Fiecare dintre noi are zile mai proaste la birou, când productivitatea nu este așa cum ne dorim, sau când ne simțim plictisiți sau subapreciați. Dar dacă aceste stări le resimțim în mod frecvent, pentru o perioadă de timp mai lungă, sunt semne că avem de-a face cu burnout-ul.
Potrivit unul studiu realizat de Gartner printre 7500 de angajați full-time, concluziile au arătat că 23% dintre aceștia au experimentat o stare de burnout destul de des, în timp ce 44% dintre respondenți au trecut la un moment dat printr-o astfel de stare.
Dincolo de ceea ce ne arată studiile, este absolut necesar să ne oprim un pic și să reflectăm la relația cu angajații și colegii noștri pentru a putea identifica acele comportamente, situații sau contexte organizaționale ce pot fi triggere pentru apariția sindromului de burnout.
Organizațiile trebuie să fie cu adevărat preocupate de această problemă, deoarece are un impact vizibil nu numai asupra sănătății și productivității angajaților, dar și asupra dezvoltării business-ului într-o direcție bună (și sănătoasă).
De aceea, rolul managerilor este important în această ecuație, pentru că trebuie să identifice la timp toate semnele care pot indica că angajații lor ar putea „victime” ale sindromului de burnout.
În contextul acestui subiect sensibil la nivelul organizational, m-am gândit că ar fi util să mai învățăm despre el și de la alți specialiști.
Webcastul de pe Society for Human Resource Management (www.shrm.org) pe care vi-l recomand azi îl are invitat pe Kevin Sheridan, consultant HR, autor de cărți și expert în zona de employee engagement.
În afară de discuțiile despre cum să recunoști burnout-ul în rândul angajaților, sau ce programe de fidelizare și soluții sunt necesare pentru a-i proteja să nu ajungă în această stare, vom afla cum trebuie să comunicăm mai bine și eficient ca să evităm dezvoltarea unui mediu organizational toxic pentru angajați.
Articol preluat de pe www.portalhr.ro. Puteți citi aici articolul original.
Comentarii articol (1)