Fonduri europene sau parteneriat public privat pentru Autostrada Unirii? Care sunt diferențele
Proiectul autostrăzii care va lega Moldova de Transilvania ridică problema alegerii celei mai bune surse de finanţare. Autorităţile înclină către un parteneriat public-privat, neimplementat până acum în România în acest domeniu, în timp ce specialiştii susţin atragerea de fonduri europene. Iată care sunt diferenţele:
În cazul în care ar alege banii europeni pentru realizarea autostrăzii Unirii, autorităţile ar acoperi 85% din investiţie din aceste fonduri nerambursabile, iar restul de 15% ar proveni de la buget. În cealaltă variantă, a parteneriatului public-privat, fondurile pot fi aduse fie integral de către investitorul privat, fie în parteneriat cu statul. În ultima variantă, autorităţile contribuie cu până la 25% din sumă, de la buget sau din fonduri europene, iar restul de 75% este adus de investitor.
Ceața a dat peste cap traficul aerian din România
Ceaţa creează probleme pe aeroporturi. Şase aeronave care ar fi trebuit să aterizeze la Cluj-Napoca au fost deviate spre Sibiu.
E vorba despre cursele venite de la Larnaca, Nurnberg, Valencia, Koln, Frankfurt și București, sâmbătă seara. Unii pasageri au ajuns la Cluj cu autocarul.
Deficitul comercial a crescut la aproape 10 miliarde de euro
Exporturile României au urcat în primele nouă luni cu 9,1%, iar importurile au avansat cu 9,5%. Deficitul comercial a crescut cu 11,8%, la aproape 10 miliarde de euro.
Exporturile de mărfuri româneşti au avansat în primele nouă luni cu 9,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 50,85 miliarde euro, ritm sub cel al importurilor, iar deficitul comercial a avansat cu 11,8%, până la 9,95 miliarde euro, arată datele publicate vineri de Institutul Naţional de Statistică (INS).
Comentarii articol (0)