1. Antreprenoriatul reprezintă singura cale de a câștiga bani mulți
Evident, cei mai bogați oameni din lume sunt antreprenori, însă aceasta nu este singura cale către câștiguri financiare importante. Spre exemplu, compania Microsoft a creat, de-a lungul timpului, peste 10.000 de milionari în dolari, iar aceștia nu erau, în mod evident, proprietari ai companiei. Chiar dacă unii dintre aceștia au deținut acțiuni în cadrul companiei, este o certitudine că au ajuns să câștige sume importante de bani ca urmare a implicării lor în activitățile care le reveneau ca angajați ai companiei.
Persoanele care se implică în activitățile companiilor ale căror angajați sunt, încercând să implementeze idei noi care să conducă la reducerea costurilor și creșterea încasărilor sunt numite, adeseori, intraprenori. Prin urmare, nu demararea unei afaceri pe cont propriu reprezintă calea de a câștiga mai mulți bani, ci implicarea activă în îmbunătățirea proceselor din cadrul organizațiilro în care lucrează.
2. Antreprenorii lucrează cot la cot cu angajații
Această afirmație nu este neapărat adevărată și ține mai mult de capitalul investit în demararea afacerii. Atunci când nu ai suficienți bani, trebuie să te implici și să rezolvi o parte din sarcinile zilnice. Atunci când dispui de banii necesari, este posibil să angajezi persoanele potrivite fiecărei activități. Totuși, mulți antreprenori preferă să se implice personal și să cunoască, în acest fel, fiecare detaliu al afacerii lor. Decizia se poate dovedi, pe termen lung, neinspirată, dacă refuză să delege sarcini angajațillor, creând astfel o dependență nesănătoasă a afacerii față de o singură persoană.
3. Dacă începi o afacere, nu vei mai avea șefi
Acesta este unul dintre principalele argumente aduse în discuție de oricine își dorește să înceapă o afacere pe cont propriu. Un angajat răspunde în fața șefului său, iar acesta în fața administratorului sau directorului general, iar aceștia răspund pentru rezultatele lor în fața consiliului de administrație și acționariatului. Prin urmare, atunci când demarezi o afacere, vei fi propriul tău șef și vei face ceea ce consideri tu că este potrivit în fiecare situație. Totuși, și antreprenorii sunt răspunzători pentru calitatea produselor sau a serviciilor prestate în fața clienților, iar presiunea psihică poate fi chiar mai puternică decât în cazul unui simplu angajat.
4. Antreprenorii au mai mult timp liber la dispoziție
Dacă ești genul de persoană căreia îi place să se implice direct și să aibă controlul asupra propriei afaceri, atunci timpul liber va fi primul lucru pe care îl vei pierde. De foarte multe ori vei fi nevoit să lucrezi peste program sau în zilele de sâmbătă și duminică, astfel că vei avea din ce în ce mai puțin timp pentru tine. Acest lucru poate dura o perioadă de timp mai îndelungată, până când vei reuși să angajezi personalul suplimentar de care ai nevoie sau până în momentul în care afacerea își va găsi starea de echilibru.
5. Îți trebuie o idee grozavă pentru a lansa o afacere
O altă piedică pe care ne-o punem singuri în calea către propria afacere este lipsa unei "idei minunate". Undeva de-a lungul liniei, "antreprenoriatul" a devenit sinonim în mintea publică cu "inovația" sau cel puțin "neconvenționalul". În tip ce acesta este cazul multor afaceri, trebuie să recunoaștem că în multe alte situații vorbim de idei banale lansate în sectoare de activitte clasice, precum industria alimentară, fabricarea unor produse de larg consum, precum mobila, sau în cazul spălătoriilor auto.
În plus, o "idee grozavă" este mai puțin importantă decât un model de afaceri rentabil și dovedit, astfel că seriozitatea și determinarea, precum și capacitatea de a urmări un plan prestabilit sunt de multe ori calitățile care ne asigură succesul.
6. Ai nevoie de un plan de afaceri
Nenumărați antreprenori și-au amânat lansarea afacerilor, deoarece nu aveau un plan de afaceri formal. Se spune că adevărații oameni de afaceri nu iau nici un fel de acțiune fără o planificare serioasă în avans. Afirmația este, cu siguranță, corectă, însă nu este nici pe departe completă.
Înainte de lansarea unei afaceri trebuie să cunoaștem foarte bine următoarele informații: cine sunt potențialii clienți, care sunt dorințele lro și cum putem livra un produs sau serviciu într-un mod profitabil. Dincolo de aceste trei elemente, orice întârziere poate fi fatală, întrucât oportunitățile de afaceri nu rămân neacoperite pentru prea mult timp.
7. Trebuie să îți asumi riscuri
Cu siguranță, pentru a profita de o oportunitate de afaceri trebuie să îți asumi din când în când și anumite riscuri, însă acestea trebuie să fie calculate și înțelese pe deplin. Uneori, lnia dintre un risc calculat și o acțiune nesăbuită poate fi depășită foarte ușor.
8. Cu cât mai mulți clienți, cu atât mai bine
În final, ceea ce contează este calitatea clienților tăi și în niciun caz numărul lor. De aceea, nu trebuie să îți consumi energia pentru a atrage un număr cât mai mare de clienți, atunci când ești încă la început, iar produsul sau serviciul tău nu este complet testat pe piață. Eventualele defecte i-ar putea îndepărta pentru totdeauna pe mulți dintre clienții tăi. De aceea, este recomandabil să îți planifici o creștere sustenabilă, acordând suficientă atenție fiecărui client și rezolvând rapid eventualele lor nemulțumiri. Se spune că veștile proaste circulă cu o ușurință mai mare, astfel că un client nemulțumit îți poate afecta vânzările viitoare.
9. Nu îți trebuie școală să faci afaceri
Doar pentru că unii dintre cei mai cunoscuți antreprenori au renunțat la școală pentru a se putea dedica în întregime afacerilor pe care le-au dezvoltat, asta nu înseamnă că există o relație de condiționalitate între cele lipsa educației și succesul în afaceri. Ba chiar din contră. Oamenii se implică și au succes în domeniile în care sunt foarte bine pregătiți. Este greu de crezut că poți concura și poți avea succes într-un domeniu pe care nu îl cunoști în amănunt. De aceea, trebuie să dedici suficient timp educației și formării tale profesionale.
10. Ține ideea secretă, altfel riști ca altcineva să o fure
Adevărul este că trebuie să discuți ideea ta de afacere cu persoanele potrivite, întrucât părerile avizate îți pot oferi o altă perspectivă asupra lucrurilor. În acest fel, poți îmbunătăți aspecte legate de fluxul de producție, interacțiunea cu clienții, oferirea unor servicii de garanție satisfăcătoare. De asemenea, interacțiunea cu persoanele potrivite îți pot da încrederea necesară pentru lansarea unei noi afaceri. În mod evident, nu trebuie să oferi detalii despre afacerea ta oricui e dispus să te asculte.
Notă: Acest articol face parte dintr-o campanie informativă derulată de avocatnet.ro pentru informarea antreprenorilor care intenționează să lanseze sau să conducă o afacere. Toate materialele din serie pot fi citite aici.
Comentarii articol (0)