Ratele de crestere peste medie si potentialul de dezvoltare al sectorului comunicatiilor din România au atras în 2005 investitii de miliarde de euro. Connex a fost preluat de Vodafone, Astral de catre UPC, iar Cosmote a relansat Cosmorom sub brandul propriu. În data de 15 martie 2005, grupul britanic Vodafone anunta încheierea unui acord cu TIW, actionarul majoritar al Connex, pentru preluarea pachetului majoritar de actiuni al operatorului român. Preluarea a fost precedata de achizitia unei cote de 20 la suta din Connex, astfel încât anuntul din martie nu a fost o surpriza. Prin aceasta achizitie, pe piata româneasca patrundea un grup cu o prezenta globala: 27 de tari si 171 de milioane de abonati. Dupa preluare, numarul abonatilor Connex a crescut constant: de la 5 milioane în martie la 5,2 milioane la sfârsitul lunii iunie si la 5,5 milioane de abonati la finele lui septembrie, conform site-ului oficial Vodafone. Cu toate acestea, cota de piata a Connex a fost depasita de cea a Orange, alt jucator de talie internationala. Ultimele date ale Autoritatii Nationale de Comunicatii (ANRC) arata ca, la sfârsitul primului semestru din 2005, Orange avea cu 470 de mii de abonati mai mult decât Connex-Vodafone. La scurt timp dupa preluare, Connex a lansat serviciile 3G (videotelefonie) în România. Pe lânga serviciul de videotelefonie, abonatii 3G pot naviga pe internet cu viteze mari, pot asculta muzica si urmari emisiuni TV pe ecranul telefonului mobil. Serviciile 3G sunt disponibile deocamdata numai în Bucuresti, Cluj, Timisoara, Brasov, Iasi, Constanta, Craiova si Ploiesti, precum si pe DN 1 între Bucuresti si Brasov. Pe piata de cablu, cea mai mare investitie americana din România O alta achizitie anticipata a fost cea prin care UPC România a preluat Astral Telecom, unul dintre cei mai importanti furnizori de cablu din România (la momentul tranzactiei avea 890.000 de abonati). Reprezentantii UPC au anuntat ca dupa preluare strategia companiei se va concentra în special pe modernizarea retelelor pentru a putea oferi servicii de triple-play (voce, date si cablu TV). De asemenea, se va pune accentul pe îmbunatatirea departamentului de relatii cu clientii, pe instruirea personalului si modernizarea centrelor de colectare si a casieriilor, acestui obiectiv fiindu-i alocate 6-7 milioane de dolari. Tariful unic, asul lui Cosmote Un alt eveniment cu un impact semnificativ asupra pietei comunicatiilor este relansarea Cosmorom sub brandul noului actionar majoritar - Cosmote. În mai, operatorul grec a achizitionat 70 de procente din capitalul social al Cosmorom, pentru 120 de milioane de euro, relansarea comerciala a operatorului având loc în decembrie.
Comentarii articol (0)