Introducerea a trei formulare utilizate pentru colectarea creanțelor fiscale este prevăzută în Ordinul ANAF nr. 2.950/2017 privind modificarea și completarea Ordinului ANAF nr. 967/2017 pentru aprobarea modelelor unor formulare utilizate în domeniul colectării creanțelor fiscale, emise și tipărite prin intermediul Unității de imprimare rapidă, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 830 din 19 octombrie 2017.
Concret, lista actelor administrativ-fiscale emise de ANAF a fost completată cu următoarele trei documente:
- adresă de înfiinţare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de către terţi;
- decizie privind compensarea obligaţiilor fiscale;
- notă privind restituirea/rambursarea unor sume.
Practic, cele trei acte amintite se adaugă celor nouă deja existente, respectiv:
- titlul executoriu;
- somația;
- decizia referitoare la obligațiile fiscale accesorii reprezentând dobânzi și penalități de întârziere;
- înștiințarea privind stingerea obligațiilor fiscale;
- adresa de înființare a popririi asupra disponibilităților bănești;
- adresa de înștiințare privind înființarea popririi;
- decizia de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităților bănești;
- penalitatea de nedeclarare;
- notificarea privind obligațiile fiscale restante.
De altfel, ultimele două formulare au intrat în circuitul fiscal în martie 2017, odată cu apariția Ordinului ANAF nr. 967/2017.
Notă: Cele mai importante informații despre principalele documente utilizate în colectarea creanțelor fiscale găsiți aici.