Articol scris de Adriana Radu, partener și coordonator al practicii de dreptul muncii și protecția datelor cu caracter personal la Schoenherr și Asociații.
Spre exemplu, printr-un formular-standard, salariaților li se solicită la angajare să furnizeze date cu privire la deținerea unui permis de conducere. Însă doar o parte dintre angajați vor primi mașină de serviciu.
Este necesară colectarea acestor date de la toți salariații? Cel mai probabil, nu. Prin urmare, formularele-standard utilizate la angajare sau pe parcursul relațiilor de muncă, precum și orice alte documente sau metode prin care se colectează date, ar trebui revizuite de către angajatori înaintea intrării în vigoare a GDPR, pentru a evita colectarea de date suplimentare inutile.
Ce ar trebui făcut cu datele colectate în plus? Deși este discutabil în ce măsură GDPR se aplică datelor colectate anterior intrării sale în vigoare, cel mai sigur ar fi să fie identificate și șterse.
Primul pas despre care aminteam mai sus este aici.
Nota redacției: Acest articol face parte dintr-o serie referitoare la pregătirea angajatorilor pentru aplicarea GDPR, desfășurată de avocatnet.ro împreună cu Schoenherr și Asociații. Toate articolele din serie pot fi găsite aici.