Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP) a adoptat normele de aplicare ale ordonantei privind publicitatea de stat, informeaza un comunicat emis joi de ANRMAP.
Negocierea si elaborarea acestor norme au fost facute de catre Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI), Clubul Român de Presa (CRP), Agentia de Monitorizare a Presei, Asociatia Patronatelor si Editorilor Locali (APEL), cu participarea unor experti din partea Biroului Român de Audit al Tirajelor (BRAT) si a Asociatiei Române de Masurare a Audientelor (ARMA).
Noile reglementari vin cu detalii importante pentru autoritatile care doresc derularea unor campanii de publicitate, din care mentionam: instituirea unor criterii de calificare: tirajul mediu difuzat pe editie sau audienta certificata, aria de difuzare, profilul, publicul tinta; stabilirea unor criterii clare de alocare a banilor pentru organele media calificate: cost/tiraj pentru pentru presa scrisa, cost per punct de audienta pentru TV.
De asemenea, normele ofera autoritatilor contractante modele pentru completarea anunturilor care trebuie publicate pe site-ul specializat www.publicitatepublica.ro: referatul de oportunitate, anuntul de atribuire, raportul de evaluare a impactului.
În perioada urmatoare, CJI va da publicitatii un ghid de bune practici pentru implementarea acestor principii. O prima varianta a acestui ghid a fost deja distribuita în cadrul celor noua traininguri organizate de CJI pentru functionarii publici care au ca responsabilitate alocarea contractelor de publicitate.
Comentarii articol (0)