La fel ca persoanele fizice, firmele pot fotografia și filma persoanele care-și exercită profesiile pentru a folosi ulterior materialele în presă sau pe rețelele de socializare, ne-a spus Paul Cosmovici, managing partner la Cosmovici Intellectual Property.
Însă dacă fotografiatul și filmatul se fac în timp ce persoanele fizice fac anumite activități ce țin de viața lor personală, este nevoie de acord pentru publicarea materialelor, așa cum am explicat și aici.
Totuși, specialistul atrage atenția că firmelor li se aplică și o condiționare ce ține de domeniul ei de activitate.
„În ceea ce privește persoanele juridice, există o condiționare cu privire la domeniul de activitate, adică persoana juridică este limitată de acesta. De exemplu, o companie cu obiect de activitate în domeniul proprietății intelectuale poate filma și fotografia în cadrul unei conferințe de profil. Dacă filmează sau fotografiază în cadrul unei conferințe care nu este de profil, poate atrage sancțiuni grave doar în cazul în care comercalizează acele filme sau fotografii. În rest, nu există sancțiuni reale”, a explicat Paul Cosmovici pentru avocatnet.ro.
De asemenea, mai este și un alt aspect ce se poate dovedi problematic. Persoanele care fotografiază sau filmează pentru firmă trebuie să-și cedeze drepturile asupra materialelor dacă societatea vrea să le vândă ulterior.
„Foarte important este și că drepturile pentru filmele sau fotografiile realizate în timpul conferinței aparțin persoanei care le-a realizat, care poate fi angajat al firmei. Dacă persoana în cauză nu a semnat un contract conform căruia cedează firmei toate drepturile asupra filmelor și fotografiilor realizate în perioada în care este angajată, firma nu poate vinde respectivele fotografii”, a subliniat specialistul de la Cosmovici Intellectual Property.