Regulament din 27/04/2006 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 384 din 04/05/2006 de organizare ºi desfãºurare a concursului sau examenului pentru numirea în funcþii de conducere a judecãtorilor ºi procurorilor
CAPITOLUL I
Dispoziþii generale
Art. 1. - Numirea judecãtorilor ºi procurorilor în funcþii de conducere la curþile de apel, tribunale, tribunale specializate ºi judecãtorii, precum ºi la parchetele de pe lângã acestea se face în conformitate cu dispoziþiile Legii nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor ºi procurorilor, republicatã, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, ºi ale prezentului regulament.
Art. 2. - (1) Evidenþa posturilor vacante de conducere de la instanþele judecãtoreºti este publicã ºi disponibilã permanent pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naþional al Magistraturii ºi Ministerului Justiþiei, precum ºi prin afiºare la sediile instanþelor judecãtoreºti.
(2) Evidenþa posturilor vacante de conducere de la parchete este publicã ºi disponibilã permanent pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naþional al Magistraturii, Ministerului Justiþiei ºi Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaþie ºi Justiþie, precum ºi prin afiºare la sediile parchetelor.
(3) Posturile de conducere prevãzute la alin. (1) ºi (2), care urmeazã a se vacanta, se publicã pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naþional al Magistraturii, Ministerului Justiþiei ºi Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaþie ºi Justiþie, cu 90 de zile înainte de data expirãrii mandatelor.
Art. 3. - (1) Numirea în funcþiile de preºedinte ºi vicepreºedinte la curþile de apel, tribunale, tribunale specializate ºi judecãtorii se face numai prin concurs sau examen organizat, ori de câte ori este necesar, de Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul Naþional al Magistraturii.
(2) Numirea în funcþiile de procuror general al parchetului de pe lângã curtea de apel, prim-procuror al parchetului de pe lângã tribunal, prim-procuror al parchetului de pe lângã tribunalul pentru minori ºi familie sau prim-procuror al parchetului de pe lângã judecãtorie, precum ºi de adjuncþi ai acestora se face numai prin concurs sau examen organizat, ori de câte ori este necesar, de Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul Naþional al Magistraturii.
Art. 4. - Data, locul, tematica ºi bibliografia concursului sau examenului se aprobã de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naþional al Magistraturii, ºi se afiºeazã pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naþional al Magistraturii, Ministerului Justiþiei, Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaþie ºi Justiþie ºi la sediile instanþelor judecãtoreºti ºi parchetelor, cu cel puþin 30 de zile înainte de data desfãºurãrii acestuia.
Art. 5. - Concursul sau examenul constã în susþinerea urmãtoarelor probe:
a) testare psihologicã, evaluarea capacitãþii candidatului de a lua decizii ºi de a-ºi asuma rãspunderea, precum ºi verificarea rezistenþei la stres;
b) prezentarea unui proiect referitor la exercitarea atribuþiilor specifice funcþiei pentru care candideazã;
c) testare scrisã privind managementul, comunicarea ºi resursele umane.
CAPITOLUL II
Condiþii pentru înscrierea la concurs sau examen
Art. 6. - (1) Pot participa la concursul sau examenul prevãzut la art. 3 alin. (1) ºi (2) judecãtorii care au obþinut calificativul "foarte bine" la ultima evaluare, nu au fost sancþionaþi disciplinar în ultimii 3 ani ºi îndeplinesc condiþiile de vechime prevãzute de lege.
(2) Nu pot fi numiþi în funcþii de conducere judecãtorii ºi procurorii care au fãcut parte din serviciile de informaþii înainte de anul 1990 sau au colaborat cu acestea ori judecãtorii ºi procurorii care au un interes personal ce influenþeazã sau ar putea influenþa îndeplinirea cu obiectivitate ºi imparþialitate a atribuþiilor prevãzute de lege.
(3) Judecãtorii ºi procurorii care participã la concurs sau examen pentru o funcþie de conducere sunt obligaþi sã dea o declaraþie pe propria rãspundere din care sã rezulte cã nu au fãcut parte din serviciile de informaþii înainte de anul 1990 ºi nici nu au colaborat cu acestea, precum ºi o declaraþie de interese care se actualizeazã anual ori în termen de 15 zile de la apariþia unei schimbãri sau de la data la care judecãtorul a luat cunoºtinþã despre aceasta.
Art. 7. - (1) Judecãtorii ºi procurorii îºi depun candidaturile însoþite de declaraþiile prevãzute la art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004, republicatã, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, ºi documentele considerate relevante, în termen de 20 de zile de la publicarea datei concursului sau examenului, la Institutul Naþional al Magistraturii.
(2) Proiectul referitor la exercitarea atribuþiilor specifice funcþiei de conducere se depune la Consiliul Superior al Magistraturii cu cel puþin 7 zile înainte de data desfãºurãrii concursului sau examenului, atât pe suport hârtie, cât ºi în format electronic, pe suport specific - CD.
CAPITOLUL III
Organizarea ºi desfãºurarea concursului sau examenului pentru numirea judecãtorilor în funcþii de conducere
Art. 8. - (1) Comisia de organizare a concursului sau examenului se numeºte de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Direcþiei resurse umane ºi organizare ºi a Institutului Naþional al Magistraturii.
(2) Comisia de organizare a concursului sau examenului se compune din:
▪ preºedinte: secretarul general ori secretarul general adjunct al Consiliului Superior al Magistraturii sau directorii Direcþiei resurse umane ºi organizare;
▪ vicepreºedinþi: directorii Institutului Naþional al Magistraturii sau directorii Direcþiei resurse umane ºi organizare;
▪ membri: personal de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor ºi procurorilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii cu funcþii de conducere ºi execuþie, experþi ai Institutului Naþional al Magistraturii, funcþionari publici ºi personal contractual din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii ºi al Institutului Naþional al Magistraturii.
Art. 9. - (1) Comisia de examinare este numitã de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naþional al Magistraturii, ºi este formatã din 2 judecãtori de la Înalta Curte de Casaþie ºi Justiþie, 2 judecãtori de la curþile de apel ºi 3 specialiºti în management ºi organizare instituþionalã. La constituirea comisiilor vor fi avuþi în vedere, în principal, judecãtorii care au urmat cursuri de management, au fost înscriºi în baza de date a Institutului Naþional al Magistraturii ºi au urmat cursurile acestuia privind metodele ºi tehnicile de evaluare. În comisia de examinare vor fi desemnaþi ºi membri supleanþi care vor înlocui de drept, în ordinea stabilitã de Consiliul Superior al Magistraturii, membrii comisiei care nu îºi pot exercita atribuþiile.
(2) Comisia de examinare este prezidatã de un judecãtor desemnat de Consiliul Superior al Magistraturii.
(3) Desemnarea membrilor comisiei se face pe baza consimþãmântului scris, exprimat anterior.
(4) Numirea membrilor comisiei de examinare are loc cu cel puþin 5 zile înaintea datei de desfãºurare a primei probe a concursului sau examenului.
(5) Din comisia de examinare nu pot face parte membrii Consiliului Superior al Magistraturii ºi persoanele din conducerea Consiliului Superior al Magistraturii ºi Institutului Naþional al Magistraturii.
(6) Modalitãþile de platã ºi atribuþiile ce revin membrilor comisiei de examinare se stabilesc prin contracte de participare încheiate în trei exemplare între aceºtia ºi Consiliul Superior al Magistraturii.
