În acest scop, furnizorul detașează angajatii sai la sediul clientului pentru coordonarea proiectului.
De obicei, se realizează o echipă mixtă formată din angajați ai clientului și ai furnizorului. Deoarece munca se realizează la sediul clientului, cheltuielile de deplasare, protocol etc sunt suportate de către client.
Dacă nu sunt atente la documentații, companiile aflate într-o asemenea situație riscă să nu își poată deduce cheltuielile.
Ce documente se întocmesc
Pentru a fi considerate cheltuieli deductibile, trebuie să existe un contract între cele două companii - cea care primește și cea care furniezează serviciul.
Documentul trebuie să stipuleze clar că toate cheltuielile aferente angajaților furnizorului vor fi refacturate către compania unde acești angajați sunt salariați.
Tratamentul TVA pentru aceste cheltuieli
Compania care plătește facturile:
- va deduce cheltuielile și TVA-ul aferent facturilor și
- va refactura către cealaltă companie contravaloarea serviciilor/bunurilor plătite.
Compania care plătește serviciile/bunurile devine cumpărător revânzător din punct de vedere al cheltuielilor și TVA-ului.
Pentru facturile emise pe numele salariaţilor pentru transport sau cazarea în hoteluri, se permite deducerea taxei pe valoarea adăugată dacă sunt însoţite de ordinul de deplasare.
Vă reamintim că, pentru orice deplasare în interiorul țării, angajatul trebuie să completeze „Ordinul de deplasare cod 14-5-4”, conform Ordinului MFP 2634/2015.
Ordinul de deplasare:
- trebuie semnat și aprobat de conducerea companiei,
- nu trebuie semnat și de către clienții/companiile unde s-a făcut deplasarea.