Probabil vi s-a întâmplat și vouă să lăsați copilul la desene animate de pe internet (Masha și Ursul, de exemplu).
Mai mult poate, după o perioadă în care l-ați lăsat singur, poate l-ați găsit vizionând deja alte videoclipuri… Nu trebuie să ne scape din vedere că ceea ce este palpitant pentru copil nu e doar să vizioneze filmulețul până la final, ci varietatea ofertei de sugestii care însoțesc, de regulă, videoclipurile.
Iar atunci când începe să se priceapă la cum funcționează lucrurile, bucuria că poate alege orice își dorește și atenția captată de noi și noi imagini îl vor conduce către tot felul de materiale.
Internetul captează tocmai prin libertatea de a alege, de a te scoate din rolul pasiv pe care îl joci în față televizorului și de a interacționa cu materialul pe care vrei să îl vizionezi.
Dar copiii nu au încă discernământ în alegere.
Chiar dacă știu că le provocă groază anumite imagini, curiozitatea învinge și sfârșesc uitându-se la acele imagini printre degete.
Le povestesc mereu copiilor despre rolul imaginilor sau al filmelor.
Ele sunt o hrană pentru creierul lor. Atunci când hrana este sănătoasă, imaginația crește și vor fi capabili într-o zi să își creeze propriile imagini sau poate chiar filme, să gândească mai bogat și mai creativ. Dar dacă hrana este toxică, creierul lor va avea de suferit, iar imaginația va produce, de capul ei, tot felul de lucruri înspăimântătoare.
Cum putem avea control asupra a ceea ce vede copilul nostru pe internet?
- Alege pentru copilul tău filmele „bune” și creați împreună o listă accesibilă apoi lui.
- Limitați accesul videoclipurilor și timpul alocat vizionării acestora, chiar dacă ați selectat cu atenție lista.
- Pregătiți un playlist pentru a deține controlul asupra materialelor vizionate.
- Setați funcțiile corecte de confidențialitate.
- Folosiți o adresă de e-mail la care și dumneavoastră aveți acces, astfel încât să puteți vedea ce a vizionat copilul și să puteți primi notificări sau alerte.
- Ce poate vedea copilul pe internet?
Nu există o listă perfectă, însă sunt de preferat materialele cât mai educative.
Iată mai jos câteva materiale video pentru copii, potrivite pentru cei cu vârste cuprinse între 2 și 10 ani:
- Bobiță și Buburuza – despre prietenie și aventurile ei;
- Adibu „De ce?” – Adibu, împreună cu un roboțel atoateștiutor și prietenii lor investighează îndeaproape corpul uman și mediul înconjurător;
- Paxi – Mascota educațională a Agenției Spațiale Europene (ESA) care le prezintă copiilor anumite aspecte ale Sistemului Solar, Universul, secretele Planetei Pământ etc;
- Banane în pijamale – două personaje naive și simpatice care trecând prin diferite situații au parte de lecții de viață utile;
- Curiosul George – Maimuțica curioasă își bagă nasul prin tot felul de lucruri și asta o duce mereu către noi descoperiri;
- PitiClic – le spune povești copiilor pe teme diverse transmițând astfel informații educative despre corpul uman, științe, planeta Pământ și multe altele;
- Class Dojo`s growth mindset – Ideile propuse de Carol Dwek în cartea să “Mindset de creștere” sunt transpuse în animații atractive pentru copii. Astfel aceștia învață mai multe despre cum funcționează mintea lor și care sunt capcanele unei mentalități fixe.
Articol preluat de pe www.totuldespremame.ro. Puteţi citi aici articolul original.
Comentarii articol (0)