Proiectul legislativ urmărea, prin asigurarea infrastructurii menționate mai sus, să creeze imboldul folosirii unui număr tot mai ridicat de vehicule electrice. Însă, din moment ce documentul a fost respins și de senatori, și de deputați, acesta și-a terminat traseul legislativ și nu se poate aplica.
În concret, se urmărea, în primul rând, ca autoritățile vizate „să amplaseze minimum o stație de reîncărcare a vehiculelor electrice și electrice hibrid plug-in”, conform proiectului.
Nici proiectul, nici expunerea de motive nu menționau unde ar fi trebuit amplasate stațiile de reîncărcare, deci autoritățile nu păreau a fi obligate să le amplaseze acolo unde se află sediile lor.
După aceea, autoritățile ar fi trebuit să:
- asigure un număr minim de locuri de parcare, care să fie cel puțin egal cu numărul stațiilor de reîncărcare; aceste locuri de parcare să fie destinate exclusiv încărcării vehiculelor electrice și să fie marcate corespunzător;
- să asigure accesul publicului la acele stații de reîncărcare, în mod nediscriminatoriu;
- să asigure funcționarea non-stop a stațiilor de reîncărcare;
- să asigure utilizarea gratuită a acelor stații.
De asemenea, autoritățile ar fi trebuit să aloce, din bugetele aprobate, banii necesari pentru îndeplinirea acestor cerințe.
În privința autorităților care ar fi fost ținute de obligațiile de mai sus, era vorba de:
- Parlament, Administrația prezidențială, Guvern;
- ministerele și alte organe de specialitate ale administrației publice centrale, împreună cu serviciile publice descentralizate ale acestora, dar nu și cele din domeniul apărării sau ordinii publice;
- autoritățile care se află sub control parlamentar, dar nu cele din domeniul siguranței naționale;
- instituțiile prefectului, consiliile locale (cu excepția celor din comune), precum și consiliile județene și consiliul general al municipiului București.
Atenție! Propunerea nu se poate aplica, din moment ce a fost respinsă de ambele Camere ale Parlamentului.