Art. 10. - (1) Nu pot fi numite în comisii persoanele care au soþul sau soþia, rude ori afini pânã la gradul al patrulea inclusiv în rândul candidaþilor. Toþi membrii comisiilor completeazã declaraþii în acest sens. Dacã incompatibilitatea se iveºte ulterior desemnãrii membrilor comisiilor, membrul în cauzã are obligaþia sã se retragã ºi sã comunice de îndatã aceastã situaþie preºedintelui comisiei în vederea înlocuirii sale.
(2) Aceeaºi persoanã nu poate face parte din mai mult de o comisie din cadrul aceluiaºi concurs sau examen.
(3) Declaraþiile ºi contractele de participare în comisii se centralizeazã de comisia de organizare a concursului ºi se pãstreazã alãturi de celelalte documente de concurs.
Art. 11. - (1) Comisia de organizare a concursului sau examenului are, în principal, urmãtoarele atribuþii:
1. centralizeazã cererile de înscriere la concurs, întocmeºte listele de înscriere, verificã îndeplinirea de cãtre candidaþi a condiþiilor legale de participare la concurs sau examen, întocmeºte ºi afiºeazã lista candidaþilor care îndeplinesc condiþiile legale de participare la concurs sau examen ºi afiºeazã lista finalã a candidaþilor;
2. controleazã ºi îndrumã acþiunile privind organizarea ºi desfãºurarea concursului sau examenului, constând, în principal, în: identificarea ºi, dupã caz, închirierea spaþiilor adecvate pentru susþinerea probelor de concurs, procurarea necesarului de rechizite, asigurarea asistenþei medicale pe parcursul desfãºurãrii concursului ºi a pazei necesare pentru pãstrarea ordinii publice la centrele de concurs ºi de evaluare, asigurarea cheltuielilor de cazare ºi diurna pentru membrii comisiilor, în condiþiile legii;
3. asigurã paza subiectelor ºi a lucrãrilor scrise la sediul Institutului Naþional al Magistraturii ºi în timpul transportului acestora, precum ºi pãstrarea ordinii publice la centrele de concurs sau examen ºi de evaluare;
4. asigurã confecþionarea ºtampilelor-tip pentru concurs sau examen, numerotate;
5. instruieºte, cu 24-48 de ore înaintea datei concursului sau examenului, responsabilii de salã numiþi prin hotãrâre a preºedintelui comisiei de organizare;
6. repartizeazã candidaþii pe sãli, în ordine alfabeticã, pentru testarea psihologicã ºi testarea scrisã, în ordinea alfabeticã a curþilor de apel, pentru susþinerea proiectului ºi dispune afiºarea listelor pe uºile sãlilor în care se desfãºoarã probele, precum ºi publicarea acestora pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii ºi Institutului Naþional al Magistraturii, cu cel puþin 24 de ore înainte de susþinerea probelor;
7. preia de la comisia de examinare subiectele pentru proba scrisã ºi baremele de evaluare ºi notare, în plicuri distincte, închise ºi sigilate;
8. pãstreazã, în condiþii de deplinã siguranþã, subiectele ºi baremele de evaluare ºi notare la sediul Institutului Naþional al Magistraturii;
9. coordoneazã multiplicarea subiectelor pentru proba scrisã, imediat dupã extragerea variantei de concurs, în funcþie de numãrul candidaþilor, sigilând apoi plicurile care conþin necesarul de subiecte pentru fiecare salã;
10. distribuie candidaþilor subiectele multiplicate pentru proba scrisã;
11. afiºeazã baremul de evaluare ºi notare la centrele de concurs, cu 15 minute înainte de încheierea probei scrise, ºi asigurã publicarea acestuia, precum ºi a subiectelor de concurs pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii ºi Institutului Naþional al Magistraturii;
12. organizeazã transportul lucrãrilor scrise de la centrele de concurs la centrul de evaluare ºi rãspunde de securitatea acestora;
13. predã comisiei de examinare, în ziua desfãºurãrii concursului, lucrãrile scrise, precum ºi subiectele ºi baremele de evaluare ºi notare;
14. ia mãsuri pentru ca în spaþiile în care îºi desfãºoarã activitatea comisia de examinare ori se desfãºoarã probele de concurs sau examen sã nu pãtrundã persoane strãine, neautorizate de comisie sau neprevãzute de prezentul regulament;
15. primeºte de la comisia de examinare lucrãrile scrise, borderourile individuale de notare, borderoul centralizator ºi procesele-verbale cuprinzând deciziile acestor comisii;
16. asigurã transmiterea cãtre curþile de apel, tribunale, tribunale specializate ºi judecãtorii, în vederea afiºãrii, precum ºi publicarea simultanã pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii ºi Institutului Naþional al Magistraturii a listelor cu rezultatele concursului;
17. calculeazã mediile generale ºi întocmeºte listele finale;
18. analizeazã desfãºurarea ºi rezultatele concursului ºi prezintã concluziile Consiliului Superior al Magistraturii;
19. informeazã de îndatã conducerea Consiliului Superior al Magistraturii cu privire la orice situaþie deosebitã a cãrei rezolvare nu este prevãzutã în prezentul regulament, precum ºi cu privire la orice situaþie care impune anularea unor subiecte, cum ar fi pierderea, deteriorarea ori desecretizarea unui subiect;
20. propune Plenului Consiliului Superior al Magistraturii eventualele modificãri în modul de organizare ºi desfãºurare a concursului;
21. îndeplineºte orice alte atribuþii necesare bunei desfãºurãri a concursului.
(2) Preºedintele comisiei de organizare a concursului sau examenului ia toate mãsurile necesare îndeplinirii atribuþiilor prevãzute la alin. (1). În acest scop, preºedintele comisiei de organizare a concursului sau examenului stabileºte fiºa de atribuþii pentru vicepreºedinþii, membrii comisiei ºi pentru responsabilii de salã.
Art. 12. - (1) Cu 10 zile înainte de data desfãºurãrii concursului sau examenului, listele cu candidaþii care îndeplinesc condiþiile legale de participare la concurs sau examen se publicã simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii ºi Institutului Naþional al Magistraturii ºi se afiºeazã la sediile instanþelor judecãtoreºti.
(2) Candidaþii respinºi în urma verificãrii pot formula contestaþii, în termen de 24 de ore de la afiºarea listelor, la Consiliul Superior al Magistraturii. Contestaþiile vor fi soluþionate de Secþia pentru judecãtori a Consiliului Superior al Magistraturii, în termen de 3 zile, prin hotãrâre care se comunicã de îndatã contestatarului.
(3) Hotãrârea Secþiei pentru judecãtori poate fi atacatã la Plen în termen de 48 de ore de la comunicare. Plenul se pronunþã în termen de 3 zile de la primirea contestaþiei prin hotãrâre care se comunicã de îndatã contestatarului.
(4) Dupã pronunþarea hotãrârii Plenului, se întocmeºte lista finalã a candidaþilor care îndeplinesc condiþiile de participare la concurs sau examen, listã care se aduce la cunoºtinþã publicã prin modalitãþile prevãzute la alin. (1).
