Evaluarea proiectelor debutează în momentul în care sesiunea stabilită pentru depunerea cererilor de finanțare s-a încheiat.
Indiferent de numărul proiectelor debuse, acestea vor parcurge trei etape principale:
- verificarea condițiilor pe care solicitantul trebuie să le îndeplinească;
- verificarea documentelor depuse de solicitant;
- acordarea punctajului.
Ghidul solicitantului prevede întotdeauna care este punctajul minim pe care proiectele depuse trebuie să îl obțină pentru a putea fi selectate pentru finanțare. Cu toate acestea, din cauza concurenței ridicate, punctajul minim nu este aproape niciodată suficient, astfel că antreprenorii urmăresc îmbunătățirea punctajului.
În evaluarea proiectelor sunt implicați specialiști proveniți din cadrul instituției finanțatoare, dar sunt situații în care acest serviciu este externalizat în baza unui contract de prestări servicii unei firme care dispune de personal calificat pentru a asigura o verificare conformă a proiectelor depuse.
Personalul implicat în evaluarea proiectelor depuse pentru a solicita finanțare trebuie să asigure un proces imparțial, astfel încât evaluatorilor le sunt interzise legăturile comerciale cu firmele ale căror proiecte le vor evalua.
Iată în ce constă, în principal, acest proces de evaluare:
- documentația trebuie să fie completă, conform cerințelor exprimate în ghid;
- documentele solicitate trebuie să fie în termen de valabilitate;
- documentele solicitate trebuie să semnate de către reprezentantul legal al proiectului.
După ce condițiile de eligibilitate și conformitate sunt verificate, procesul de evaluare va continua cu atribuirea punctajului:
- se va verifica respectarea fiecărui criteriu de punctaj;
- se verifică documentele justificative atașate privind numărul de angajați și situațiile financiare din anul financiar anterior.
În cazul în care în cadrul procesului de evaluare vor fi necesare informații suplimentare, evaluatorii pot transmite o cerere de clarificări, solicitanții având obligația de a transmite documentele și informațiile suplimentare într-un anumit termen.
Dacă clarificările nu sunt transmise în termen util, proiectele vor fi respinse de la finanțare.
Proiectele depuse pentru evaluare vor fi selectate pentru a semna contractele de finanțare în funcție de punctajul obținut, în ordinea inversă a acestora, dar ținând totodată cont și de valoarea fondurilor alocate pentru sesiunea respectivă.
Notă: Prezentul articol face parte dintr-o campanie informativă prin care avocatnet.ro vrea să educe antreprenorii care se lovesc pentru prima oară de finanțările nerambursabile. Toate articolele din serie sunt disponibile aici.
Comentarii articol (0)