DGAF a anunțat că, începând de ieri și până pe 23 septembrie, atât inspectorii antifraudă, cât și inspectorii de muncă se ocupă cu verificări în toată ţara la mai multe categorii de firme. Potrivit unui comunicat al instituției, operațiunea poartă numele „Cronos”, iar scopul ei este „prevenirea și combaterea muncii la negru și a celei subdeclarate”.
„Vor fi vizate cu precădere firmele care activează în domenii de activitate precum: confecții, construcții, pază și protecție, curățenie, alimentație publică, silvicultură, transport, comerț, arhivare și depozitări. În aceste sectoare au fost identificate cele mai mari riscuri legate de utilizarea forței de muncă fără forme legale ori subdeclararea nivelului real de salarizare”, se arată în comunicatul DGAF.
Mai mult, din documentul citat reiese că inspectorii verifică în mod prioritar acele firme care activează în domeniile menționate mai sus și care „se încadrează în profilele de risc generate de analizele documentare”, deoarece „o mare parte dintre achizițiile fictive sau artificiale de bunuri și servicii, cu impact asupra TVA și impozitului pe profit, sunt deseori utilizate pentru a deconta sume care servesc, în realitate, pentru remunerarea unor persoane pentru munca prestată”.
În cadrul controalelor programate de inspectori se pune accentul pe informarea contribuabililor (salariați și societăți comerciale) în ceea ce privește obligațiile legale ce le revin, riscurile la care se expun și sancțiunile contravenționale și/sau penale care se aplică în domeniu.
Atenţie! DGAF a anunţat recent că şi-a intensificat controalele fiscale în toată ţara şi că inspectorii antifraudă verifică firmele inclusiv în zilele de sâmbătă şi duminică. Detalii, aici.
Controalele au început și pe litoral
ANPC a demarat la rândul său o acțiune de control ce vizează firmele ce își desfășoară activitatea pe litoral.
Potrivit unui comunicat publicat pe site-ul propriu al ANPC, „Comandamentul litoral 2016” a început pe 15 iunie și se va desfășura până la jumătatea lunii septembrie, perioadă în care au loc mai multe acțiuni de control, de preluare și cercetare a reclamațiilor făcute de turiști, dar și acțiuni de informare și educare a consumatorilor.
De asemenea, ANPC oferă pe parcursul întregii veri consiliere gratuită operatorilor economici, cu scopul de a-i face pe aceștia să aplice corect legislația din domeniu.
În comunicatul citat, ANPC amintește turiștilor că eventualele reclamații și sesizări care au legătură cu nerespectarea de către firmele de pe litoral a drepturilor lor se pot depune în trei locuri diferite: Mamaia (pentru stațiunile Mamaia și Năvodari), Neptun (pentru stațiunile Olimp, Neptun, Jupiter, Cap Aurora, Venus, Saturn, Mangalia, 2 Mai, Vama Veche) și Costinești (pentru stațiunile Costinești, Eforie Nord, Eforie Sud, Tuzla și 23 August).