Potrivit Legii nr. 165/2019, document oficializat recent, lista cu medicamentele, serviciile și dispozitivele medicale de care a beneficiat un asigurat în anul precedent se va transmite acestuia în format tipărit. Totodată, documentul stabilește că lista va putea fi accesată și online, prin intermediul dosarului electronic al pacientului.
Dosarul electronic al pacientului conține istoricul și documentele medicale ale unui asigurat și poate fi accesat, în afară de beneficiar, de către medicii acestuia. Aici vorbim, mai exact, despre toți medicii cu care are legătură un asigurat, nu doar de cei de familie.
Astfel, lista cu toate serviciile medicale din anul anterior va putea fi accesată din fața calculatorului, accesând website-ul dedicat dosarului electronic de sănătate, dar numai după ce contul asiguratului a fost activat.
Procedura de activare a contului este una destul de complexă și poate fi pusă în mișcare de către orice medic cu care interacționează asiguratul, nu numai de către medicul de familie.
După cum stabilește Legea nr. 165/2019, casele de asigurări de sănătate vor fi obligate ca, la cel mult 45 de zile de la solicitarea asiguraților, să le transmită acestora un raport ce include deconturile făcute de Casa Națională de Asigurări de Sănătate în numele lor.
Mai exact, în lista transmisă solicitanților vor fi trecute toate medicamentele, serviciile şi dispozitivele medicale de care au beneficiat în anul precedent, precum și valoarea acestora, furnizorii lor și data la care au fost efectuate sau eliberate.
Teoretic, cei interesați vor putea solicita aceste liste începând de joi (zi în care legea intră în vigoare), dar, în practică, acest lucru nu va fi posibil până la începutul lunii decembrie, termenul legal până la care Ministerul Sănătății trebuie să elaboreze normele pentru implementarea măsurii.
Comentarii articol (3)