Conform Hotărârii Consiliului General al Municipiului București (CGMB) nr. 539/2019, deținătorii de mașini de tip non-Euro, Euro 1, Euro 2 și Euro 3 (cu excepția celor care funcționează cu GNL, GNC și GPL), cu masa totală maximă autorizată mai mică de cinci tone, vor fi nevoiți din 2020, dacă circulă cu ele prin București, să plătească o taxă. Taxa mai este cunoscută și ca „vinieta Oxigen” și are rolul de a reduce folosirea de mașini poluante, în Capitală. Ea se va aplica indiferent de zona din București pe unde se circulă. Puteți găsi o prezentare generală a acestei taxe, aici.
Cuantumul taxei, în schimb, diferă în funcție de tipul mașinii. De exemplu, șoferii mașinilor cele mai poluante, adică cele de tipul non-Euro, vor avea de plătit cel mai mult. Ei ar putea ajunge să achite până la 1.900 de lei, pentru un an. Puteți găsi, aici, o listă completă a taxelor, în funcție de norma de poluare a mașinii.
Pe de altă parte, din 2021, va mai fi inclus un tip de mașini în categoria celor care vor fi vizate de „vinieta Oxigen”: e vorba de mașinile de tipul Euro 4.
În același timp, există și anumite tipuri de mașini care nu vor fi vizate de obligațiile de plată a taxei. Puteți vedea care sunt, citind acest articol.
Atenție! Simpla plată a taxei nu îi scutește pe șoferi de alte obligații impuse de Hotărârea CGMB nr. 539/2019. Pe lângă „vinieta Oxigen”, această hotărâre a implementat și o restricție de circulație, pentru anumite mașini, în unele zone ale Capitalei. Această restricție se aplică indiferent dacă taxa a fost plătită sau nu. Puteți afla mai multe, aici.
Neplata taxei, deși aceasta trebuia plătită, sau circulația prin București, ulterior expirării perioadei pentru care a fost plătită „vinieta Oxigen”, poate atrage sancțiuni de până la 2.000 de lei. La fel și nerespectarea restricțiilor de acces, menționate anterior. Puteți afla mai multe, aici.
Comentarii articol (4)