Acordarea de produse promoționale: de ce acte e nevoie? |
Cheltuielile privind materialele promoționale acordate de companie trebuie incluse în bugetul societății ca fiind cheltuieli de reclamă/marketing. Dacă cheltuielile de marketing nu sunt prevăzute în bugetul companiei, există riscul ca organele de control să le reclasifice în cheltuieli de protocol, acestea din urmă având deductibilitate limitată.
Mai mult decât atât, compania trebuie să întocmească o documentație specifică având în vedere că acordarea de produse promoționale se consideră campanie de promovare a firmei. Astfel, înainte de acordarea efectivă a obiectelor, deci înainte de lansarea campaniei promoționale, firma trebuie să întocmească un Regulament de desfășurare pentru aceste acțiuni de marketing sau publicitate.
Regulamentul trebuie sa cuprindă, printre altele:
- organizatorii și beneficiarii campaniei;
- durata și aria de desfășurare a campaniei;
- dreptul de participare;
- mecanismul de desfășurare a campaniei;
- valoare tichetelor cadou / a premiilor / a bunurilor acordate.
Bunurile acordate sunt produse/comercializate de companie: ce documente se întocmesc? |
În situația în care compania acordă gratuit bunuri care sunt produse sau comercializate în mod obișnuit, cheltuiala cu descăcarea de gestiune este o cheltuială deductibilă.
Descarcărea de gestiune se face pe baza „Bonului de consum”.
Livrarea bunurilor către cei care distribuie bunurile se face pe baza avizelor de expediție. Avizul va purta mențiunea "Fără factură - bun acordat în scopul stimulării vânzărilor". Cel care recepționează bunurile trebuie să semneze pe aviz pentru recepție.