De astăzi, bucureștenii care au plătit tariful (de acces și de circulație) pentru Vignieta Oxigen pot depune cereri pentru rambursarea sumelor achitate, ca rezultat al abrogării acesteia. Banii vor fi virați în 30 de zile lucrătoare de la data solicitării, însă nu se va lua în considerare și perioada în care taxa a fost percepută legal (1 ianuarie - 22 martie 2020). Citește articolul
Vinieta Oxigen, cum a fost prezentată și adoptată anul trecut printr-o hotărâre a Consiliului General al Municipiului București (CGMB) și care vizează taxarea mașinilor poluante care circulă în București nu se va mai aplica, cel puțin, în forma prezentată, deoarece, la propunerea primarului Capitalei, consilierii din primărie și-au dat recent votul pentru abrogarea acesteia. Taxa a intrat în vigoare la 1 ianuarie, dar aplicarea sancțiunilor pentru cei ce circulau fără vinieta a fost amânată până în această lună. În plus față de vinietă, din martie, în zona centrală a Bucureștiului, vehiculele extrem de poluante nu ar mai fi putut circula. Citește articolul
Toți cei care circulă cu mașini poluante în București trebuie, de la începutul acestui an, să cumpere vinieta Oxigen, iar sancțiunile pentru lipsa ei se vor aplica din luna martie, deci foarte curând. În acest context, am făcut o sinteză cu cele mai importante informații pe care trebuie să le știi despre vinieta Oxigen. Citește articolul
Traficul din București este constant evidențiat de statistici și studii interne și internaționale, care plasează capitala României în topurile celor mai poluate orașe din cauza numărului mare de mașini și a ambuteiajelor produse. În acest context, este evidentă necesitatea adoptării unor soluții pentru decongestionarea traficului și, implicit, pentru reducerea poluării. Demararea programului Oxigen, la începutul acestui an, are drept scop declarat ameliorarea ambilor indicatori. Să nu uităm și că, din cauza poluării din Capitală și din alte două mari orașe, România se află sub procedură de infringement, impusă de Comisia Europeană în urmă cu doi ani. Citește articolul
Vinieta Oxigen, obligatorie pentru mașinile poluante care circulă în București de la începutul acestui an, poate fi achiziționată momentan doar online, nu și prin sms sau la puncte fizice de achiziție. Vinieta trebuie cumpărată, în orice caz, înainte de a intra în oraș, iar nu ulterior și e valabilă atât cât prevede legislația locală. Citește articolul
Anul 2019 a adus o serie de noutăți pentru șoferii din România, unele dintre ele vizând reguli stricte a căror încălcare poate fi sancționată chiar cu suspendarea permisului. Este vorba despre conducerea sub influența alcoolului sau a drogurilor chiar dacă motorul mașinii este oprit, dar și despre interzicerea folosirii telefonului mobil pentru cei care conduc un vehicul. Totuși au existat și vești bune pentru șoferi, cum ar fi scăderea tarifelor de referință RCA sau decizia conform căreia conducătorul auto poate părăsi locul accidentului dacă nu există alte victime în afară de el. Citește articolul
Unii șoferi vor mai putea circula prin București cu mașina doar în urma plății unei taxe, cunoscută și ca „vinieta Oxigen”. Taxa se aplică în funcție de cât e de poluant tipul de mașină folosită și în funcție de perioada în care șoferii vor să circule cu mașina prin Capitală. Citește articolul
Din 2020, cei care circulă prin București cu mașini poluante vor avea de plătit o taxă. De asemenea, accesul în anumite zone, pentru unele tipuri de mașini, va fi interzis (la început, doar în zona centrală și doar pentru cele mai poluante mașini, însă, până în 2024 va fi restricționat accesul în toată Capitala pentru mai multe tipuri de mașini). Nerespectarea acestor prevederi poate să atragă sancțiuni de cel puțin 1.500 de lei. Citește articolul
Taxa pentru mașini poluante, cunoscută ca „vinieta Oxigen” a fost adoptată printr-o recentă Hotărâre a Consiliului General al Municipiului București (CGMB). Însă, aceasta, pe lângă taxa propriu-zisă, mai impune anumite restricții pentru mașinile poluante din capitală care circulă în capitală - există anumite zone unde accesul unor astfel de mașini va fi interzis, urmând ca, în timp, unele mașini să nu poată deloc să circule în București. Citește articolul
Firmele care folosesc, în mod constant, mașini vechi pentru transport (de persoane sau de marfă) ar putea fi cel mai afectate de vinieta Oxigen, stabilită de municipalitatea București, pentru mașinile poluante, de anul viitor. De la firme de curierat și transport persoane sau de marfă, la orice firmă ce oferă mașini de servici angajaților, taxa menționată mai sus ar putea să ducă la o creștere a costurilor pe care astfel de firme le au deja. Citește articolul