A apărut varianta finală a schemei de taxare cu privire la mașinile poluante care circulă prin București (cunoscută ca „vinieta Oxigen”), chiar dacă sunt doar în trecere. E vorba de Hotărârea Consiliului General al Municipiului București (CGMB) nr. 539/2019. Puteți citi o prezentare completă a elementelor relevante ale acestei taxe, în special în privința tipurilor de mașini vizate, perioadei în care intră în vigoare noile reguli sau mașinilor cărora intrarea în anumite zone le va fi interzisă complet (și de când), aici.
În acest context, este important de menționat că una din cele mai afectate categorii este cea a firmelor care folosesc multe mașini vechi, fie în scopul desfășurării activității economice, fie în scopuri adiacente, dar care au un impact asupra costurilor. Practic, unele firme (precum cele ale căror mașini circulă zilnic prin București) ar putea să ajungă să plătească o taxă anuală de până la 1.900 de lei pentru fiecare mașină, pentru mașini non-Euro, de exemplu.
De asemenea, anumitor mașini le va fi interzisă circulația în anumite zone (de exemplu, există o delimitare a unei zone unde anumite tipuri de mașini nu vor putea intra - puteți citi mai multe despre acest lucru, aici). Asta ar putea avea un impact și asupra obiectului de activitate economică.
Cele mai afectate firme sunt, evident, cele de taximetrie (cu excepția mașinilor de tipul Euro 5 și Euro 6 sau a celor care funcționează cu GNL, GNC și GPL, doar că ele vor trebui să aibă norma de poluare de tip Euro 3). Astfel de firme vor avea de suportat, probabil, cele mai mari costuri cu noua taxă. În plus, interdicția de a intra în anumite zone ar putea avea un impact asupra curselor.
După aceea, discutăm de firme de transport - marfă și persoane. Fie că acest lucru are loc doar în București, fie că mașinile acestor firme doar tranzitează capitala.
În final, ar putea fi afectate și firme al căror obiect de activitate nu are legătură directă cu transportul - de exemplu, societăți care le dau angajaților mașini de serviciu. Sau firme de catering, care fac livrarea ele însele, prin mașinile lor.
Puteți găsi, aici, o listă detaliată a vehiculelor exceptate de la aplicarea taxei și de la interdicția de circulație în anumite zone din București. Probabil că cele mai relevante excepții sunt cele referitoare la mașini Euro 5 și Euro 6. De asemenea, ar putea fi vorba de mașini care funcționează cu GNL, GNC și GPL, doar că acestea trebuie să aibă norma de poluare Euro 3.
Comentarii articol (2)