Am spus-o de multe ori și vom continua să subliniem cât de important este ca CV-ul să fie adaptat cerințelor postului pentru care este trimis și, nu în ultimul rând, nevoilor tale la momentul la care îl trimiți. Adaptarea nu este cosmetizare, ci o modalitate de a scoate în evidență ceea ce ești și ceea ce vrei să faci în poziția pentru care aplici, care sunt aspectele din experiența ta anterioară care te fac să crezi că ai putea performa dacă ai ocupa jobul respectiv și care ar fi așteptările tale (de la job și de la companie).
CV-ul tău trebuie să exprime toate aceste lucruri suficient de subtil cât să nu agreseze evaluatorul cu tone de informații dar și suficient de evident cât să transmită clar mesajul tău.
Articolul de pe The Muse pe care vi-l recomandăm azi vine cu câteva idei proaspete pentru ceea ce nouă ne place să numim „recondiționarea CV-ului”. Ce și cum trebuie să modifici în CV pentru a ajunge la cine și unde trebuie, pentru a face o primă impresie pozitivă și a fi invitat(ă) la o discuție față în față.
Foarte interesant ni s-a părut și modul în care sugestiile sunt diferite în funcție de numărul de ani de experiență (pentru că, în teorie, dar și în practică, CV-ului unui proaspăt absolvent nu ar trebui să se ia la întrecere cu cel al unui CEO cu peste 15 ani de experiență).
Iată, așadar, ce ar trebui să ai în vedere în CV dacă ești:
1. La început de drum în carieră: enumeră câteva din cursurile esențiale pentru educația ta dar nu exagera, nu umple paginile cu informații banale, cuvinte comune și idei care doar sună bine pe hârtie dar nu au nicio valoare în lumea reală.
2. Un profesionist cu trei - șase ani experiență: mută secțiunea de studii la finalul CV-ului, experiența este cea care trebuie să te recomande acum, evită exprimările des utilizate de genul: excelente abilități de lucru în echipă, perseverență, orientare pe rezultate, insistă în schimb pe câteva momente concrete în care ai avut autonomie în deciziile pe care le-ai luat.
3. Un profesionist la jumătatea carierei: actualizarea traseului profesional cu ultimele poziții ocupate nu mai este suficientă; este esențial să lucrezi la ceea ce specialiștii numesc „brand personal”, CV-ul fiind una din modalitățile cele mai eficiente de a-l comunica. Menționează procese și proceduri pe care le-ai pus la punct, modalități în care ai susținut dezvoltarea companiei, include cât mai multe detalii concrete (acolo unde este posibil).
Descoperă toate recomandările pentru actualizarea CV-ului în funcție de momentul în care te afli în carieră citind tot articolul How to Update Your Resume Based on What You’ve Done and Where You Want to Go.
Articol preluat de pe www.portalhr.ro. Puteţi citi aici articolul original.
Comentarii articol (0)