Căutările pe Internet sunt sinonime cu cel mai folosit motor de căutare, Google. Nu trebuie să ne mire că în 2006 verbul „to google” a fost adăugat oficial ca neologism în dicționarul Oxford al limbii engleze.
Mai multe lucruri au dus la popularizarea motorului de căutare Google Search, cele mai importante fiind probabil calitatea rezultatelor returnate pentru orice căutare, rapiditatea căutărilor și includerea rapidă în baza de date cu pagini (search index) a website-urilor și paginilor noi publicate pe Internet.
Interfața extrem de simplă, care conține o singură căsuță pentru introducerea textului dorit, și butonul de căutare sunt un alt motiv pentru care oricine se poate descurca rapid să găsească răspunsul la întrebarea pusă, chiar dacă intră pentru prima oară pe Google.
Poate tocmai din cauza interfeței extrem de simplificate foarte mulți utilizatori nu știu că motorul de căutare Google poate face mult mai multe lucruri, nu doar căutări după un simplu text.
Elementele principale ale interfeței
Implicit, când intri pe google.com sau când folosești bara de adresă a navigatorului de Internet preferat (browser) pentru a căuta pe Google, ți se afișează toate rezultatele găsite, ordonate în funcție de algoritmi doar de Google știuți.
Printre cele 10 rezultate returnate pentru fiecare pagină se pot găsi nu doar pagini de Internet ci și clipuri video, imagini, știri sau diverse zone speciale unde sunt afișate informații în mod automat, preluate direct din paginile indexate de Google.
Pagina de rezultate diferă nu doar de la căutare la căutare, dar și în funcție de dispozitivul de pe care cauți (calculator, tabletă, telefon), de locația geografică, de profilul tău de utilizator și istoricul căutărilor tale, informații pe care Google le păstrează pe serverele sale împreună cu multe altele.
Cea mai importantă funcție a interfeței de căutare Google este cea de filtrare a rezultatelor după tipul acestora. Implicit, ți se afișează rezultate de tipul pagină web, între care se mai infiltrează uneori imagini, știri, clipuri video și alte informații generate automat.
Restricționarea afișării rezultatelor la un singur tip de informație poate micșora semnificativ efortul de a căuta ceva specific. Folosind bara de butoane de sub căsuța de căutare ai posibilitatea de a filtra rezultatele unei căutări după:
- Imagini
- Videoclipuri
- Hărți (restaurante, hoteluri, locații înregistrate pe Google Maps)
- Știri
- Cărți (titluri din librăria Google Books - https://books.google.ro/)
- Zboruri de avion
- Finanțe (informații despre companii listate pe bursă)
Google este un motor de căutare în aparență simplist. Dar în fapt, nu este deloc așa. Îl poți folosi eficient și pentru altceva, nu doar pentru căutarea informațiilor, iar în articolele viitoare vom discuta și despre celelalte opțiuni pe care le oferă motorul de căutare, printre care recunoașterea / căutarea vocală, căutări avansate pentru imagini, operații matematice și conversii valutare.
Articolul pe care tocmai l-ai citit este un fragment din una dintre lecțiile cursului nostru Cum să cauți inteligent pe Google pentru a ajunge rapid la rezultatele dorite. Avem și alte cursuri care pot antrena minți curioase pe platforma Inteligo.ro.
La inteligo.ro poți urma online cursuri de tot felul, în ritmul ales de tine. Dar pe lângă dorința de a împărtăși experiențele și informațiile pe care noi le avem, ne dorim și să intrăm în contact direct cu oamenii care ne urmăresc. De aceea, în fiecare săptămână vom veni cu subiecte noi de dezbătut legate de noi, oamenii, și de mecanismele care ne ajută să evoluăm constant în viață și carieră.
Comentariile sunt încurajate. :)
Comentarii articol (0)