În total, Autoritatea din Bavaria enumeră 16 situații în cazul cărora este necesară realizarea unei evaluări de impact. În aceste cazuri, înainte de începerea prelucrărilor ar trebui realizată o evaluare de impact. Dintre acestea, amintim:
-
Extinderea prelucrării datelor care fac obiectul secretului profesional social, profesional sau special, chiar dacă nu sunt date în conformitate cu art. 9 alin. 1 și 10 din GDPR.
Situația este des întânită în cazul registrelor de insolvență, furnizorilor mari de servicii sociale, firmelor mari de avocatură.
-
Extinderea prelucrării datelor personale cu privire la localizarea persoanelor fizice.
Exemple de astfel de prelucrări se întâlnesc adesea în cazul prelucrării datelor despre vehicule - servicii de partajare / servicii de mobilitate, prelucrării centralizate a valorilor măsurate sau a produselor de imagine de la senzorii de mediu, urmăririi offline a mișcărilor clienților în magazine, centre comerciale etc., analizei fluxului de trafic pe baza datelor de localizare ale rețelei publice mobile.
-
Extinderea colectării, publicarea sau transferul datelor cu caracter personal utilizate pentru evaluarea comportamentului și a altor aspecte personale ale persoanelor și care pot fi utilizate de terți pentru a lua decizii care au efect juridic în raport cu persoanele evaluate sau care au un impact semnificativ similar asupra lor.
Astfel de prelucrări se întâlnesc adesea în cazul exploatării portalurilor de rating, serviciilor de colectare a datoriilor - gestionarea creanțelor, serviciilor de colectare - factoring.
-
Utilizarea inteligenței artificiale pentru prelucrarea datelor cu caracter personal pentru a controla interacțiunea cu persoana vizată sau pentru a evalua aspectele personale ale persoanei vizate.
Suportul clienților folosindu-se instanțe de inteligență artificială e un exemplu de astfel de prelucrări.
-
Evaluarea automată a înregistrărilor video sau audio pentru a evalua personalitatea celor afectați.
Unul dintre exemplele utile pentru această situație este acela în care un call center evaluează automat starea de spirit a apelanților.
Atenție! Autoritatea de Supraveghere din România nu a emis încă o listă a tipurilor de prelucrări în cazul cărora va fi nevoie de realizarea unei evaluări de impact.