Memorandum semnat pentru un nou pod peste Dunăre
Consiliul de Miniștri de la Sofia a aprobat, miercuri, un Memorandum între Guvernele din Bulgaria și România pentru o analiză aprofundată a opțiunilor privind construcția unui nou pod peste Dunăre care să lege orașele Ruse și Giurgiu, transmite BTA.
În perioada ianuarie - august 2016, podul Giurgiu-Ruse a fost utilizat de 750.000 - 760.000 de vehicule în ambele sensuri de mers, iar în perioada similară a acestui an traficul a urcat la 1,370 milioane de vehicule. Podul peste Dunăre de la Giurgiu-Ruse a fost inaugurat în 1954, iar ultima reparație capitală a fost efectuată în 1997.
Un nou pod la Giurgiu-Ruse ar decongestiona traficul și ar reduce presiunile asupra infrastructurii și impactul negativ asupra mediului. De asemenea, ar avea un impact economic pozitiv cuprinzător asupra celor două economii, potrivit Agerpres.ro.
De ce nu circulă metroul noaptea în București. Soluțiile găsite de alte capitale
Pentru un oraş cu reputaţia că nu doarme niciodată, Bucureștiul nu e prea prietenos cu cei fără somn. După miezul nopții, taxiul rămâne aproape unica variantă de transport. Șefii metroului spun că nu pot ţine serviciul de transport deschis non-stop, pentru că ar creşte prea mult costurile de exploatare. În plus, nu ar mai fi timp de curăţenie şi de mici reparaţii. Alte capitale europene au găsit totuşi soluţii şi pentru aceste probleme.
Teoretic, Capitala are şi autobuze de noapte. Au început să circule acum șase ani, dar vin rar, o dată la câteva ore, sunt murdare și nu ajung niciodată la ora afișată, spun bucureștenii.
Metroul nu circulă după ora 23.30 decât de Paște și de Anul Nou.
Lucrările la Pasajul Domnești, blocate înainte de începere
După ce ani de zile s-a chinuit să găsească un constructor pentru pasajul Domnești peste Centura Capitalei, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) se chinuie, de câteva luni de zile, să înceapă lucrările.
La aproape două luni de la semnarea contractului de execuție a Pasajului Domnești peste Centura București, contract ajuns celebru prin perioada îndelungată în care tot a fost licitat și tot a fost contestat, lucrările la acest obiectiv nu sunt începute.
CNAIR nu a emis către constructor ordinul de începere a lucrărilor deși potrivit contractului ultimul trebuia să primească dispoziția de începere a acestora în 42 de zile de la semnare. ”Au trecut peste 50 de zile și ordinul nu a fost emis. Dacă CNAIR ar emite ordinul dar nu ar asigura toate condițiile pentru începerea lucrărilor, constructorul ar putea cere daune companiei”, explică un inginer din cadrul CNAIR.
Comentarii articol (0)