1. Kodak a ezitat să o lanseze pe piață o nouă tehnologie foto
În 1975, Kodak a dezvoltat prima cameră foto digitală din lume, având un patent care îi permitea să înceapă o producție la scară largă, însă a refuzat să dezvolte noua linie de business, din dorința de a-și proteja industria pe care a dezvoltat-o în jurul camerelor foto cu film.
Decizia s-a dovedit extrem de proastă, tehnologia a fost dezvoltată în cele din urmă de competitorii săi, iar Kodak a intrat în faliment în 2012.
2. Google a devenit cel mai important motor de căutare în urma unui refuz
În anii 90 erau doar trei motoare de căutare importante pe internet, iar unuia dintre acestea i-a fost oferită posibilitatea de a achiziționa, pentru doar 750.000 de dolari nou apărutul Google. Tranzacția a fost refuzată, iar după doar zece ani Google ajunsese să valoreze peste 60 de miliarde de dolari.
3. Atari a ratat ocazia de a cumpăra Apple
O poveste similară împărtășește și Apple, gigantul IT de astăzi. Compania și-a început activitatea într-un garaj, dezvoltând primele computere personale acolo, pe baza unor componente și tehnologii dezvoltate de Atari.
Steve Jobs și Steve Wozniak, fondatorii Apple, au oferit celor de la Atari posibilitatea de a investi în compania lor, însă au fost refuzați.
Între timp, Apple a ajuns să aibă o valoare de piață de peste 100 de miliarde de dolari, în timp de Atari a pierdut lupta noilor tehnologii.
4. Coca Cola a fost nevoită să își retragă o băutură după doar trei luni de zile
În 1983, Coca-Cola a lansat New Coke, un nou produs în lupta cu Pepsi Cola pentru menținerea cotei de piață. Consumatorii au boicotat noul produs, iar după doar trei luni de zile Coca Cola a lansat o nouă băutură, intitulată Coca Cola Classic, în încercarea de a-și mulțumi publicul țintă.
5. Ion Țiriac a refuzat ocazia de a deveni unul dintre acționarii importanți ai Nike
Ion Ţiriac este unul dintre cei mai bogaţi români şi un om de afaceri de succes, încă nu totdeauna a luat cele mai bune decizii de business. La începutul anilor '90, Țiriac era managerul jucătorului argentinian de tenis Guillermo Vilas, iar Nike, care nu avea încă renumele de astăzi, și-a dorit să îl sponsorizeze.
Pentru ca jucătorul de tenis să îmbrace echipamentul său sportiv, Nike i-a oferit lui Țiriac o cotă importantă din acțiunile companiei. După ce a cântărit oferta pentru câteva zile, Ion Țiriac a refuzat propunerea.
Ţiriac susţine că Nike nu avea în anii '90 renumele de azi şi că acţiunile care i-au fost propuse atunci au ajuns să valoreze în numai trei ani peste 500 de milioane de dolari.
Comentarii articol (2)