1. Înainte de toate, inspectorii antifraudă ai Fiscului spun că trebuie evitate tranzacțiile în numerar la cumpărarea mașinilor second hand din străinătate.
2. Apoi, cumpărătorul din România ar trebui să ceară de la vânzătorul străin toate documentele care atestă transferul dreptului de proprietate asupra mașinii.
3. Un al treilea sfat al autorităților antifraudă este ca românii să verifice „dacă prețul inițial de pe factura de achiziție din statul membru [al Uniunii Europene] de origine este mai mic decât prețul final solicitat de vânzător”. În acest sens, în comunicat scrie că, dacă TVA-ul (Mwst/WATT/BTW/IVA) de pe factura inițială este 0%, prețul de pe factura emisă de firma românească ce face revânzarea trebuie să conțină cota-standard de TVA de 19% (cu excepția precizării direct pe factură a aplicării regimului de TVA la marja de profit).
4. În fine, un al patrulea sfat este ca românii să se asigure că firma vânzătoare are cod românesc de identificare fiscală, dacă se emite o factură fiscală pentru o mașină second hand vândută de pe teritoriul României (de exemplu, într-un parc auto sau târg ori pe site-uri de anunțuri).
În perioada următoare, inspectorii antifraudă își intensifică verificările la transporturile de mașini la mâna a doua care vin din alte state membre ale Uniunii Europene. Acolo unde se găsesc nereguli sunt șanse mari ca mașinile să fie reținute sau confiscate.
Comentarii articol (1)