Art. 13. - Comisia de examinare are, în principal, urmãtoarele atribuþii:
1. elaborarea subiectelor de concurs ºi a baremelor, cu respectarea urmãtoarelor reguli:
a) asigurarea concordanþei cu tematica ºi bibliografia aprobate ºi publicate de Consiliul Superior al Magistraturii ºi de Institutul Naþional al Magistraturii;
b) asigurarea cuprinderii echilibrate a materiei studiate ºi a gradului de complexitate corespunzãtor conþinutului tematicii ºi bibliografiei, pentru a fi tratate în timpul stabilit;
c) evitarea repetãrii subiectelor de la concursurile sau examenele anterioare;
d) timpul necesar rezolvãrii subiectelor sã nu depãºeascã timpul alocat desfãºurãrii probei de concurs;
e) indicarea, pentru fiecare subiect, atât a punctajului prevãzut în barem, cât ºi a timpului recomandat pentru rezolvare;
f) evitarea, pe cât posibil, a subiectelor ce conþin probleme controversate în doctrinã ºi în practicã sau, în cazul unor astfel de situaþii, punctarea tuturor soluþiilor a cãror corectitudine din punct de vedere legal poate fi argumentatã logic ºi coerent;
g) punerea accentului în notarea lucrãrilor pe motivarea soluþiei alese de candidat; în barem pot sã fie punctate modalitãþi alternative de motivare a soluþiei alese de candidat;
2. predarea cãtre comisia de organizare a concursului sau examenului, cu cel puþin 12 ore înainte de desfãºurarea probei scrise, a subiectelor ºi baremelor de evaluare ºi notare în plicuri distincte, închise ºi sigilate;
3. elaborarea pentru testarea scrisã a 3 variante de subiecte;
4. examinarea contestaþiilor la barem ºi adoptarea baremului definitiv, care se publicã pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii ºi Institutului Naþional al Magistraturii;
5. elaborarea de cãtre comisia de examinare, pentru proba oralã, a unui punctaj orientativ de evaluare.
Art. 14. - (1) Testarea psihologicã, evaluarea capacitãþii candidatului de a lua decizii ºi de a-ºi asuma rãspunderea ºi verificarea rezistenþei la stres constã în aplicarea unui test scris ºi în susþinerea unui interviu în faþa comisiei/comisiilor formate din câte 2 psihologi desemnaþi de Consiliul Superior al Magistraturii din rândul specialiºtilor din cadrul Consiliului, al curþilor de apel, precum ºi din tabelul psihologilor acreditaþi de Colegiul Psihologilor din România. Dispoziþiile art. 9 alin. (3) ºi (6) se aplicã în mod corespunzãtor.
(2) În vederea publicãrii rezultatelor testãrii psihologice, fiecãrui candidat îi va fi atribuit un cod alcãtuit dintr-o literã ºi 4 cifre.
(3) Rezultatele testãrii psihologice vor fi concretizate într-un raport care va cuprinde profilul psihologic al fiecãrui candidat în raport cu funcþia pentru care candideazã, precum ºi calificativul recomandabil sau nerecomandabil; calificativul acordat se aduce la cunoºtinþã prin publicarea pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii ºi Institutului Naþional al Magistraturii ºi prin afiºarea la sediile instanþelor.
(4) Candidaþii nemulþumiþi de calificativul acordat pot formula, în termen de 24 de ore de la publicarea rezultatelor, contestaþii care se transmit prin fax la Consiliul Superior al Magistraturii.
(5) Contestaþiile vor fi soluþionate de o comisie formatã din 2 psihologi, alþii decât cei care au examinat candidaþii iniþial, pe baza reevaluãrii testului aplicat ºi susþinerea unui nou interviu.
Art. 15. - (1) Candidaþii susþin oral, în faþa comisiei de examinare, proiectul referitor la exercitarea atribuþiilor specifice funcþiei de conducere.
(2) În aprecierea susþinerii proiectului vor fi avute în vedere, în principal, urmãtoarele criterii:
a) capacitatea de organizare, capacitatea rapidã de decizie, autoperfecþionarea, capacitatea de analizã, sintezã, previziune, strategie ºi planificare pe termen scurt, mediu ºi lung, iniþiativa ºi capacitatea de adaptare rapidã;
b) îndeplinirea atribuþiilor prevãzute de lege ºi regulamente, cunoaºterea ºi capacitatea de a pune în practicã politicile publice din domeniul justiþiei, strategiile naþionale ºi secvenþiale în domeniul justiþiei ºi respectarea principiului repartizãrii aleatorii;
c) comportamentul ºi comunicarea cu judecãtorii, procurorii, personalul auxiliar, justiþiabilii, persoanele implicate în actul de justiþie, alte instituþii, mass-media, asigurarea accesului la informaþiile de interes public din cadrul instanþei ºi transparenþa actului de conducere;
d) folosirea adecvatã a resurselor umane ºi materiale, evaluarea necesitãþilor, gestionarea situaþiilor de crizã, raportul resurse investite-rezultate obþinute, gestionarea informaþiilor, organizarea pregãtirii ºi perfecþionãrii profesionale ºi repartizarea sarcinilor în cadrul instanþelor.
(3) Nota finalã la susþinerea proiectului reprezintã media aritmeticã a notelor acordate de fiecare membru al comisiei.
(4) Rezultatele susþinerii proiectului se publicã simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii ºi Institutului Naþional al Magistraturii ºi se afiºeazã la sediile instanþelor în cadrul cãrora îºi desfãºoarã activitatea candidaþii, dupã susþinerea probei de cãtre toþi candidaþii.
(5) Rezultatele susþinerii proiectului sunt definitive ºi nu pot fi contestate.
Art. 16. - Desfãºurarea probei constând în susþinerea proiectului se înregistreazã cel puþin cu mijloace audio. Înregistrãrile se pãstreazã o perioadã de un an de la data desfãºurãrii probei, dupã care se distrug.
Art. 17. - Testarea scrisã constã în verificarea cunoºtinþelor privind managementul, comunicarea ºi resursele umane, pe baza unui test-grilã.
Art. 18. - (1) Cu 24 de ore înainte de desfãºurarea testãrii scrise, comisia de examinare stabileºte un set de 3 variante de subiecte.
(2) Subiectele ºi baremele de evaluare ºi notare se predau în plicuri distincte, închise ºi sigilate, de cãtre comisia de examinare, comisiei de organizare a concursului sau examenului, cu cel puþin 12 ore înainte de data ºi ora susþinerii probei scrise. Plicurile se deschid în ziua concursului, în prezenþa reprezentanþilor candidaþilor, dupã expirarea termenului de acces în sãlile de concurs.
Art. 19. - (1) Accesul candidaþilor în sala de examen/concurs este permis pe baza actului de identitate, în ordinea afiºatã, la ora stabilitã, cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea probelor. În mod excepþional, pot fi admiºi candidaþi în salã ºi cu mai puþin de 30 de minute înainte de începerea probelor, dar nu ºi dupã deschiderea plicului cu subiecte.
(2) Înainte de aducerea subiectelor în sãli, responsabilii de salã aduc la cunoºtinþã candidaþilor modul de desfãºurare a probelor ºi modul de completare a datelor personale pe teza de concurs tipizatã.
Art. 20. - (1) Se interzice candidaþilor sã deþinã asupra lor pe timpul desfãºurãrii probelor scrise orice fel de lucrãri care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum ºi orice mijloc electronic de comunicare. Candidaþii pot folosi în timpul concursului sau examenului acele materiale a cãror posibilitate de utilizare este menþionatã explicit în bibliografia de concurs sau examen. Supraveghetorii verificã respectarea acestei prevederi înainte de aducerea subiectelor în sãli. Nerespectarea acestor dispoziþii duce la eliminarea din salã a candidatului, indiferent dacã materialele interzise au fost folosite sau nu.
