pregăti populația să facă față situațiilor de urgență, prin accesul la informații, alerte și educație, se arată într-un comunicat oficial al instituției.
„Această aplicație este o premieră pentru România. A fost dezvoltată cu scopul de a pregăti populația să facă față unei situații de urgență, mai ales că, în cazul în care apare un dezastru major, trebuie să știm cum să acționăm până la intervenția serviciilor profesioniste. Este esențială alertarea timpurie, o componentă importantă a aplicației «DSU». Astfel, anumite gesturi, acțiuni pe care le găsim în lecțiile aplicației «DSU» sunt salvatoare de vieți. Prin modulul de raportare, populația poate veni în sprijinul serviciilor de urgență, prin trimiterea de imagini de la fața locului, chiar înainte ca forțele de intervenție să ajungă acolo”, a declarat Raed Arafat, șeful DSU.
Aplicația „DSU” este împărțită pe patru secțiuni, după cum urmează:
1. Informare – aici, utilizatorii aplicației găsesc cele mai noi știri din domeniul situațiilor de urgență, direct de la sursă. Inspectoratele pentru Situații de Urgență, Inspectoratul General de Aviație, Serviciile de Ambulanță, SMURD și Salvamont oferă informații de interes utilizatorilor aplicației „DSU”. În secțiunea „News Feed” (în traducere, „Flux de știri”) a aplicației „DSU”, pot fi citite știri de ultimă oră din domeniul situațiilor de urgență sau care au legătură cu acest domeniu;
2. Alertare – aplicația grupează într-un singur loc, în această secțiune, toate informațiile despre situațiile de urgență care apar pe teritoriul României. Alertele meteo, cele de inundații, drumuri blocate și altele se regăsesc în această secțiune. Utilizatorii aplicației „DSU” primesc notificări pe telefonul mobil de fiecare dată când apare o alertă în zona lor de interes;
3. Raportare – este secțiunea unde cetățenii sprijină personalul din serviciile de urgență. Oricine este martorul unei situații de urgență, fie că este vorba de inundații, alunecări de teren, incendiu sau accident rutier, poate trimite fotografii și clipuri video către DSU;
4. Învățare – oamenii pot învăța din această secțiune cum să facă față unei situații de urgență. Aici, utilizatorii au acces la zeci de articole despre comportamentul în caz de cutremur, inundații, incendii, acordarea primului ajutor și măsuri salvatoare rapide care pot fi luate în cazul unei situații de urgență. Interesant este că lecțiile conțin și câteva teste, prin care se pot verifica cunoștințele acumulate prin parcurgerea articolelor.
Deocamdată, aplicația „DSU” funcționează doar pe două sisteme telefonice: pe sistemul iOS și sistemul Android. În cel mai scurt timp, aceasta va funcționa și pe sistemele Windows, se arată în comunicarea oficială a DSU.
Notă: Aplicația poate fi descărcată gratuit din App Store (sistem iOS) și Google Play (sistem Android).
Comentarii articol (1)