Meșteșugarii și artizanii vor putea obține finanțare pentru a participa la un târg național de profil, conform unui comunicat apărut pe site-ul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat. Solicitanții se vor putea înscrie pentru finanțări începând cu 24 septembrie 2019, pe acest site. În acest scop, ei vor folosi formularul care poate fi descărcat de aici.
La acest moment, nu am putut găsi nicio informație legată de data până la care se pot face înscrierile, însă anul trecut acest lucru a fost posibil timp de trei zile (dacă va fi la fel și anul acesta, asta înseamnă că solicitanții vor putea să se înscrie în 24, 25 sau 26 septembrie).
În ceea ce privește bugetul total alocat, acesta este de 890.000 de lei, exact ca anul trecut, când a fost posibilă acoperirea costurilor a 150 de participanți.
Târgul propriu-zis se va desfășura, între 27 și 29 septembrie, în incinta Muzeului Bran, din comuna Bran, județul Brașov. Acolo, beneficiarii finanțării vor putea să:
- își prezinte produsele proprii;
- organizeze, la standul propriu, ateliere de lucru, pentru vizitatori și să;
- își vândă produsele.
În privința atelierelor, se vor putea desfășura următoarele activități legate de pregătirea și obținerea produselor precum:
- covoare ţesute manual;
- cele iconografice;
- articole din piele, din fier, din sticlă sau din lemn;
- produse obținute din prelucrarea lemnului şi mic mobilier artizanal;
- bijuterii etc.
Atenție! Conform programului, „atelierele de lucru menţionate şi altele din acest domeniu trebuie să respecte tradiţia populară atât în ceea ce priveşte modul de prelucrare a materialelor folosite, cât şi în [în ceea ce privește] produsul final”.
Cine poate să beneficieze de acoperirea costurilor
Conform procedurii de implementare a programului, următorii meșteșugari și artizani sunt eligibili pentru finanțare:
- au capital social integral privat;
- realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro, echivalent în lei, sau deţin active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane euro, conform ultimei situaţii financiare aprobate;
- au un număr mediu anual de salariaţi mai mic de 250 în anul fiscal anterior;
- au ca obiect de activitate producerea şi comercializarea produselor care păstrează specificul execuţiei manuale şi artizanale, prestarea serviciilor care presupun un număr mare de operaţii executate manual sau au ca scop promovarea meşteşugurilor, a meseriilor, a produselor şi a serviciilor cu specific tradiţional;
- sunt înregistraţi şi îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României;
- nu au depăşit plafonul de minimis de 200.000,00 euro pe durata a trei exerciţii financiare pentru o întreprindere unică (e vorba de totalul ajutoarelor primite de la stat, pe parcursul a trei exerciții financiare); regula aceasta este foarte strictă, întrucât nici măcar în situația în care o parte din finanțarea prezentată în cadrul acestui articol nu ar depăși plafonul menționat aici (în timp ce o altă parte l-ar depăși), solicitanții nu ar putea primi, deloc, finanțarea.
Care vor fi costurile acoperite
Finanțarea va acoperi cheltuielile de transport pentru beneficiari şi pentru produsele acestora (după caz), precum şi cheltuielile de cazare pe perioada desfăşurării evenimentului.
În privința transportului, suma maximă care poate fi acordată (atât pentru beneficiari, cât și pentru produse) este de 2000 de lei. Dacă beneficiarul va folosi mașina personală pentru deplasare, va primi contravaloarea a 7,5 litri carburant la 100 km parcurşi.
Atenție! Cheltuielile cu transportul vor fi decontate ulterior încheierii târgului.
În privința cazării, vor fi acordați maximum 1.600 lei/beneficiar, pentru maximum patru nopţi de cazare. Dar nu mai mult de 200 lei/noapte/persoană.
Notă: TVA este cheltuială neeligibilă, în cadrul acestui program.
Procedura înscrierii
Cum spuneam și la început, înscrierea se face online, pe site-ul pus la dispoziție de Ministerul pentru Mediul de Afaceri și solicitanții vor putea să se înscrie începând cu 24 septembrie. Puteți găsi, aici, formularul de înscriere. De asemenea, vor trebui atașate următoarele acte formularului de înscriere:
- cererea-tip de participare la Târgul naţional pentru meşteşuguri şi artizanat (anexa nr. 2, din acest document);
- declaraţia pe propria răspundere privind ajutoarele de stat şi ajutoarele de minimis primite;
- declaraţia pe propria răspundere privind încadrarea în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii pentru anul fiscal 2017 şi anul 2018 (cuprinzând cifra de afaceri anuală netă, valoarea activelor totale şi numărul mediu anual de salariaţi);
- declaraţie pe propria răspundere că solicitantul nu are datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru;
- copia certificată a buletinului de identitate/cărţii de identitate al/a reprezentantului legal al societăţii solicitante;
- împuternicirea semnată de reprezentantul legal al solicitantului, în cazul în care o altă persoană decât acesta semnează cererea de participare la Târgul naţional pentru meşteşuguri şi artizanat;
- fotografii cu minimum 3 (trei) produse artizanale/meşteşugăreşti realizate/comercializate de către solicitant;
- declaraţie pe propria răspundere semnată de reprezentantul legal al solicitantului că nu a făcut obiectul unei decizii a Comisiei Europene/Consiliului Concurenţei sau a altui furnizor de ajutor de stat/de minimis de recuperare a unui ajutor de stat/de minimis sau, în cazul în care a făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanţa a fost integral recuperată.
În plus, va mai trebui anexat certificatul constatator, în original, inclusiv on-line (termen de valabilitate 30 de zile calendaristice de la data eliberării), în care să se menţioneze în mod obligatoriu următoarele informaţii:
- datele de identificare ale societăţii;
- codul unic de înregistrare;
- acţionarii, asociaţii, reprezentanţii legali;
- domeniul de activitate principal şi domeniile de activitate secundare autorizate;
- sediul social, punctele de lucru şi alte sedii secundare, filiale, sucursale, subunităţi ale societăţii, sedii şi/sau activităţi autorizate;
- situaţia societăţii (dacă este în stare de funcţionare, dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, insolvenţă, faliment, executare silită, închidere operaţională sau suspendare temporară a activităţii).
Cetificatul trebuie să fie emis de oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială îşi are sediul operatorul economic (dacă nu există sedii secundare, puncte de lucru, filiale, sucursale, subunităţi ale societăţii, să se specifice acest lucru în certificatul constatator).
Comentarii articol (0)