(2) Candidaþii se aºeazã în ordine alfabeticã, conform listelor afiºate. Candidaþii primesc teze de concurs tipizate pe care îºi scriu cu majuscule numele ºi prenumele ºi completeazã citeþ celelalte date de pe colþul paginii ce urmeazã sã fie lipit, precum ºi coli obiºnuite pentru ciorne, marcate cu ºtampila de concurs.
(3) Colþul tezei de concurs tipizate se lipeºte ºi se ºtampileazã la momentul predãrii lucrãrii, numai dupã ce persoanele care supravegheazã în salã au verificat identitatea candidaþilor ºi completarea corectã a tuturor datelor prevãzute ºi dupã ce responsabilii de salã semneazã în interiorul porþiunii din paginã care urmeazã sã fie sigilatã.
(4) Înscrierea numelui candidatului pe foile tipizate în afara rubricii care se sigileazã ºi orice alte semne distinctive care ar permite identificarea lucrãrii atrag anularea lucrãrii scrise respective.
(5) Frauda doveditã atrage eliminarea candidatului din concurs. Se considerã fraudã ºi încãlcarea dispoziþiilor alin. (1) ºi (4). În aceste cazuri responsabilul de salã consemneazã într-un proces-verbal faptele constatate ºi mãsurile luate, iar lucrarea scrisã se anuleazã cu menþiunea "fraudã". Procesul-verbal se comunicã comisiei de organizare a concursului ºi candidatului respectiv.
Art. 21. - (1) Prin tragere la sorþi un reprezentant al candidaþilor alege varianta de subiecte dintre cele 3 variante stabilite de comisia de examinare.
(2) Dupã extragerea variantei de subiecte, preºedintele comisiei de organizare a concursului ºi persoana care a efectuat extragerea semneazã pe subiectul extras.
(3) Nici un membru al comisiei nu poate pãrãsi centrul de concurs ºi nu poate comunica conþinutul subiectelor de concurs pânã la încheierea probelor scrise.
(4) Responsabilii de sãli primesc plicurile cu subiecte de la preºedinte, vicepreºedinte sau un membru al comisiei de organizare a concursului, verificã integritatea acestora, le deschid ºi distribuie subiectele multiplicate fiecãrui candidat.
(5) Pe parcursul desfãºurãrii probelor scrise membrii comisiei de organizare a concursului ºi supraveghetorii de sãli nu pot da candidaþilor indicaþii referitoare la rezolvarea subiectelor ºi nu pot aduce modificãri ale subiectelor sau baremelor. Orice nelãmurire legatã de subiecte se discutã direct cu comisia de examinare. Pe toatã durata desfãºurãrii testãrii scrise, în sãlile de concurs sau examen au acces numai membrii comisiilor de examinare ºi de organizare care supravegheazã desfãºurarea concursului sau examenului.
(6) Punctajul acordat ºi timpul recomandat pentru rezolvare, pentru fiecare subiect, stabilite de comisia de examinare, se transmit candidaþilor odatã cu subiectele, iar baremul de evaluare ºi notare se afiºeazã la centrele de concurs cu 15 minute înainte de încheierea probei scrise. În termen de 24 de ore de la afiºare candidaþii pot face contestaþii la barem, care se soluþioneazã în 24 de ore, potrivit art. 14 alin. (4). Baremul de evaluare ºi notare definitiv, stabilit în urma soluþionãrii contestaþiilor se publicã de îndatã pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii ºi Institutului Naþional al Magistraturii.
Art. 22. - (1) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte nici un candidat nu mai poate intra în salã ºi nici un candidat nu poate pãrãsi sala decât dacã predã lucrarea scrisã ºi semneazã de predarea acesteia. Candidaþii care nu se aflã în salã în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susþine testarea scrisã.
(2) În cazuri excepþionale, dacã un candidat solicitã pãrãsirea temporarã a sãlii, el este însoþit de una dintre persoanele care supravegheazã, pânã la înapoierea în sala de concurs.
(3) Timpul destinat elaborãrii lucrãrii scrise, stabilit de comisia de examinare, nu poate depãºi 4 ore ºi se socoteºte din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fotocopiate pentru fiecare candidat.
(4) Pentru elaborarea lucrãrii scrise candidaþii folosesc numai cernealã sau pastã de culoare neagrã. Nu se foloseºte altã hârtie decât cea distribuitã candidaþilor de cãtre supraveghetori. Rezolvarea subiectelor se face exclusiv pe teza de concurs tipizatã, iar soluþiile scrise pe ciorne sau pe foaia cu subiecte nu se iau în considerare.
(5) Candidaþii care doresc sã corecteze o greºealã taie fiecare rând din pasajul greºit cu o linie orizontalã. În cazul în care unii candidaþi, din diferite motive, cum ar fi corectãri numeroase ºi greºeli care ar putea fi interpretate drept semne de recunoaºtere, doresc sã îºi transcrie lucrarea fãrã sã depãºeascã timpul stabilit, aceºtia primesc alte coli tipizate. Acest lucru este consemnat de responsabilul de salã în procesul-verbal de predare-primire a lucrãrilor scrise. Colile folosite iniþial se anuleazã pe loc de responsabilul de salã, menþionându-se pe ele "anulat", se semneazã ºi se pãstreazã în condiþiile stabilite pentru documentele de concurs.
(6) Fiecare candidat primeºte atâtea teze de concurs tipizate ºi atâtea coli de ciornã câte îi sunt necesare.
Art. 23. - (1) Pe mãsurã ce îºi încheie lucrãrile, candidaþii le predau supraveghetorilor.
(2) La expirarea timpului acordat candidaþii predau lucrãrile în faza în care se aflã, sub semnãturã, fiind interzisã depãºirea timpului stabilit. Ultimii 3 candidaþi rãmân în salã pânã la predarea ultimei lucrãri.
(3) La predarea lucrãrilor supraveghetorii bareazã spaþiile nescrise, verificã numãrul de pagini ºi îl trec în procesele-verbale de predare-primire de salã, pe care le semneazã candidaþii, precum ºi în rubrica prevãzutã pe prima paginã a lucrãrii.
(4) Pentru fiecare salã se întocmeºte un proces-verbal.
(5) Ciornele ºi lucrãrile anulate se strâng separat ºi se pãstreazã de comisia de organizare a concursului alãturi de celelalte documente de concurs.
(6) Supraveghetorii predau lucrãrile scrise, sub semnãturã, preºedintelui sau vicepreºedinþilor comisiei de organizare a concursului, care le amestecã ºi le numeroteazã, dupã care le predau preºedintelui comisiei de examinare, pe bazã de proces-verbal de predare-primire.
Art. 24. - (1) Fiecare lucrare va fi corectatã de 2 membri ai comisiei de examinare, dintre care un judecãtor ºi un specialist în management ºi organizare instituþionalã.
(2) Fiecare lucrare se corecteazã ºi se apreciazã de cãtre fiecare dintre cei 2 membri ai comisiei care corecteazã lucrarea, separat, cu note de la 0 la 10, cu douã zecimale, respectându-se baremul de evaluare ºi notare stabilit de comisia de examinare sau modificat în conformitate cu dispoziþiile art. 21 alin. (6). Corectarea ºi notarea pe baza baremului se înregistreazã în borderouri de notare separate, de cãtre corectori, semnate de aceºtia pe fiecare paginã.
