Vânzările industriei farmaceutice depind de strategia statului, ne spune capital.ro.
Anul 2016 nu a fost deloc plictisitor pentru companiile din industria farmaceutică. În timp ce unele au avut un salt spectaculos în topul marilor jucători, altele au pierdut cotă de piaţă pentru că nu au scos produse care să corespundă cu priorităţile ministerului Sănătăţii.
La o primă vedere, piaţa locală de medicamente pare a fi fost „stabilă“ în 2016, fără mari schimbări. Analizând în amănunt, lucrurile arată diferit. Într-o primă fază, am asistat la o scădere cu 4,4% a valorii totale, în bani, a medicamentelor eliberate, pe reţetă, către pacienţi. Procentul, deşi nu este foarte mare, totuşi este important pentru această piaţă. Mai precis, în perioada iulie 2015 - iunie 2016 s-a putut vorbi de o valoare de 11,94 miliarde de lei a medicamentelor eliberate prin prescripţie.
Tipul de magazine care au profitat de creşterea consumului în ultimii cinci ani, titrează economica.net.
Ultimii cinci ani au adus creşteri de peste 40% business-urilor din comerţul alimentar şi nonalimentar, dar structura magazinelor a început să se schimbe. Chiar dacă peste 90% dintre magazine au în continuare suprafeţe de până în 120 de metri pătraţi, numărul lor este în descreştere. Cresc însă fulminant unităţile de 1.000-2500 de mp.
Perioada 2010-2015 a adus un plus de aproximativ 40% rulajelor comercianţilor de produse alimentare şi non alimentare care se adresează consumatorului final, dar şi schimbări în ceea ce priveşte structura magazinelor, arată un studiu realizat de Institutul Naţional de Statistică (INS).
Comentarii articol (0)