Sesiunea de depunere a proiectelor pentru obținerea unei finanțări în cadrul programului Comerț și Servicii 2018 a fost lansată astăzi la ora 10.00, după șase zile de întârziere pricinuite de zilele libere acordate de Guvern în perioada 15-17 august 2018.
Astfel, conform unui anunț publicat pe site-ul Agenției pentru Implementarea Programelor și Proiectelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (AIPPIMM), depunerea proiectelor a debutat astăzi, sesiunea de primire a proiectelor urmând să fie deschisă până în data de 7 septembrie la ora 20.00, conform procedurii.
Anterior, programul de Comerț și Servicii a fost adoptat prin ordin de ministru, procedura de implementare fiind publicată în Monitorul Oficial, astfel că în următoarele zece zile lucrătoare antreprenorii își pot pregăti și depune planurile de afaceri pentru obținerea unui ajutor financiar nerambursabil de până la 250.000 de lei.
Iată care sunt cele mai importante informații privind acest program de finanțare:
1. Microîntreprinderile și IMM-urile sunt eligibile
În cadrul acestui program de finanțare sunt eligibile societățile comerciale înregistrate la Registrul Comerțului de cel puțin un an calendaristic la data la care sesiunea de primire a proiectelor se va lansa efectiv. Mai mult, doar următoarele tipuri de societăți pot depune proiecte:
- microîntreprinderile;
- IMM-urile.
În cadrul programului de Comerț și Servicii nu se aplică criterii privind regiunea în care proiectul se implementează, toți solicitanții având șanse egale.
2. Banii trebuie utilizați pentru achiziția de utilaje și echipamente
În cadrul acestui program se alocă finanțări de până la 250.000 de lei pentru achiziția de utilaje și echipamente, în special. Cu toate acestea, banii pot fi utilizați și pentru alte tipuri de cheltuieli necesare pentru implementarea proiectului. O condiție suplimentară prevăzută în ghid stabilește faptul că se va acorda punctaj suplimentar planurilor de afaceri care prevăd achiziția de utilaje într-un procent mai mare de 60% din valoarea totală a proiectului.
3. Pregătirea proiectului presupune parcurgerea mai multor etape
Înainte de a începe pregătirea planului de afaceri, antreprenorul ar trebui să verifice îndeplinirea condițiilor de eligibilitate.
Pregătirea planului de afaceri presupune colectarea de informații și documente din partea ofertanților de utilaje și echipamente, din partea departamentului de contabilitate sau resurse umane, printre altele.
Depunerea proiectului se va face electronic, prin transmiterea documentelor scanate în cadrul unei aplicații deschise pe site-ul finanțatorului. Toate etapele pe care proiectul le va parcurge sunt prezentate în acest articol.
4. Cum trebuie întocmit planul de afaceri
Planul de afaceri are o structură bine stabilită, beneficiarul fiind obligat să prezinte informațiile în ordinea cerută. Cele mai importante informații pe care trebuie să le prezinți în cadrul planului de afaceri sunt următoarele:
- activitatea desfășurată până în prezent de către societate, cu menționarea principalelor produse sau servicii comercializate;
- resursele umane implicate și locurile de muncă ce vor fi create prin proiect;
- dotarea tehnică a societății, dar și achizițiile propuse a se realiza prin proiect;
- prezentarea pieței de desfacere, a principalilor concurenți și a strategiei de promovare;
- oportunitatea și necesitatea realizării investiției.
5. Dacă proiectul nu obține punctaj maxim, proiectul nu va avea șanse reale
După verificarea criteriilor de eligibilitate și calcularea punctajului proiectului, antreprenorul va trebui să urmărească îmbunătățirea șanselor de finanțare.
Bugetul disponibil permite finanțarea unui număr de aproximativ 200 de beneficiari, iar anul trecut au fost depuse peste o mie de cereri de finanțare, astfel că va fi înregistrată o concurență ridicată. Sfaturi privind îmbunătățirea punctajului pot fi citite în acest articol.
Depunerea proiectelor se va putea realiza pentru o perioadă de zece zile lucrătoare, până la ora 20.00 a ultimei zile de înscriere, respectiv 7 septembrie 2018.
1. Microîntreprinderile și IMM-urile sunt eligibile
În cadrul acestui program de finanțare sunt eligibile societățile comerciale înregistrate la Registrul Comerțului de cel puțin un an calendaristic la data la care sesiunea de primire a proiectelor se va lansa efectiv. Mai mult, doar următoarele tipuri de societăți pot depune proiecte:
- microîntreprinderile;
- IMM-urile.
În cadrul programului de Comerț și Servicii nu se aplică criterii privind regiunea în care proiectul se implementează, toți solicitanții având șanse egale.
2. Banii trebuie utilizați pentru achiziția de utilaje și echipamente
În cadrul acestui program se alocă finanțări de până la 250.000 de lei pentru achiziția de utilaje și echipamente, în special. Cu toate acestea, banii pot fi utilizați și pentru alte tipuri de cheltuieli necesare pentru implementarea proiectului. O condiție suplimentară prevăzută în ghid stabilește faptul că se va acorda punctaj suplimentar planurilor de afaceri care prevăd achiziția de utilaje într-un procent mai mare de 60% din valoarea totală a proiectului.
3. Pregătirea proiectului presupune parcurgerea mai multor etape
Înainte de a începe pregătirea planului de afaceri, antreprenorul ar trebui să verifice îndeplinirea condițiilor de eligibilitate.
Pregătirea planului de afaceri presupune colectarea de informații și documente din partea ofertanților de utilaje și echipamente, din partea departamentului de contabilitate sau resurse umane, printre altele.
Depunerea proiectului se va face electronic, prin transmiterea documentelor scanate în cadrul unei aplicații deschise pe site-ul finanțatorului. Toate etapele pe care proiectul le va parcurge sunt prezentate în acest articol.
4. Cum trebuie întocmit planul de afaceri
Planul de afaceri are o structură bine stabilită, beneficiarul fiind obligat să prezinte informațiile în ordinea cerută. Cele mai importante informații pe care trebuie să le prezinți în cadrul planului de afaceri sunt următoarele:
- activitatea desfășurată până în prezent de către societate, cu menționarea principalelor produse sau servicii comercializate;
- resursele umane implicate și locurile de muncă ce vor fi create prin proiect;
- dotarea tehnică a societății, dar și achizițiile propuse a se realiza prin proiect;
- prezentarea pieței de desfacere, a principalilor concurenți și a strategiei de promovare;
- oportunitatea și necesitatea realizării investiției.
5. Dacă proiectul nu obține punctaj maxim, proiectul nu va avea șanse reale
După verificarea criteriilor de eligibilitate și calcularea punctajului proiectului, antreprenorul va trebui să urmărească îmbunătățirea șanselor de finanțare.
Bugetul disponibil permite finanțarea unui număr de aproximativ 200 de beneficiari, iar anul trecut au fost depuse peste o mie de cereri de finanțare, astfel că va fi înregistrată o concurență ridicată. Sfaturi privind îmbunătățirea punctajului pot fi citite în acest articol.
Atenție! Depunerea proiectelor se va putea face la o dată ulterioară, ce nu a fost încă anunțată.
Comentarii articol (0)