(3) Nota lucrãrii scrise reprezintã media artimeticã a notelor acordate de cãtre fiecare dintre cei 2 membri ai comisiei de examinare. În cazul în care se constatã o diferenþã mai mare de un punct între notele celor 2 corectori, nota finalã va fi stabilitã de o comisie formatã din cei 2 corectori ºi un arbitru desemnat dintre ceilalþi judecãtori, membri ai comisiei de examinare. Nota lucrãrilor care au primit în urma corectãrilor notãri între 0 ºi 1 va fi 1.
(4) Pe timpul corectãrii, colþul lucrãrii nu se desigileazã. Notele acordate se înscriu în borderou sub semnãtura celor care le-au acordat ºi apoi pe lucrare, în rubrica specialã a foii de concurs, cu cernealã neagrã, sub semnãturã, de cãtre un membru al comisiei de organizare a concursului sau examenului. Dupã efectuarea acestor operaþiuni, colþul sigilat al lucrãrii se desface în prezenþa preºedintelui sau a unuia dintre vicepreºedinþii comisiei de organizare ºi se coreleazã numãrul lucrãrii cu numele candidatului. Notele finale se înregistreazã imediat în borderourile de examen sau concurs.
(5) Rezultatul testãrii scrise se publicã simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii ºi Institutului Naþional al Magistraturii ºi se afiºeazã la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, al Institutului Naþional al Magistraturii ºi la sediile instanþelor judecãtoreºti în cadrul cãrora îºi desfãºoarã activitatea candidaþii. Ora publicãrii pe site, menþionatã pe borderoul de examen, reprezintã momentul de la care curge termenul de contestaþii.
Art. 25. - (1) Candidatul nemulþumit de nota obþinutã la lucrarea scrisã poate formula contestaþie în termen de 48 de ore de la afiºarea rezultatelor pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii ºi Institutului Naþional al Magistraturii. Contestaþiile se transmit prin fax Consiliului Superior al Magistraturii, care le va înainta de îndatã Institutului Naþional al Magistraturii.
(2) Candidaþii pot contesta numai notele la propriile lucrãri.
(3) Lucrãrile scrise se recorecteazã de cãtre alþi 2 membri ai comisiei de examinare, dintre care un judecãtor ºi un specialist în management ºi organizare instituþionalã.
(4) În vederea soluþionãrii contestaþiilor, lucrãrile scrise vor fi renumerotate ºi resigilate, fiind înscrise într-un borderou separat. Dacã în urma recorectãrii se înregistreazã diferenþe de notare mai mari de un punct între notele celor 2 corectori, nota finalã va fi stabilitã de o comisie formatã din cei 2 corectori ºi un arbitru desemnat dintre ceilalþi judecãtori, membri ai comisiei de examinare. Nota lucrãrilor care au primit în urma corectãrilor notãri între 0 ºi 1 va fi 1.
(5) Dacã diferenþa dintre media stabilitã la evaluarea iniþialã ºi cea stabilitã la recorectare este mai mare de 1,5 puncte, se va proceda la recorectarea lucrãrii de cãtre toþi membrii comisiei de examinare, nota finalã reprezentând media notelor acordate de fiecare membru al comisiei.
(6) Nota obþinutã în urma contestaþiei este definitivã ºi nu poate fi mai micã decât nota contestatã.
(7) Rezultatele în urma contestaþiilor se afiºeazã la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, al Institutului Naþional al Magistraturii ºi la sediile instanþelor judecãtoreºti în cadrul cãrora îºi desfãºoarã activitatea candidaþii ºi se publicã simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii ºi Institutului Naþional al Magistraturii.
Art. 26. - (1) Nota finalã a concursului sau examenului reprezintã media artimeticã dintre nota de la proiect ºi nota de la proba scrisã.
(2) Pe baza notei finale se întocmeºte tabelul de clasificare a candidaþilor, care se afiºeazã la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, al Institutului Naþional al Magistraturii ºi la sediile instanþelor judecãtoreºti ºi se publicã pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii ºi Institutului Naþional al Magistraturii.
(3) Funcþia de conducere vacantã va fi ocupatã de candidatul care a obþinut cea mai mare notã finalã.
(4) În caz de medii egale, departajarea candidaþilor se face în funcþie de nota obþinutã la testarea scrisã, iar dacã ºi acestea sunt egale, va fi avutã în vedere vechimea cea mai mare în funcþia de judecãtor.
(5) Pentru a ocupa funcþia pentru care candideazã, judecãtorul trebuie sã obþinã cel puþin media 7 (ºapte), iar notele, atât la proiect, cât ºi la testarea scrisã, trebuie sã fie cel puþin 5 (cinci).
Art. 27. - (1) Consiliul Superior al Magistraturii valideazã rezultatul concursului sau examenului pentru numirea în funcþii de conducere a judecãtorilor.
(2) Consiliul Superior al Magistraturii poate invalida, în tot sau în parte, concursul sau examenul, în cazurile în care constatã cã nu au fost respectate condiþiile prevãzute de lege ori de regulament cu privire la organizarea concursului sau examenului ori cã existã dovada sãvârºirii unei fraude.
#PAGEBREAK#
CAPITOLUL IV
Organizarea ºi desfãºurarea concursului sau examenului pentru numirea în funcþiile de conducere a procurorilor
Art. 28. - (1) Comisia de organizare a concursului sau examenului se numeºte de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Direcþiei resurse umane ºi organizare ºi a Institutului Naþional al Magistraturii.
(2) Comisia de organizare a concursului sau examenului se compune din:
▪ preºedinte: secretarul general ori secretarul general adjunct al Consiliului Superior al Magistraturii sau directorii Direcþiei resurse umane ºi organizare;
▪ vicepreºedinþi: directorii Institutului Naþional al Magistraturii ori directorul sau directorul adjunct al Direcþiei resurse umane ºi organizare;
▪ membri: personal de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor ºi procurorilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii cu funcþii de conducere ºi execuþie, experþi ai Institutului Naþional al Magistraturii, funcþionari publici ºi personal contractual din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii ºi al Institutului Naþional al Magistraturii.
Art. 29. - (1) Comisia de examinare este numitã de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naþional al Magistraturii, ºi este formatã din 2 procurori de la Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaþie ºi Justiþie, 2 procurori de la parchetele de pe lângã curþile de apel ºi 3 specialiºti în management ºi organizare instituþionalã. La constituirea comisiilor vor fi avuþi în vedere, în principal, procurorii care au urmat cursuri de management, au fost înscriºi în baza de date a Institutului Naþional al Magistraturii ºi au urmat cursurile acestuia privind metodele ºi tehnicile de evaluare. În comisia de examinare vor fi desemnaþi ºi membri supleanþi, care vor înlocui de drept, în ordinea stabilitã de Consiliul Superior al Magistraturii, membrii comisiei care nu îºi pot exercita atribuþiile.
(2) Comisia de examinare este prezidatã de un procuror desemnat de Consiliul Superior al Magistraturii.
(3) Dispoziþiile art. 9 alin. (3)-(6) ºi ale art. 10 ºi 13 se aplicã în mod corespunzãtor.
Art. 30. - (1) Comisia de organizare a concursului are atribuþiile prevãzute la art. 11 alin. (1).
(2) Preºedintele comisiei de organizare a concursului sau examenului ia toate mãsurile necesare ducerii la îndeplinire a atribuþiilor prevãzute la alin. (1). În acest scop preºedintele comisiei de organizare a concursului stabileºte fiºa de atribuþii pentru vicepreºedinþii, membrii comisiei ºi pentru responsabilii de salã.
