CE vrea să dea mână liberă pentru TVA redus sau eliminat complet la unele produse
Comisia Europeană vrea să le dea mână liberă statelor-membre să introducă o cotă redusă de TVA sau chiar să elimine complet Taxa pe Valoare Adăugată la unele categorii de produse. O relaxare, aşadar, a legislaţiei din domeniu. Dar, dacă ar aplica legea după capul lor, statele-membre ar putea să folosească aceste prevederi, să zicem, în scopuri politice. Ştim că politicienii sunt mână largă, mai ales în alegeri, dar Bruxelles-ul a intuit acest lucru. Aşa că s-au trasat nişte condiţii.
Comisia Europeană a prezentat un pachet de propuneri care le permite statelor din blocul comunitar să aplice mai uşor cote reduse ale Taxei pe Valoare Adăugată şi sub nivelul de 5%, dar şi să introducă TVA zero la o gamă largă de produse. Aici nu se iau, însă, în calcul carburanţii, alcoolul şi ţigările. Mai există o condiţie: trebuie menţinută în continuare o medie ponderată a TVA de cel puţin 12 procente, iar cota standard de TVA trebuie să fie mai mare de 15%.
Astfel, Comisia Europeană se asigură că statele-membre nu vor scădea abrupt cotele de TVA, cu scopul de a atrage consumatori străini sau pentru a „cumpăra" electoratul în prag de alegeri.
Cele trei variante prin care BNR vrea să tempereze creditarea
BNR va impune restricţii la creditele populaţiei pentru a anticipa eventuale riscuri de neplată. Acest lucru s-ar putea întâmpla în luna martie, dacă proiectul va fi aprobat de Comitetul Naţional pentru Supravegherea Macroprudenţială. Un comitet dominat de oamenii din BNR. Am putea avea astfel parte de creşteri în ceea ce priveşte dobânzile şi avansul sau de o limitare a gradului de îndatorare . Este de fapt o formulă de a domoli inflaţia, de a reduce consumul si de a elimina riscuri.
Regulile despre care se vorbeşte de peste jumătate de an, prin care BNR vrea să tempereze creditarea are cel puţin trei variante, potrivit Economica.net.
Prima este creşterea dobânzilor, care să scumpească împrumuturile. Însă e o pârghie cu mari riscuri. Pe de o parte îi va afecta şi pe cei care deja au credite şi care s-ar putea afla în imposibilitatea de a-şi mai plăti ratele. Însă banca centrală nu poate ridica nivelul dobânzilor prea sus pentru că aduce asupra ţării alte pericole. Nivelul lor trebuie coordonat cu cel al altor ţări din regiune. Dacă România oferă dobânzi prea atractive atunci va atrage capitaluri mari din afară, va aprecia leul până la niveluri nesustenabile, iar companiile româneşti vor fi puternic afectate.
Polonia chiar în această perioadă a ales să înăsprească cerinţele de capital pentru bănci în loc să crească dobânzile. Practic, impune băncilor să vină cu mai mulţi bani de acasă dacă vor să dea credite mai multe.
Oficial: Primăriile, obligate să cumpere mijloace de transport în comun electrice
Preşedintele Klaus Iohannis a semnat joi decretul pentru promulgarea Legii privind promovarea transportului ecologic, care prevede obligaţia autorităţilor locale de a achiziţiona mijloace de transport în comun cu motoare electrice în proporţie de minimum 30% din necesarul achiziţiilor viitoare.
Actul normativ are ca obiect de reglementare promovarea transportului ecologic prin impunerea obligaţiei autorităţilor publice locale, regiilor autonome şi societăţilor aflate în subordinea unităţilor administrativ-teritoriale de a achiziţiona mijloace de transport în comun acţionate electric într-o proporţie de minimum 30% din necesarul achiziţiilor viitoare, urmărindu-se astfel reducerea poluării în aglomerările urbane, a consumului de benzină şi motorină, cât şi promovarea noilor tehnologii în domeniu.
Potrivit legii, autorităţile publice locale, regiile autonome şi societăţile aflate în subordinea unităţilor administrativ-teritoriale vor achiziţiona mijloace de transport de călători acţionate prin motoare cu propulsie electrică, tehnologii verzi, motoare cu propulsie pe gaz natural comprimat, gaz natural lichefiat şi motoare cu propulsie pe biogaz în proporţie de minimum 30% din necesarul achiziţiilor viitoare. Procentul va fi calculat din totalul numărului de autovehicule achiziţionate într-un an.
Comentarii articol (0)