Așa cum apare în comunicatul publicat joi de instituție, "Poliția Română a operaționalizat Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor".
Potrivit OUG nr. 206/2020, termenul până la care Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale trebuia să funcționeze fusese amânat până în data de 30 iunie 2021. Termenul vechi, stabilit de Legea 118/2019, era 31 decembrie 2020.
Odată cu operaționalizarea registrului, după cum transmite Poliția Română, "toate persoanele aflate în evidențele cazierului judiciar privind săvârșirea infracțiunilor anterior enumerate și care îndeplinesc condițiile prevăzute în Legea nr. 118/2019 au fost înscrise și în registru".
În acest registru sunt înscriși cei care, potrivit actului normativ ce a stabilit apariția acestuia, respectiv Legea nr. 118/2019, au fost condamnați pentru trafic de persoane, trafic de minori, exploatarea cerșetoriei, prostituție infantilă, agresiune sexuală, viol, hărțuire sexuală, pornografie infantilă, incest și alte infracțiuni sexuale.
Totodată, în același registru vor fi înscriși și cei cu cetățenie română despre care autoritățile din alte state au transmis comunicări de luare în evidență pentru săvârșirea unei infracțiuni sexuale și cei născuți în străinătate despre care există informații că ar fi săvârșit astfel de infracțiuni.
Până la operaționalizarea registrului, în locul certificatelor de integritate comportamentală, Poliția Română a eliberat adeverințe din care rezulta dacă persoana verificată a săvârșit vreuna dintre infracțiunile conținute de Legea nr. 118/2019.
Certificatul de integritate comportamentală este documentul eliberat persoanelor fizice, care atestă, după caz, lipsa înscrierilor în registrul agresorilor sexuali sau datele înscrise acolo cu privire la acestea.
Cei interesați pot obține propriul certificat de integritate comportamentală în aceleași condiții în care pot obține certificatul de cazier judiciar, respectiv în baza unei cereri-tip, cu datele cu caracter personal completate și motivată, depusă personal la orice unitate de poliție în care funcționează un ghișeu de eliberare a certificatelor de cazier judiciar.
De asemenea, solicitanții pot depune cererea-tip completată în prealabil sau pot opta pentru tipărirea acesteia din sistemul informatic, de către personalul de la ghișeu, caz în care documentul mai trebuie doar semnat.
Certificatul de integritate comportamentală se eliberează în cel mult trei zile de la data solicitării și este valabil șase luni de la data eliberării.
Aceste documente le sunt necesare persoanelor care lucrează deja sau care urmează să se angajeze în învățământ, sănătate, protecție socială sau în oricare altă entitate, publică sau privată, a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile.
Comentarii articol (10)