Afacerile din România care au crescut de trei ori în ultimii ani
Fuga de sistemul public de educație crește sectorul grădinițelor și școlilor private. Afacerile cu grădinițe și școli private au crescut de aproape trei ori în ultimii nouă ani în România, ne spune un studiu recent. Să vedem evoluția cifrelor din acest sector.
În 2010, afacerile firmelor care activează în învățământul preuniversitar - școli și grădinițe private - ajungeau la puțin peste 73 de milioane de lei.
Mai târziu, în 2017, ajungeau la peste 160 de milioane de lei, iar în 2018 au atins nivelul de 173 de milioane de lei.
Rezervele de aur și valută ale României, la un nivel record
Mai sunt însă zone în care lucurile merg bine în țara asta. Rezervele internaţionale ale României, aur plus valută, au depăşit 40 de miliarde de euro în august. Nu doar că este depăşit un prag, dar este un record absolut, deși doar din perspectiva rezervei de valută încă nu suntem la cel mai ridicat nivel din istorie. Aproape dar nu chiar acolo. Nivelul total a fost ridicat de creșterea valorii aurului.
Rezervele valutare ale României au fost de 35,6 miliarde de euro. În ultimele şase luni, rezerva valutară a crescut cu mai mult de zece la sută. La finalul lunii martie depăşea cu doar câteva milioane pragul de 32 de miliarde de euro.
Criză de troleibuze în București. Ce planuri are STB
Criză de troleibuze în Capitală! Sute de kilometri din rețea nu pot fi acoperiți în trafic din cauză că Societatea de Transport a Municipalității nu are suficiente troleibuze. 181 sunt funcționale în acest moment, însă directorul general al STB spune că mai are nevoie de 200. Jumătate vor fi cumpărate noi în perioada următoare. Restul ar putea proveni din autobuze vechi modificate și dotate cu motoare electrice. Pentru acest proiect, STB va colabora cu Compania de Management al Transporturilor.
Unele troleibuze sunt pe butuci, la propriu. Altele n-au ferestre, n-au uși, n-au motoare. Le roade rugina prin depouri. Din cauza vechimii și-a mentenanței necorespunzătoare, cad la datorie, an după an. Din când în când, mecanicii le mai desprind câte-o piesă, ca să cârăpească, colo-colo câte-un alt troleibuz bolnav. Așa-i peisajul în Societatea de Transport București. E o criză recunoscută și de managementul STB.
Comentarii articol (0)