Pe avocatnet.ro găsești mii de consultanți, din diferite domenii, pe care îi poți contacta direct.
Află cum!
Pe avocatnet.ro se fac lunar mii de cereri de consultanță către consultanții înscriși.
Află detalii!
Vrei să afle și alții câte lucruri știi în domeniul tău de activitate?
Răspunde la întrebăriSchoenherr este una dintre cele mai mari firme de avocatura regionale, cu 14 birouri situate in Belgrad, Bratislava, Bruxelles, Budapesta, Bucuresti, Chisinau, Istanbul, Ljubljana, Podgorica, Praga, Sofia, Viena, Varsovia si Zagreb, precum si patru practici nationale in Albania, Bosnia-Hertegovina, Macedonia si Ucraina.
Schoenherr si-a inceput activitatea in Romania in 1996 si a devenit curand unul dintre cei mai importanti jucatori activi pe piata locala de avocatura. Echipa din Romania opereaza sub denumirea Schoenherr si Asociatii si numara in prezent 60 de avocati si consultanti recunoscuti la nivel national si international pentru implicarea in unele dintre cele mai mari tranzactii derulate pe aceste piete in plan regional si local.
Practicile-cheie ale Schoenherr si Asociatii sunt corporate/fuziuni si achizitii, financiar-bancar si piata de capital, real estate, litigii si arbitraje. De asemenea, Schoenherr si Asociatii are experienta extinsa in dreptul concurentei, „white-collar crime”, dreptul muncii si protectia datelor cu caracter personal, insolventa si restructurare, proprietate intelectuala.
Prin firma Schoenherr Bucharest Tax, grupul Schoenherr asigura totodata servicii specializate de consultanta fiscala. Clientii Schoenherr si Asociatii sunt companii multinationale si locale active intr-o varietate de domenii, incluzand servicii financiare, energie, dezvoltare imobiliara, constructii, retail, IT&C si tehnologie, farmaceutice si servicii medicale, auto, bunuri de larg consum, industrie etc.
Ca în cazul oricărei alte activități de control desfășurate de către autorități, și investigațiile derulate de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) în domeniul protecției datelor cu caracter personal au o doză semnificativă de imprevizibil. Astfel, este important ca operatorii de date să aibă un plan de reacție prestabilit, care să le permită să gestioneze în mod eficient o posibilă investigație din partea acestei autorități. Citește articolul
Anul 2023 este al doilea în care plătitorii de impozit pe profit și de impozit micro pot aplica facilitățile fiscale pentru recapitalizarea companiilor, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului 153/2020. În aceste condiții, iată ce bonificații se pot aplica în 2023, principalele aspecte pe care să le aibă în vedere firmele și ce trebuie făcut pentru a pregăti „terenul” pentru accesarea facilităților în 2024. Citește articolul
La finalul derulării contractelor de achiziție publică sau după expirarea perioadei de garanție oferite în executarea acestor contracte autoritățile contractante au obligația de a emite documente constatatoare cu privire la modul în care contractantul respectiv și-a îndeplinit obligațiile contractuale. Neîndeplinirea acestor obligații sau îndeplinirea lor în mod defectuos va atrage emiterea unui certificat constatator „negativ” (în care sunt incluse și eventualele prejudicii suferite de autoritatea contractantă). Citește articolul
Legislația în domeniul achizițiilor publice, sectoriale și al concesiunilor a suferit o serie de modificări importante, menite să clarifice anumite prevederi interpretabile și/sau care au generat dispute în practică. Noutățile legislative au fost introduse prin recent adoptata Hotărâre de Guvern nr. 336/2023, care modifică normele metodologice de aplicare ale legislației primare aplicabile celor trei domenii. Citește articolul
S-a scris mult despre implicațiile practice generate de fiscalizarea bacșișului. Și, foarte probabil, se va mai scrie, cu atât mai mult cu cât, la fiecare pas în implementare, apar noi și noi provocări pentru companiile vizate. Cine s-ar fi gândit, spre exemplu, auzind de fiscalizarea bacșișului, la efectele acestei măsuri asupra obligațiilor în materia protecției datelor cu caracter personal? Citește articolul
Pentru a funcționa eficient, orice companie, indiferent de structura societară, are nevoie de stabilitatea capitalului social și a resurselor generatoare de venituri. Orice factor de impact cu potențial negativ, fie și temporar, asupra acestor resurse, poate genera dezechilibre majore asupra bunei desfășurări a afacerii și evoluției companiei. Un astfel de efect este generat, spre exemplu, de dispunerea măsurilor asigurătorii de către organele judiciare penale, procuror/ judecător/ instanța de judecată, în cadrul procesului penal. În practică, absența unei reacții eficiente pentru ridicarea/ restrângerea acestor măsuri poate conduce la situații în care o companie să fie „condamnată” la insolvență mult înainte de a fi condamnată sau achitată în procesul penal în care este parte. Citește articolul
Situațiile în care operatorii de date cu caracter personal se pot confrunta cu incidente de securitate a datelor ce ridică riscuri pentru drepturile și libertățile persoanelor vizate sunt numeroase. În astfel de cazuri, operatorii de date sunt nevoiți, printre altele, să notifice respectivele incidente către autoritatea de supraveghere competentă și către persoanele vizate, după caz, în linie cu prevederile GDPR. Citește articolul
Datele cu caracter personal pot fi păstrate doar atâta timp cât este nevoie de ele pentru a atinge scopurile pentru care sunt prelucrate, în conformitate cu principiul limitării stocării datelor, potrivit Regulamentului UE 679/ 2016 (GDPR). Păstrarea lor pentru perioade nelimitate de timp sau doar „pentru orice eventualitate” este, prin urmare, contrară acestui principiu. Citește articolul
Adesea asociată cu serviciile de urgență din sistemul public, munca „on-call” a început să devină tot mai utilizată de către angajatorii din sectorul privat pentru a satisface nevoile afacerii lor și a asigura rezolvarea imediată a problemelor sau solicitărilor neașteptate. Este important ca angajatorii să poată aloca în mod corect munca „on-call” fie ca timp de muncă, fie ca timp de odihnă, pentru a se asigura că respectă limitele maxime ale timpului de muncă, perioadele minime de odihnă, compensarea orelor suplimentare și evită, astfel, eventuale litigii cu salariații sau sancțiuni din partea autorităților. Citește articolul
A devenit o realitate cvasi-cotidiană faptul că tot mai multe companii sunt ținte ale atacurilor cibernetice. Autorii acestor infracțiuni informatice rămân însă, de cele mai multe ori, nepedepsiți, ceea ce nu face decât să încurajeze acest fenomen infracțional. Citește articolul