Pe 30 martie 2018, a intrat în vigoare o simplificare la nivelul birocrației din recuperarea fostelor taxe auto plătite în anii trecuți de proprietarii de mașini: OUG nr. 25/2018 a modificat OUG nr. 52/2017 (actul care a introdus dreptul la recuperarea banilor) prin eliminarea obligației de a anexa la cererea de restituire a documentului doveditor al plății taxelor auto/timbrului de mediu, precum și a copiilor cărții de identitate a autovehiculului și a certificatului de înmatriculare.
Problema este că această simplificare nu a avut până acum efect concret în practică, pentru că trebuia să existe și o nouă cerere de restituire, respectiv una care să nu mai cuprindă mențiuni referitoare la acele documente. Acum, această cerere simplificată există, fiind publicat azi Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1937/394/2018 pentru modificarea modelului de cerere, în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 415. Modelul noii cereri este anexat acestui articol.
"Contribuabilul are dreptul la restituirea sumei și în cazul în care aceasta nu este indicată cu exactitate. În acest caz, organul fiscal central sau, după caz, Administrația Fondului pentru Mediu, în urma verificărilor procedurale a bazelor de date identifică suma exactă care urmează a fi restituită", scrie în ordinul cu noua cerere.
Restituirea banilor se face în cazul în care proprietarii de mașini au plătit în trecut una dintre următoarele patru taxe:
- taxă specială pentru autoturisme şi autovehicule;
- taxă pe poluare pentru autovehicule;
- taxă pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule şi
- timbrul de mediu.
În altă ordine de idei, într-un răspuns recent oferit de ANAF redacției noastre cu privire la restituirea efectivă a banilor către cei care au depus deja cereri, Agenția ne-a explicat faptul că banii nu se restituie tuturor deodată, ci pe întreaga perioadă de restituire, așa cum a fost reglementată. Detalii, aici.
Comentarii articol (42)