Art. 31. - (1) Cu 10 zile înainte de data desfãºurãrii concursului sau examenului, listele cu candidaþii care îndeplinesc condiþiile legale de participare la concurs sau examen se publicã simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii ºi Institutului Naþional al Magistraturii ºi la sediile parchetelor.
(2) Candidaþii respinºi în urma verificãrii pot formula contestaþii, în termen de 24 de ore de la afiºarea listelor, la Consiliul Superior al Magistraturii. Contestaþiile vor fi soluþionate de Secþia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, în termen de 3 zile, prin hotãrâre care se comunicã de îndatã contestatarului.
(3) Hotãrârea Secþiei pentru procurori poate fi atacatã la Plen în termen de 48 de ore de la comunicare. Plenul se pronunþã prin hotãrâre în termen de 3 zile de la primirea contestaþiei, hotãrâre care se comunicã de îndatã contestatarului.
(4) Dupã pronunþarea hotãrârii Plenului, se întocmeºte lista finalã a candidaþilor care îndeplinesc condiþiile de participare la concurs sau examen, listã care se aduce la cunoºtinþa publicã prin modalitãþile prevãzute la alin. (1).
Art. 32. - (1) Testarea psihologicã, evaluarea capacitãþii candidatului de a lua decizii ºi de a-ºi asuma rãspunderea ºi verificarea rezistenþei la stres constau în aplicarea unui test scris, precum ºi în susþinerea unui interviu în faþa comisiei/comisiilor formate din câte 2 psihologi desemnaþi de Consiliul Superior al Magistraturii din rândul specialiºtilor din cadrul Consiliului, al curþilor de apel, precum ºi din tabelul psihologilor acreditaþi de Colegiul Psihologilor din România. Dispoziþiile art. 9 alin. (3) ºi (6) se aplicã în mod corespunzãtor.
(2) În vederea publicãrii rezultatelor testãrii psihologice, fiecãrui candidat îi va fi atribuit un cod alcãtuit dintr-o literã ºi 4 cifre.
(3) Rezultatele testãrii psihologice vor fi concretizate într-un raport care va cuprinde profilul psihologic al fiecãrui candidat în raport cu funcþia pentru care candideazã, precum ºi calificativul recomandabil sau nerecomandabil; calificativul acordat se aduce la cunoºtinþa candidaþilor prin publicarea pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii ºi Institutului Naþional al Magistraturii ºi prin afiºarea la sediile parchetelor.
(4) Candidaþii nemulþumiþi de calificativul acordat pot formula, în termen de 24 de ore de la publicarea rezultatelor, contestaþii care se transmit prin fax la Consiliul Superior al Magistraturii.
(5) Contestaþiile vor fi soluþionate de o comisie formatã din 2 psihologi, alþii decât cei care au examinat candidaþii iniþial, pe baza reevaluãrii testului aplicat ºi susþinerea unui nou interviu.
Art. 33. - (1) Candidaþii susþin oral, în faþa comisiei de examinare, proiectul referitor la exercitarea atribuþiilor specifice funcþiei de conducere.
(2) În aprecierea susþinerii proiectului vor fi avute în vedere, în principal, urmãtoarele criterii:
a) folosirea adecvatã a resurselor umane ºi materiale, evaluarea necesitãþilor, gestionarea situaþiilor de crizã, raportul resurse investite - rezultate obþinute, gestionarea informaþiilor, organizarea pregãtirii ºi perfecþionãrii profesionale ºi repartizarea sarcinilor în cadrul parchetelor;
b) comportamentul ºi comunicarea cu judecãtorii, procurorii, personalul auxiliar, justiþiabilii, persoanele implicate în actul de justiþie, alte instituþii, mass-media, asigurarea accesului la informaþiile de interes public din cadrul parchetului ºi transparenþa actului de conducere;
c) îndeplinirea atribuþiilor prevãzute de lege ºi regulamente, cunoaºterea ºi capacitatea de a pune în practicã politicile publice din domeniul justiþiei, strategiile naþionale ºi secvenþiale în domeniul justiþiei ºi respectarea principiului repartizãrii pe criterii obiective a cauzelor;
d) capacitatea de organizare, capacitatea rapidã de decizie, autoperfecþionarea, capacitatea de analizã, sintezã, previziune, strategie ºi planificare pe termen scurt, mediu ºi lung, iniþiativa ºi capacitatea de adaptare rapidã.
(3) Nota finalã la susþinerea proiectului reprezintã media aritmeticã a notelor acordate de fiecare membru al comisiei.
(4) Rezultatele susþinerii proiectului se publicã simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii ºi Institutului Naþional al Magistraturii ºi se afiºeazã la sediile parchetelor în cadrul cãrora îºi desfãºoarã activitatea candidaþii, dupã susþinerea probei de cãtre toþi candidaþii.
(5) Rezultatele susþinerii proiectului sunt definitive ºi nu pot fi contestate.
Art. 34. - Desfãºurarea probei constând în susþinerea proiectului se înregistreazã cel puþin cu mijloace audio. Înregistrãrile se pãstreazã o perioadã de un an de la data desfãºurãrii probei, dupã care se distrug.
Art. 35. - Testarea scrisã constã în verificarea cunoºtinþelor privind managementul, comunicarea ºi resursele umane, pe baza unui test-grilã.
Art. 36. - (1) Cu 24 de ore înainte de desfãºurarea testãrii scrise, comisia de examinare stabileºte un set de 3 variante de subiecte.
(2) Subiectele ºi baremele de evaluare ºi notare se predau în plicuri distincte, închise ºi sigilate, de cãtre comisia de examinare, comisiei de organizare a concursului sau examenului, cu cel puþin 12 ore înainte de data ºi ora susþinerii probei scrise. Plicurile se deschid în ziua concursului, în prezenþa reprezentanþilor candidaþilor, dupã expirarea termenului de acces în sãlile de concurs.
Art. 37. - (1) Accesul candidaþilor în sala de examen/concurs este permis pe baza actului de identitate, în ordinea afiºatã, la ora stabilitã, cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea probelor. În mod excepþional, pot fi admiºi candidaþi în salã ºi cu mai puþin de 30 de minute înainte de începerea probelor, dar nu ºi dupã deschiderea plicului cu subiecte.
(2) Înainte de aducerea subiectelor în sãli, responsabilii de salã aduc la cunoºtinþã candidaþilor modul de desfãºurare a probelor ºi modul de completare a datelor personale pe teza de concurs tipizatã.
Art. 38. - (1) Se interzice candidaþilor sã deþinã asupra lor pe timpul desfãºurãrii probelor scrise orice fel de lucrãri care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum ºi orice mijloc electronic de comunicare. Candidaþii pot folosi în timpul concursului sau examenului acele materiale a cãror posibilitate de utilizare este menþionatã explicit în bibliografia de concurs sau examen. Supraveghetorii verificã respectarea acestei prevederi înainte de aducerea subiectelor în sãli. Nerespectarea acestor dispoziþii duce la eliminarea din salã a candidatului, indiferent dacã materialele interzise au fost folosite sau nu.
(2) Candidaþii se aºeazã în ordine alfabeticã, conform listelor afiºate. Candidaþii primesc teze de concurs tipizate pe care îºi scriu cu majuscule numele ºi prenumele ºi completeazã citeþ celelalte date de pe colþul paginii ce urmeazã sã fie lipit, precum ºi coli obiºnuite pentru ciorne, marcate cu ºtampila de concurs.
