România va epuiza în 20 de ani gazele de la Marea Neagră, informează adevarul.ro
Resursele de gaze naturale de circa 130 miliarde metri cubi, descoperite în Marea Neagră de companiile petroliere ExxonMobil, OMV Petrom şi Lukoil, se vor epuiza în circa 20 de ani, dar explorările vor începe numai dacă preţurile gazelor şi ţiţeiului vor creşte, a declarat Alexandru Pătruţi, expert în cadrul Comitetului Naţional Român al Consiliului Mondial al Energiei (CNR-CME).
În 2012, consorţiul format din grupul american Exxon şi compania OMV Petrom a anunţat descoperirea unui zăcământ evaluat între 42 şi 84 de miliarde de metri cubi de gaz în blocul Neptun din Marea Neagră. Însă unii experţi în energie au afirmat că zăcământul ar putea depăşi 100 de miliarde de metri cubi. Într-un alt bloc din partea românească a Mării Negre, compania rusească Lukoil a anunţat în 2015 că a descoperit un zăcământ estimat la 30 miliarde metri cubi.
Consumul anual al României de gaze naturale este estimat la 11,4 miliarde metri cubi, iar producţia anuală la circa 11 miliarde metri cubi anual, restul fiind acoperit de importuri. Zăcămintele de gaze de pe uscat scad în fiecare an şi sunt estimate să fie epuizate în circa 15-20 de ani.
România a intrat pe harta internaţională a marilor branduri, anunţă capital.ro
Anul trecut, România a fost mai atrăgătoare decât ţări precum Marea Britanie, Franţa sau Canada, din perspectiva brandurilor care au accesat piaţa pentru prima dată, fiind devansată doar de statele asiatice cum ar fi Hong Kong, Singapore sau Japonia. Avansul de anul trecut este un record pentru România, care în 2013 şi 2014 a atras 25, respectiv 21 de retaileri noi pe piaţă.
Bucureştiul, a noua cea mai atractivă piaţă de retail în 2015, a fost întrecut de Londra, Dubai şi Beijing şi a fost peste Doha, Viena şi Paris.
În privinţa alegerii locului de deschidere al primului magazin, retailerii preferă zonele deja consacrate, în 94% dintre cazuri, în cadrul centrelor comerciale (82% dintre ei) şi în Bucureşti.
Achim Irimescu: Producătorii români trebuie să se asocieze, ca să profite de „Legea supermarketurilor”, scrie evz.ro
Un aspect esenţial privind aplicarea Legii 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare, modificată recent în Parlament, este necesitatea asocierii micilor producători pentru a putea livra în hipermarketuri cantităţile pe care aceste reţele le solicită.
“E nevoie de producţie constantă şi de aceea, producătorii trebuie să facă acest pas spre asociere. În comun pot valorifica mult mai bine marfa pe care o produc”, a afirmat ministrul, prezent la o dezbatere în Parlament pe tema aşa-zisei Legi a supermarketurilor, potrivit unui comunicat al Ministerului Agriculturii.
În opinia lui Achim Irimescu, îmbunătăţirea cadrului normativ existent va avea un efect benefic asupra condiţiilor de comercializare a produselor româneşti, diversificând oferta de produse agroalimentare provenite direct de la producătorii autohtoni şi contribuind astfel la creşterea consumului de produse româneşti, fapt ce va influenţa pozitiv atât producţia, cât şi calitatea produselor agroalimentare din România.
Comentarii articol (0)