Cetățenii au la dispoziție modalități mult mai simple de a plăti taxele pentru eliberarea pașapoartelor și a permiselor de conducere, precum și pentru alte servicii publice comunitare în legătură cu permisele de conducere și înmatricularea vehiculelor. Măsurile de debirocratizare au fost reglementate încă din luna iulie, o dată cu publicarea lor în Monitorul Oficial, prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
Concret, taxele avute în vedere sunt:
- taxa de pașaport,
- contravaloarea permiselor de conducere, a certificatelor de înmatriculare și a autorizațiilor provizorii,
- tarifele aferente confecționării și valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare,
- tarifele atribuirii unui număr de înmatriculare preferențial, ori păstrării combinației numărului de înmatriculare.
Recent, MAI a reamintit, printr-un comunicat de presă, că plata în numerar a acestor taxe NU se mai face prin casieriile CEC Bank, cetățenii având posibilitatea să plătească în următoarele moduri:
- on-line, prin Internet Banking, prin virament către conturile deschise de către fiecare Instituție a prefectului (conform tabelelor de mai jos);
- prin transfer bancar de la orice bancă unde persoana are deschis un cont sau prin virament bancar către conturile deschise de către fiecare Instituție a Prefectului;
-
în numerar:
- la casieriile unităților Trezoreriei Statului,
- la casieriile Instituțiilor Prefectului (în cazul pașapoartelor),
- la ghișeele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor (pentru documentele emise de acestea).
În plus, MAI a mai precizat că, deși actele necesare obținerii documentelor, termenele de eliberare și valoarea taxelor percepute în acest sens rămân neschimbate, documentul de plată trebuie să conțină anumite mențiuni pentru a putea fi acceptat ca valabil de către serviciile publice:
- numele, prenumele și CNP-ul persoanei beneficiare a serviciului solicitat,
- tipul documentului solicitat (pașaport, permis de conducere, certificat de înmatriculare, etc.),
- contul IBAN, codul fiscal și denumirea Instituției Prefectului județului (sau municipiului București) unde va fi depusă cererea de eliberare a documentului,
- suma de plată.
În continuare, puteți consulta lista unităților teritoriale ale trezoreriei statului la care sunt deschise conturile pentru efectuarea acestor plăți și numerele de cont aferente:
De asemenea, vă reamintim că cetăţenii pot depune cereri pentru eliberarea paşapoartelor, fie ele simple electronice (cele cu valabilitate cinci ani, pentru adulţi) sau simple temporare la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliu. În plus, paşaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor, nu doar acela de unde s-a depus cererea, cu condiția ca cetățeanul să fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii.
La cerere, persoanele pot solicita livrarea paşapoartelor simple electronice, prin curier, la adresa de domiciliu sau reşedinţă, urmând să achite o taxă suplimentară în momentul în care primesc documentul acasă.
Comentarii articol (0)