(3) Colþul tezei de concurs tipizate se lipeºte ºi se ºtampileazã la momentul predãrii lucrãrii, numai dupã ce persoanele care supravegheazã în salã au verificat identitatea candidaþilor ºi completarea corectã a tuturor datelor prevãzute ºi dupã ce responsabilii de salã semneazã în interiorul porþiunii din paginã care urmeazã sã fie sigilatã.
(4) Înscrierea numelui candidatului pe foile tipizate în afara rubricii care se sigileazã ºi orice alte semne distinctive care ar permite identificarea lucrãrii atrag anularea lucrãrii scrise respective.
(5) Frauda doveditã atrage eliminarea candidatului din concurs. Se considerã fraudã ºi încãlcarea dispoziþiilor alin. (1) ºi (4). În aceste cazuri responsabilul de salã consemneazã într-un proces-verbal faptele constatate ºi mãsurile luate, iar lucrarea scrisã se anuleazã cu menþiunea "fraudã". Procesul-verbal se comunicã comisiei de organizare a concursului ºi candidatului respectiv.
Art. 39. - (1) Prin tragere la sorþi un reprezentant al candidaþilor alege varianta de subiecte dintre cele 3 variante stabilite de comisia de examinare.
(2) Dupã extragerea variantei de subiecte, preºedintele comisiei de organizare a concursului ºi persoana care a efectuat extragerea semneazã pe subiectul extras.
(3) Nici un membru al comisiei nu poate pãrãsi centrul de concurs ºi nu poate comunica conþinutul subiectelor de concurs pânã la încheierea probelor scrise.
(4) Responsabilii de sãli primesc plicurile cu subiecte de la preºedinte, vicepreºedinte sau un membru al comisiei de organizare a concursului, verificã integritatea acestora, le deschid ºi distribuie subiectele multiplicate fiecãrui candidat.
(5) Pe parcursul desfãºurãrii probelor scrise membrii comisiei de organizare a concursului ºi supraveghetorii de sãli nu pot da candidaþilor indicaþii referitoare la rezolvarea subiectelor ºi nu pot aduce modificãri ale subiectelor sau baremelor. Orice nelãmurire legatã de subiecte se discutã direct cu comisia de examinare. Pe toatã durata desfãºurãrii testãrii scrise, în sãlile de concurs sau examen au acces numai membrii comisiei de examinare ºi de organizare care supravegheazã desfãºurarea concursului sau examenului.
(6) Punctajul acordat ºi timpul recomandat pentru rezolvare, pentru fiecare subiect, stabilite de comisia de examinare, se transmit candidaþilor odatã cu subiectele, iar baremul de evaluare ºi notare se afiºeazã la centrele de concurs cu 15 minute înainte de încheierea probei scrise. În termen de 24 de ore de la afiºare candidaþii pot face contestaþii la barem, care se soluþioneazã în 24 de ore, potrivit art. 14 alin. (4). Baremul definitiv stabilit în urma soluþionãrii contestaþiilor se publicã de îndatã pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii ºi Institutului Naþional al Magistraturii.
Art. 40. - (1) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte nici un candidat nu mai poate intra în salã ºi nici un candidat nu poate pãrãsi sala decât dacã predã lucrarea scrisã ºi semneazã de predarea acesteia. Candidaþii care nu se aflã în salã în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susþine testarea scrisã.
(2) În cazuri excepþionale, dacã un candidat solicitã pãrãsirea temporarã a sãlii, el este însoþit de una dintre persoanele care supravegheazã, pânã la înapoierea în sala de concurs.
(3) Timpul destinat elaborãrii lucrãrii scrise, stabilit de comisia de examinare, nu poate depãºi 4 ore ºi se socoteºte din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fotocopiate pentru fiecare candidat.
(4) Pentru elaborarea lucrãrii scrise candidaþii folosesc numai cernealã sau pastã de culoare neagrã. Nu se foloseºte altã hârtie decât cea distribuitã candidaþilor de cãtre supraveghetori. Rezolvarea subiectelor se face exclusiv pe teza de concurs tipizatã, iar soluþiile scrise pe ciorne sau pe foaia cu subiecte nu se iau în considerare.
(5) Candidaþii care doresc sã corecteze o greºealã taie fiecare rând din pasajul greºit cu o linie orizontalã. În cazul în care unii candidaþi, din diferite motive, cum ar fi corectãri numeroase ºi greºeli care ar putea fi interpretate drept semne de recunoaºtere, doresc sã îºi transcrie lucrarea fãrã sã depãºeascã timpul stabilit, aceºtia primesc alte coli tipizate. Acest lucru este consemnat de responsabilul de salã în procesul-verbal de predare-primire a lucrãrilor scrise. Colile folosite iniþial se anuleazã pe loc de responsabilul de salã, menþionându-se pe ele "anulat", se semneazã ºi se pãstreazã în condiþiile stabilite pentru documentele de concurs.
(6) Fiecare candidat primeºte atâtea teze de concurs tipizate ºi atâtea coli de ciornã câte îi sunt necesare.
Art. 41. - (1) Pe mãsurã ce îºi încheie lucrãrile candidaþii le predau supraveghetorilor.
(2) La expirarea timpului acordat candidaþii predau lucrãrile în faza în care se aflã, sub semnãturã, fiind interzisã depãºirea timpului stabilit. Ultimii 3 candidaþi rãmân în salã pânã la predarea ultimei lucrãri.
(3) La predarea lucrãrilor supraveghetorii bareazã spaþiile nescrise, verificã numãrul de pagini ºi îl trec în procesele-verbale de predare-primire de salã, pe care le semneazã candidaþii, precum ºi în rubrica prevãzutã pe prima paginã a lucrãrii.
(4) Pentru fiecare salã se întocmeºte un proces-verbal.
(5) Ciornele ºi lucrãrile anulate se strâng separat ºi se pãstreazã de comisia de organizare a concursului alãturi de celelalte documente de concurs.
(6) Supraveghetorii predau lucrãrile scrise, sub semnãturã, preºedintelui sau vicepreºedinþilor comisiei de organizare a concursului, care le amestecã ºi le numeroteazã, dupã care le predau preºedintelui comisiei de examinare, pe bazã de proces-verbal de predare-primire.
Art. 42. - (1) Fiecare lucrare va fi corectatã de 2 membri ai comisiei de examinare, dintre care un procuror ºi un specialist în management ºi organizare instituþionalã.
(2) Fiecare lucrare se corecteazã ºi se apreciazã de cãtre fiecare dintre cei 2 membri ai comisiei care corecteazã lucrarea, separat, cu note de la 0 la 10, cu douã zecimale, respectându-se baremul de evaluare ºi notare stabilit de comisia de examinare sau modificat în conformitate cu dispoziþiile art. 39 alin. (6). Corectarea ºi notarea pe baza baremului de evaluare ºi notare se înregistreazã în borderouri de notare separate, de cãtre corectori, semnate de aceºtia pe fiecare paginã.
(3) Nota lucrãrii scrise reprezintã media aritmeticã a notelor acordate de cãtre fiecare dintre cei 2 membri ai comisiei de examinare. În cazul în care se constatã o diferenþã mai mare de un punct între notele celor 2 corectori, nota finalã va fi stabilitã de o comisie formatã din cei 2 corectori ºi un arbitru desemnat dintre ceilalþi procurori, membri ai comisiei de examinare. Nota lucrãrilor care au primit în urma corectãrilor notãri între 0 ºi 1 va fi 1.
