Cum poți să obții portarea numărului și a datelor?
Dacă vrei să obții portarea unui număr, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a prevăzut, într-un articol, cum trebuie procedat: practic, se va face o cerere noului furnizor la care se dorește să se facă portarea, în sensul portării numărului existent. Din acel moment, noul furnizor este obligat să facă demersurile pentru portare.
În ceea ce privește costurile, într-un alt articol al ANCOM este prevăzut faptul că vechiul operator nu poate percepe niciun tarif pentru portare, în timp ce noul operator poate solicita un tarif, însă acesta trebuie să fie „accesibil”.
Și este normal să fie așa. Vechiul operator nu poate percepe tarife, pentru că, altcumva, ar fi putut implementa astfel de măsuri pentru a genera exclusivitate, ceea ce ar fi afectat competitivitatea pieței. În schimb, noul operator nu ar avea niciun motiv să perceapă tarife mari, oricum, pentru că este în interesul său să atragă cât mai mulți clienți. Eventualii clienți (sau, cel puțin, o parte din ei) ar fi descurajați să schimbe rețeaua, dacă tarfiele de portare ar fi mari.
În schimb, transferul datelor, oricum, se poate face ușor. Pe de o parte, o mare parte din date există pe telefonul mobil - care nu e schimbat, neapărat. Pe de altă parte, chiar și dacă vechiul telefon e schimbat, datele pot fi transferate ușor, fie prin intermediul unor alte dispozitive de stocare (un stick de memorie, de exemplu), fie prin diverse aplicații.
Ce se întâmplă cu datele personale pe care le deține vechiul operator
Conform Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), deținerea datelor (o formă de prelucrare) poate să aibă loc doar pentru un anumit temei și cu un anumit scop. Cât timp contractul cu vechiul operator era în executare, existau temeiuri pentru deținerea datelor: executarea contractului, de exemplu.
În schimb, odată cu terminarea relației contractuale cu vechiul operator, cel mai probabil nu mai există niciun temei pentru păstrarea datelor vechiului abonat. Astfel, acele date ar trebui șterse. Mai mult, nu mai există necesitatea păstrării acelor date și, în același timp, acestea pot deveni irelevante și neactualizate. Aceste lucruri, de asemenea, justifică ștergerea datelor personale de către vechiul operator de telefonie mobilă.
Comentarii articol (2)