De azi, după cum anunță Consiliul Concurenţei, prețurile pentru aproximativ 30.000 de produse alimentare întâlnite în peste 1.700 de magazine mari din țara noastră sunt disponibile celor ce doresc să le compare și să afle care sunt cele mai bune oferte. Atât prețurile produselor, cât și disponibilitatea acestora în magazin pot fi verificate prin intermediul Monitorului prețurilor produselor alimentare, platformă lansată cu trei ani în urmă, dar care acum a fost actualizată și relansată.
Prin intermediul acestei platforme, cumpărătorii din toată țara pot verifica, atât de pe dispozitive mobile (telefoane sau tablete), cât și din fața calculatorului, ce magazine sunt în zona în care se află, unde sunt disponibile produsele pe care intenționează să le cumpere și ce preț au acestea. În prezent, în Monitorul prețurilor produselor alimentare se regăsesc următoarele lanțuri de magazine mari: Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora și Auchan.
Pentru a afla prețurile produselor alimentare căutate, utilizatorii trebuie să permită platformei localizarea dispozitivului de pe care se face căutarea (calculator, telefon etc.) și să selecteze, din categoriile disponibile, cel puțin cinci produse.
Ulterior, aplicația va afișa rezultatele, utilizatorii având posibilitatea de a vedea o serie de detalii precum prețul produsului, valoarea totală a produselor găsite/selectate, detaliile magazinului, ultima actualizare a prețurilor și a stocurilor etc.
Versiunea inițială a Monitorului prețurilor produselor alimentare a fost lansată în 2016 și conținea doar prețurile produselor întâlnite în magazinele din Municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, mai exact, doar 128 de produse din 64 de categorii.
Platforma care dă posibilitatea comparării prețurilor produselor alimentare este doar o componentă a Monitorului prețurilor, cealaltă fiind lansată în luna iulie și permițând celor interesați să afle prețurile carburanților auto distribuiți în România. Potrivit Consiliului Concurenței, Monitorul prețurilor carburanților a înregistrat, în doar trei luni și jumătate de la lansare, 1,8 milioane de căutări, ceea ce arată interesul pentru acest tip de instrumente de comparare a prețurilor.
Comentarii articol (1)