(4) Pe timpul corectãrii, colþul lucrãrii nu se desigileazã. Notele acordate se înscriu în borderou sub semnãtura celor care le-au acordat ºi apoi pe lucrare, în rubrica specialã a foii de concurs, cu cernealã neagrã, sub semnãturã, de cãtre un membru al comisiei de organizare a concursului sau examenului. Dupã efectuarea acestor operaþiuni, colþul sigilat al lucrãrii se desface în prezenþa preºedintelui sau a unuia dintre vicepreºedinþii comisiei de organizare ºi se coreleazã numãrul lucrãrii cu numele candidatului. Notele finale se înregistreazã imediat în borderourile de examen sau concurs.
(5) Rezultatul testãrii scrise se publicã simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii ºi Institutului Naþional al Magistraturii ºi se afiºeazã la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, al Institutului Naþional al Magistraturii ºi la sediile parchetelor în cadrul cãrora îºi desfãºoarã activitatea candidaþii. Ora publicãrii pe site, menþionatã pe borderoul de examen, reprezintã momentul de la care curge termenul de contestaþii.
Art. 43. - (1) Candidatul nemulþumit de nota obþinutã la lucrarea scrisã poate formula contestaþie în termen de 48 de ore de la afiºarea rezultatelor pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii ºi Institutului Naþional al Magistraturii. Contestaþiile se transmit prin fax Consiliului Superior al Magistraturii, care le va înainta de îndatã Institutului Naþional al Magistraturii.
(2) Candidaþii pot contesta numai notele la propriile lucrãri.
(3) Lucrãrile scrise se recorecteazã de cãtre alþi 2 membri ai comisiei de examinare, dintre care un procuror ºi un specialist în management ºi organizare instituþionalã.
(4) În vederea soluþionãrii contestaþiilor, lucrãrile scrise vor fi renumerotate ºi resigilate, fiind înscrise într-un borderou separat. Dacã în urma recorectãrii se înregistreazã diferenþe de notare mai mari de un punct între notele celor 2 corectori, nota finalã va fi stabilitã de o comisie formatã din cei 2 corectori ºi un arbitru desemnat dintre ceilalþi procurori, membri ai comisiei de examinare. Nota lucrãrilor care au primit în urma corectãrilor notãri între 0 ºi 1 va fi 1.
(5) Dacã diferenþa dintre media stabilitã la evaluarea iniþialã ºi cea stabilitã la recorectare este mai mare de 1,5 puncte, se va proceda la recorectarea lucrãrii de cãtre toþi membrii comisiei de examinare, nota finalã reprezentând media notelor acordate de fiecare membru al comisiei.
(6) Nota obþinutã în urma contestaþiei este definitivã ºi nu poate fi mai micã decât nota contestatã.
(7) Rezultatele în urma contestaþiilor se afiºeazã la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, al Institutului Naþional al Magistraturii ºi la sediile parchetelor în cadrul cãrora îºi desfãºoarã activitatea candidaþii ºi se publicã simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii ºi Institutului Naþional al Magistraturii.
Art. 44. - (1) Nota finalã a concursului sau examenului reprezintã media aritmeticã dintre nota de la proiect ºi nota de la proba scrisã.
(2) Pe baza notei finale se întocmeºte tabelul de clasificare a candidaþilor, care se afiºeazã la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, al Institutului Naþional al Magistraturii ºi la sediile parchetelor ºi se publicã pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii ºi Institutului Naþional al Magistraturii.
(3) Funcþia de conducere vacantã va fi ocupatã de candidatul care a obþinut cea mai mare notã finalã.
(4) În caz de medii egale, departajarea candidaþilor se face în funcþie de nota obþinutã la testarea scrisã, iar dacã ºi acestea sunt egale, va fi avutã în vedere vechimea cea mai mare în funcþia de procuror.
(5) Pentru a ocupa funcþia pentru care candideazã, procurorul trebuie sã obþinã cel puþin media 7 (ºapte), iar notele, atât la proiect, cât ºi la testarea scrisã, trebuie sã fie cel puþin 5 (cinci).
Art. 45. - (1) Consiliul Superior al Magistraturii valideazã rezultatul concursului sau examenului pentru numirea în funcþii de conducere a judecãtorilor.
(2) Consiliul Superior al Magistraturii poate invalida, în tot sau în parte, concursul sau examenul, în cazurile în care constatã cã nu au fost respectate condiþiile prevãzute de lege ori de regulament cu privire la organizarea concursului sau examenului ori cã existã dovada sãvârºirii unei fraude.
#PAGEBREAK#
CAPITOLUL V
Dispoziþii finale
Art. 46. - (1) Numirea judecãtorilor ºi procurorilor care îndeplinesc condiþia prevãzutã la art. 48 alin. (12) din Legea nr. 303/2004, republicatã, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, ºi care au obþinut rezultatul cel mai bun la concurs sau, dupã caz, au fost declaraþi admiºi la examen în funcþiile pentru care au candidat se face pe o perioadã de 3 ani, cu posibilitatea reînvestirii o singurã datã, în condiþiile prevãzute de lege ºi de prezentul regulament.
(2) În cazul în care judecãtorul atacã în instanþã, în condiþiile legii, comunicarea Consiliului Naþional pentru Studierea Arhivelor Securitãþii, procedura de numire în funcþia de conducere se suspendã pânã la soluþionarea irevocabilã a cauzei. Pe aceastã perioadã funcþia de conducere va fi ocupatã prin delegare.
Art. 47. - Toate termenele stabilite în cadrul prezentului regulament se calculeazã potrivit art. 101 ºi urmãtoarele din Codul de procedurã civilã.
Art. 48. - (1) Pentru cazurile în care în prezentul regulament se prevede afiºarea la sediile curþilor de apel, tribunalelor, tribunalelor specializate ºi judecãtoriilor ºi ale parchetelor, anunþul respectiv se afiºeazã de îndatã pe sau lângã uºa de intrare a instanþei sau parchetului.
(2) Preºedinþii instanþelor, precum ºi procurorii generali sau, dupã caz, prim-procurorii parchetelor transmit documentele primului-grefier sau, dupã caz, grefierului-ºef ori grefierului însãrcinat cu activitatea de registraturã, pentru a fi afiºate, indicând perioada pentru care vor fi afiºate. În momentul afiºãrii, precum ºi al retragerii documentului, grefierul noteazã ora ºi data afiºãrii sau ale retragerii pe document, sub semnãtura sa, transmiþând de îndatã documentul retras preºedintelui instanþei sau procurorului general ori, dupã caz, prim-procurorului.
Art. 49. - (1) Toate documentele întocmite pentru concurs se pãstreazã în arhiva Consiliului Superior al Magistraturii, prin grija Direcþiei resurse umane ºi organizare.
(2) Lucrãrile de concurs se pãstreazã în original la dosarele profesionale ale candidaþilor.
(3) Originalele documentelor în privinþa cãrora prezentul regulament dispune cã se înainteazã prin fax cãtre Direcþia resurse umane ºi organizare se transmit în cel mai scurt timp de cãtre curþile de apel, tribunale ºi judecãtorii ºi de cãtre parchete, prin grija preºedinþilor instanþelor ºi a procurorilor generali sau, dupã caz, a prim-procurorilor parchetelor, ºi se arhiveazã la mapele de concurs.
Art. 50. - Dispoziþiile prezentului regulament se aplicã în mod corespunzãtor în cazul organizãrii concursului sau examenului pentru numirea în funcþii de conducere a judecãtorilor militari ºi procurorilor militari.
Comentarii articol (0)