Luni a apărut lista firmelor care vor primi bani de la stat prin ediția 2018 a programului Start-up Nation, conform unui comunicat de presă publicat de MMACA. Lista conține, de asemenea, și firmele respinse.
Lista completă poate fi consultată în fișierul de aici. Aceasta conține, la fiecare solicitant, denumirea, rezultatul verificării, punctajul obținut la înscriere și, pentru cei acceptați, suma aprobată pentru finanțare. Documentul conține și firmele admise în afara bugetului programului, care vor rămâne, practic, în așteptare.
De-acum, companiile înscrise în program vor primi scrisorile prin care sunt anunțate fie de acceptarea la finanțare, fie de respingerea lor motivată. Potrivit comunicatului de presă al MMACA, contestațiile la rezultatele verificărilor pot fi depuse în maximum cinci zile calendaristice de la transmiterea deciziilor de respingere.
„Aplicanții declarați acceptați de principiu la finanțare și în limita bugetului alocat vor fi contactați de către echipele Agenției regionale de care aparțin pentru a fi programați la semnarea acordului de finanțare”, este subliniat în documentul de presă, fiind precizat că firmele admise ar trebui să pregătească următoarele acte:
- cererea-tip de acord de principiu pentru finanțare, semnată de reprezentantul legal sau împuternicitul societății;
- certificatele de atestare fiscală privind îndeplinirea obligațiilor exigibile de plată a impozitelor, taxelor și datoriilor către bugetul general consolidat, atât pentru sediul social, cât și pentru toate punctele de lucru care au cod unic de înregistrare fiscală, în original sau copie legalizată, eliberate de către organul fiscal competent al autorității administrației publice locale, în termen de valabilitate la data semnării acordului;
- certificatele de atestare fiscală privind îndeplinirea obligațiilor exigibile de plată a impozitelor, taxelor și datoriilor către bugetele locale, atât pentru sediul social, cât și pentru toate punctele de lucru (indiferent dacă au sau nu cod unic de înregistrare fiscală), în original sau în copie legalizată, eliberate de către organul fiscal competent al autorității administrației publice locale, în termen de valabilitate la data semnării acordului (dacă firma nu este înregistrată ca fiind plătitoare în cadrul administrației respective, se solicită o adeverință);
- documentul emis de către Registrul Comerțului din care să rezulte că întreprinderile beneficiare sunt întreprinderi nou-înființate de către persoane fizice care nu au sau nu au avut calitatea de acționar sau asociat într-o altă întreprindere mică sau mijlocie care desfășoară sau a desfășurat aceeași activitate autorizată (cod CAEN) pe care aplică în cadrul programului în anul anterior înscrierii sau în anul înscrierii până la deschiderea sesiunii de înscriere și documentul emis de către Registrul Comerțului din care să rezulte dacă acționarii/asociații solicitantului au avut/nu au avut calitatea de administrator sau asociat unic într-o societate comercială care a fost declarată în insolvență sau faliment în ultimii cinci ani (2013, 2014, 2015, 2016, 2017).
După ce vor fi soluționate contestațiile, toți aplicații declarați admiși, în limita bugetului pentru anul 2018, vor fi chemați la contractare.
Înscrierile în ediția 2018 a programului Start-up Nation s-au desfășurat între 27 decembrie 2018 și 12 februarie 2019, în final fiind înregistrate peste 30.000 de firme. Ediția din 2018 este a doua de la introducerea programului în legislație.
Prin Start-up Nation, antreprenorii pot cere o finanțare nerambursabilă de maximum 200.000 de lei, care poate reprezenta până la 100% din valoarea cheltuielilor eligibile aprobate pentru un proiect de business. Cu alte cuvinte, nu este necesară o cofinanțare, iar antreprenorii pot cere un avans de 30% din cheltuielile aprobate.
Momentan, nu există informații despre ediția din 2019 a programului Start-up Nation.
Comentarii articol (3)