Înscrierile la programul Rabla încep azi, potrivit anunțului recent al Administrației Fondului pentru Mediu (AFM) și se vor termina pe 28 septembrie. Nu doar persoanele fizice și firmele se pot înscrie în program, ci și persoanele fizice autorizate, dar chiar și societățile profesionale de avocatură cu răspundere limitată. Regulile derulării acestui program sunt cuprinse în Ordinul Ministerului Mediului nr. 661/2017 privind aprobarea Ghidului de finanțare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2017-2019.
Obiectul programului îl reprezintă finanțarea nerambursabilă din Fondul pentru mediu, acordată sub forma primei de casare, pentru achiziționarea autovehiculelor noi, mai puțin poluante, în schimbul predării spre casare a autovehiculelor uzate.
Prima de casare este și în acest an de 6.500 de lei, fiind acordată în funcție de cantitatea de emisii de CO2/kilometru generată de motorul mașinii noi. Prima se dă pentru automobilele noi al căror motor generează maximum 130 g CO2/km, potrivit ordinului. În cazul societăților de avocatură, această sumă de bani se acordă sub forma juridică a unui ajutor de minimis.
Această primă se scade de către producătorul validat din prețul de comercializare, cu taxa pe valoare adăugată, al autovehiculului nou, diferența fiind asigurată de către beneficiar din surse financiare proprii și/sau surse financiare complementare: credite bancare ori finanțare în baza unui contract de leasing financiar.
"Proprietarul poate achiziționa mai multe autovehicule noi în schimbul predării spre casare a unui număr echivalent de autovehicule uzate, beneficiind astfel, în mod corespunzător, de mai multe prime de casare", scrie în ordinul de ministru.
Important! La prima de casare se poate adăuga și un ecobonus de 1.000 de lei, tot în funcție de emisii, dar e vorba de cele ale mașinii noi, precum și un ecobonus de 1.700 de lei pentru vehiculele cu sistem de propulsie hibrid (tot la mașinile noi ne referim). Așadar, suma maximă ce poate fi acordată de stat pentru înlocuirea mașinilor vechi cu unele noi poate ajunge până la 9.200 de lei (6.500 de lei primă de casare și 2.700 de lei ecobonus). La ajutorul de minimis există însă și un prag maximal, respectiv cel de 200.000 de euro, pentru o cerere de finanțare, conform proiectului.
Pentru a se obține prima de casare, mașinile scoase din circulație trebuie să aibă o vechime de cel puțin opt ani.
Pași de urmat la înscriere
Societatea de avocatură trebuie să depună dosarul de acceptare la AFM, chiar de mâine, cu următoarele documente (dosarul de acceptare se depune paginat și opisat, într-un dosar, în plic sigilat, la registratura Autorității, însă poate fi transmis prin orice mijloc ce asigură confirmarea recepționării):
- formularul cererii de finanțare;
- împuternicire notarială, în original, pentru cazul în care cererea de finanțare este semnată de către o persoană împuternicită;
- documentul prin care a fost ales/numit reprezentantul legal, în copie certificată conform cu originalul;
- actul de identitate al reprezentantului legal, în copie certificată;
- actul de identitate al persoanei împuternicite, în copie certificată;
- certificatul de cazier fiscal emis pe numele solicitantului;
- certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului, în original, în copie legalizată sau emis în Spațiul Privat Virtual;
- certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original sau în copie legalizată;
- certificatul de atestare privind obligațiile la Fondul pentru mediu;
- adeverință/extras din registrul în care este înscris solicitantul;
- actul de înființare, în copie certificată;
- declarația pe propria răspundere privind ajutoarele de minimis obținute în ultimii trei ani;
- declarația pe propria răspundere a reprezentantului legal.
În urma aprobării dosarului este posibilă înscrierea la un producător auto validat în cadrul programului Rabla. Apoi urmează casarea și radierea din circulație a mașinilor uzate, certificatul de distrugere și certificatul de radiere urmând să fie prezentate ulterior producătorului auto. Ultimul pas va fi cumpărarea automobilelor noi exclusiv de la producătorul la care s-a făcut înregistrarea și care a emis nota de înscriere.
Câteva condiții privind societatea de avocatură
Printre condițiile pe care trebuie să le îndeplinească societățile de avocatură la înscrierea în Rabla se numără lipsa datoriilor către stat și să nu se afle în insolvență sau în faliment.
Apoi, societățile profesionale cu răspundere limitată se constituie, potrivit Legii nr. 51/1995 pentru organizarea și exercitarea profesiei de avocat, prin asocierea a cel puțin doi avocați definitivi. Aceștia trebuie să se afle în exercițiul profesiei.
Societățile de avocatură trebuie să conducă contabilitatea în partidă simplă și sunt supuse regimului transparenței fiscale, fiecare asociat plătind impozit pentru veniturile proprii.
Comentarii articol (0)