Trustul de presa Realitatea Media, al carui actionar majoritar este omul de afaceri Sorin Vantu, a finalizat luni negocierile cu grupul de presa Catavencu pentru achizitionarea pachetului majoritar de actiuni. Tranzactia, despre care nu au fost oferite amanunte financiare, este una dintre cele mai spectaculoase achizitii pe piata de media din Romania.
Noul grup media spera ca la sfarsitul anului 2006 sa aiba o cifra de afaceri de peste 30 de milioane de euro si sa fie unul dintre cele mai importante de pe piata de media din Romania.
"Fiecare dintre actionarii grupului Catavencu, respectiv Regent House, redactia Catavencu si Sorin Matei, si-a vandut partea sa, iar acum nu ne dorim decit sa dezvoltam cu succes noul grup", a declarat pentru HotNews Doru Buscu, redactor-sef la Academia Catavencu si director editorial la Cotidianul.
"Intre Realitatea TV si produsele majore ale grupului Catavencu, exista o puternica afinitate de public. (...) Asa incat, o viziune comuna in proiectarea continutului si distributia lui prin canale variate, reprezinta o miscare logica.
Practic, azi, piata media asista la fondarea unei largi federatii de brand-uri premium", a mai spus Buscu.
Directorul general al Realitatea Media SA, Sorin Enache, a declarat ca "sinergiile de business si viteza de dezvoltare vor permite, probabil, cea mai spectaculoasa crestere in urmatorii 2-3 ani".
"Dupa o dinamica accentuata in ultimii cinci ani, grupul Catavencu a atins un nivel al expansiunii care cere resurse suplimentare. Si fiindca in prezent piata media este dominata de grupuri integrate, optiunea Realitatea este fireasca in atingerea obiectivelor noastre de business: forta si masa critica", a spus la rindul sau Sorin Vulpe, directorul general al grupului Catavencu.
Structura noului grup va cuprinde, pe langa diviziile de print si TV, o noua unitate de continut, New Media, care isi propune sa ofere continut online in timp real.
"Aceasta preluare este aproape fireasca, avand in vedere specificul produselor noastre, nisa calitativa, premium, a consumatorilor de media. Piata din Romania se va maturiza rapid si segmentarea calitativa va genera cerere specifica de continut", a declarat Sergiu Toader, project manager la Realitatea TV .
Politicile editoriale vor fi specifice fiecarei unitati de continut si vor continua directiile deja existente. Promovarea produselor, insa, se va baza pe strategii comune si pe pachetele speciale de vanzari.
Realitatea Media SA detine posturile de televiziune “Realitatea si The Money Channel
Grupul de presa Catavencu editeaza in prezent publicatiile Academia Catavencu, Cotidianul, Aventuri la Pescuit, Bucataria pentru toti, Superbebe, reteaua B-24-FUN, Idei in dialog, Investitii si profit, Le Monde Diplomatique si detine reteaua radio Guerrilla.
Comentarii articol (0)