Redacția noastră a anunțat în februarie 2019 că Fiscul verifică numărul de salariați declarat de firme în anul 2018 prin intermediul Revisal și prin intermediul declarației 112. Practic, acolo unde s-au găsit diferențe între numărul de salariați, angajatorii au primit notificări prin SPV.
În acest context, ITM Harghita a publicat luni pe Facebook mai multe instrucțiuni pentru companiile care se confruntă cu această problemă. Dacă unele instrucțiuni nu implică nicio acțiune din partea firmelor, altele necesită, totuși, intervenții.
1. Diferență cauzată de contractele radiate. Dacă neconcordanța dintre Revisal și D112 este din cauza contractelor de muncă marcate ca radiate, angajatorul nu trebuie să modifice nimic în Revisal. ITM Harghita scrie că Fiscul va lua în calcul aceste contracte în următoarele luni și va corecta listele.
2. Diferență cauzată de contractele mutate. Dacă neconcordanța este din cauza contractelor mutate -- este vorba aici de transferul de întreprindere, schimbarea locului de muncă, schimbarea gestiunii de registru --, angajatorul nu trebuie să modifice nimic în Revisal. La fel ca la prima situație, Fiscul va lua în calcul aceste contracte și va corecta listele în următoarele luni.
3. Diferență cauzată de contractele încetate, suspendate, detașate. Dacă neconcordanța are la bază contractele încetate, suspendate sau detașate, angajatorul trebuie să verifice în Revisal elementele caracteristice stărilor respective. Adică să verifice data încetării contractului sau data de începere și data de încetare a detașării sau a suspendării, iar apoi să facă corecturile necesare și să retrimită registrul. „În continuare, Fiscul va rafina procedura de identificare a neconcordanțelor în cazul contractelor încetate/suspendate/detașate, astfel încât situațiile corect transmise de către angajator în cele două sisteme să nu genereze diferențe”, explică reprezentanții ITM Harghita.
4. Diferență cauzată de contractele dublate. Dacă problema este la contractele de muncă dublate, autoritățile spun că angajatorului i se eliberează un extras de registru. „În situația în care diferența între cele două categorii de informații este cauzată de contractele dublate, pentru angajator se va elibera de către ITM un extras din registru, pe baza căruia se vor introduce în baza de date informațiile aferente contractului înregistrat în mod eronat, se va înceta contractul cu aceeași dată cu care a fost încheiată, după care se va radia. Și datele astfel corectate vor fi transmise”, scrie sursa citată.
5. Diferență cauzată de angajatorul dublat. În fine, ultima situație specifică pentru care are instrucțiuni ITM Harghita este cea a dublării angajatorului. În acest caz, angajatorii trebuie să facă cereri la ITM pentru soluționare. Mai precis, ITM-urile inventariază situațiile sesizate de firme și le transmit Inspecției Muncii pentru soluționare. Fiscul va fi informat despre situațiile în care există angajatori dublați în Revisal.
Conform unor informații transmise redacției noastre luna trecută, Fiscul spune că face aceste verificări pentru a informa angajatorii despre discrepanțe și pentru a-i determina să se conformeze la folosirea declarației 112 pentru toți angajații.
În altă ordine de idei, trebuie precizat că formularul 112 a fost modificat luna trecută pentru a fi adaptat la taxele salariale reduse ce se aplică în domeniul construcțiilor.
Comentarii articol (0)