Introducerea unoi nou formular utilizat pentru colectarea creanțelor fiscale este inclusă în Ordinul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) nr. 3.733/2017 pentru modificarea și completarea unor ordine ANAF privind emiterea unor acte procedurale prin intermediul Unității de imprimare rapidă, document publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1.022 din 22 decembrie 2017.
Concret, lista actelor administrativ-fiscale emise de ANAF a fost completată de vineri cu Decizia de ridicare a măsurilor de executare silită a sumelor datorate debitorului de către terţi.
Potrivit referatului de aprobare ce a însoțit actul citat, formularul “Adresă de înfiinţare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de către terţi” este reglementat a fi emis de organele fiscale centrale şi tipărit prin intermediul Unităţii de imprimare rapidă, motiv pentru care este necesară emiterea şi tipărirea în acelaşi mod şi a formularului propus acum.
"Acest fapt ar conduce la deblocarea veniturilor pe care debitorul le are de încasat de la terţi într-un timp relativ scurt, precum şi la reducerea timpului executorului fiscal cu transmiterea acestui act procedural şi alocarea acestei resurse către alte activităţi în scopul eficientizării colectării creanţelor bugetare", este explicat în document.
Pe lângă noul formular, există alte 12 deja existente, după cum urmează:
- titlul executoriu;
- somația;
- decizia referitoare la obligațiile fiscale accesorii reprezentând dobânzi și penalități de întârziere;
- înștiințarea privind stingerea obligațiilor fiscale;
- adresa de înființare a popririi asupra disponibilităților bănești;
- adresa de înștiințare privind înființarea popririi;
- decizia de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităților bănești;
- penalitatea de nedeclarare;
- notificarea privind obligațiile fiscale restante;
- adresă de înfiinţare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de către terţi;
- decizie privind compensarea obligaţiilor fiscale;
- notă privind restituirea/rambursarea unor sume.
De altfel, ultimele trei dintre documentele amintite au fost introduse cu câteva săptămâni în urmă, la rândul lor, prin intermediul Ordinului ANAF nr. 2.950/2017.