Prevederile referitoare la întocmirea și transmiterea bilanțurilor interimare sunt incluse în Ordinul MFP nr. 3.067/2018, care a adus luni mai multe modificări la reglementările contabile actuale.
Semnarea bilanțurilor interimare este o obligație ce revine persoanei în drept să o facă, adică celui care le întocmește. Mai precis, este vorba de directorul economic, contabilul-şef sau altă persoană desemnată prin decizie scrisă de administrator, persoană autorizată, membră a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România.
Potrivit documentului citat, în cazul semnatarului bilanțurilor este nevoie de următoarele informații:
- numele și prenumele persoanei care le-a întocmit;
- calitatea persoanei care le-a întocmit;
- numărul de înregistrare în organismul profesional, acolo unde este cazul.
Situațiile financiare interimare reprezintă bilanțuri cu scop special, fiind destinate împărțirii dividendelor în timpul exercițiului financiar. Acestea trebuie întocmite în limba română și în moneda națională.
Pentru a putea întocmi bilanțuri interimare, firmele trebuie să facă o inventariere a activelor, datoriilor și capitalurilor proprii.
Referitor la transmiterea către unitățile MFP, aceasta se face în 30 de zile de la aprobarea bilanțurilor de către adunarea generală a asociaților/acționarilor.
Acest articol face parte dintr-o campanie de informare despre banii companiei tale și cum poți dispune de ei legal, pe care o vom derula pe parcursul următoarelor luni. Toate articolele din seria CASH-OUT: CUM SCOȚI BANI DIN FIRMĂ publicate până acum sunt disponibile aici.