Acum că autorizațiile nu mai au perioade de valabilitate prestabilite, de cinci/zece ani, valabilitatea lor durează pe toată perioada punerii în aplicare a planului sau programului/ proiectului, dar numai dacă se iau anual vize care să confirme că titularul încă respectă condițiile de la momentul acordării autorizației.
Pentru cei care au deja autorizații emise, se pune problema dacă sunt obligați să-și procure ceva în anul care urmează. Vorbim de autorizații ale căror perioade de valabilitate sunt de cinci/zece ani, conform vechii forme a OUG nr. 195/2005 privind protecția mediului și care vor expira în următorii ani.
Legea nr. 219/2019, care a adus modificările, stabilește că și pentru autorizațiile deja emise se cere obligatoriu viza anuală.
Totuși, având în vedere că obținerea vizei nu va fi o chestiune care să se rezolve de pe o zi pe alta și în contextul în care nu avem la acest moment nici măcar în dezbatere procedura de obținere, legea stabilește că titularii autorizațiilor vor putea cere o modificare a valabilității autorizațiilor care să-i acopere până când își obțin vizele - nu vor fi obligați să parcurgă procedura de obținere a unei noi autorizații.
"Valabilitatea autorizațiilor de mediu și a autorizațiilor integrate de mediu care sunt emise la data intrării în vigoare a prezentei legi se poate modifica la cererea titularilor, în sensul menținerii valabilității acestor acte de reglementare pe toată perioada în care titularul obține viza anuală", scrie, mai exact în Legea nr. 219/2019.
Cei care nu vor cere modificarea valabilității autorizațiilor până la obținerea avizelor vor fi obligați să-și procure alte autorizații, cu cel puțin șase luni înainte ca cele pe cale de expirare să-și piardă valabilitatea. Iar asta, "chiar dacă pe parcursul termenului de valabilitate a obținut viza anuală", conform legii.