Mesajele primite de firme în Spațiul Privat virtual erau clasificate de ANAF ca fiind Rapoarte analiză de risc și conțineau atenționări că există discrepanțe între numărul de salariați declarat în Revisal și cel transmis prin declarația unică 112.
Într-un răspuns formulat la solicitarea avocatnet.ro, ANAF a explicat că aceste rapoarte - denumite "Situaţia analitică privind neconcordanţele între numărul de salariaţi înscris în REVISAL şi cel înscris în formularul D112" - au rol informativ și se trimit automat contribuabililor înscriși în SPV, iar datele sunt actualizate trimestrial, informațiile prezentate acolo vizând mereu ultimele 12 luni calendaristice.
„În prezent, în SPV informaţiile sunt afişate cu preluarea datelor din declaraţiile fiscale 112 aferente anului 2018”, ne-a spus Fiscul, care a mai precizat că „scopul acestui raport constă, pe de o parte, în informarea contribuabililor cu privire la eventualele neconcordante între numărul de salariaţi înscrişi în REVISAL si cel declarat în D112, iar pe de altă parte, în determinarea contribuabililor de a se conforma la declararea impozitului pe salariu şi contribuţiilor la bugetul general consolidat al statului, precum și la depunerea declaraţiilor fiscale D112”.
Potrivit informațiilor oferite de ANAF, aceste neconcordanțe privind salariații pot să apară la companii din cauza unor erori de raportare din declarația unică.
„Din evaluarea efectuată până în prezent, s-a constatat faptul că există contribuabili care, deşi figurează cu salariaţi activi potrivit datelor înscrise în REVISAL, se află în una dintre următoarele situaţii: au depus declaraţiile fiscale D112 incorecte sau incomplete sau nu figurează cu D112 depuse”, explică instituția.
Ce poți face dacă primești un asemenea raport de la Fisc
În punctul de vedere trimis avocatnet.ro, ANAF a precizat că firmele pot cere informații precise despre salariații care apar ca fiind în plus sau în minus pentru a le putea compara cu situația lor reală, astfel încât să poată efectua corecții la numărul de angajați - fie în Revisal, fie în datele transmise prin declarația unică - dacă acestea se impun.
„După afişarea datelor în SPV, la solicitarea contribuabililor, vor fi afişate punctual, informaţiile referitoare la CNP-urile unice din REVISAL diferite de cele din D112. Informarea contribuabililor cu privire la neconcordantele existente între datele înscrise în REVISAL şi cele din D112 permite acestora efectuarea de corecţii, fie prin depunerea unor D112 rectificative, fie prin actualizarea informaţiilor din REVISAL. În cazul în care se consideră că informaţiile furnizate sunt corecte, nu mai este necesară întreprinderea de măsuri în acest sens”, a explicat ANAF.
Fiscul a mai punctat că „observaţiile şi propunerile contribuabililor comunicate, ca urmare a afişării acestor date în SPV, vor fi avute în vedere pentru îmbunătăţirea raportului privind neconcordanţele şi creşterea acurateţii informaţiilor furnizate în viitor”.
De asemenea, potrivit ANAF, în perspectivă se urmăreşte ca fiecare angajat să poată consulta prin intermediul serviciului SPV informaţiile referitoare la acesta, declarate de angajatori în D112, respectiv în REVISAL.